Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Fy fan va gott :)

1742030861569.webp

Zorry! Ingen bild.

Gjorde en tvist på en "TB"(a.k.a. Tunnbröd rulle), i vanliga fall så innehåller den mos med egen kryddning, någon typ av eget korv val, sallad, senap & ketchup och möjligen räksallad(el. någon annan kanske gurkmajonäs?).

Min gick mot det Mexikanska hållet, med tortillabröd & jalapeno relish, mos, korv valet blev gammaldags isterband, undvek grönt i den och lite Jonny's sötstarka senap.
Utan att ljuga allt för mycket, så blev utkomsten av fusionen försvinnande god..

Bon Apetit!
@JBK.Ltd.

Har med diverse wienerkorv. Onsalakorv och olika ostar. Beasås och leksandbröd och kalles. Men det ryker nog idag då det skall komma några svenskar till butiken

Middag. Bara köra på med Seafood snart är man tillbaka i Svedala och då brukar det inte bli mycket av den varan.

IMG_3255.webp

IMG_3256.webp

IMG_3257.webp

IMG_3258.webp

IMG_3259.webp

IMG_3251.webp
Ser mycket trevligt ut, är det jag saknar mest av Thailand. Gå ut och käka vid havet, trottoarkanten eller för den delen även nån trevlig falang eller thai restaurang. Men även tända grillen och sitta på verandan med kall och en single malt eller en GT. Kärringen är grillmästare i vårt hushåll och det sköter hon med bravur allt från Sea food till aussie biffen. Satan nu saknar jag Thailand. Men nu blir det åter i december för lite längre ledighet. Vilket jag verkligen ser fram imot. Är egentligen bara 2 gånger jag varit borta från Thailand lite längre tid .
Är väl nånstans runt + 35 år nu, både som resande och fast boende.
Skoltiden 3 år och coronan. Men passa på och njut och ha en trevlig vistelse.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar