Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Ikväll fick frugan fixa en sucki.
Jättegott som vanligt.
20250510_190421.webp

Sitter I tankarna om morgondagens lunch, det lutar åt Stekt Kassler med potatis och bruna bönor.
Från det ena till det andra, "Spräckt Skinka" är det något som existerar i era matområden?
Hur ser kombinationen ut?
I STHLM omr. stekt skinka med potatis och någon typ av sås.

@JBK.Ltd.
Bräkt skinka med stekt potatis och ägg var vanligt på tradarfiken förr i tiden när man höll till på vägarna

Jag köpte 10kg som var riktigt bra. 2st 5kg bitar helt naturell och utan svål.
Bra med kött dessutom och inte bara fett
Ser fantastiskt fint ut.
Frugan gör mo grop så vi köper en hel del mo sam chan med svål. De som har bäst av det tycker vi är Snabbgross. De finns väl även i Umeå.
Det värsta med mo grop är att det fungerar både som godis och mat. Det ligger i varje fall inte och blir gammalt hemma hos oss.

Jag blev sugen på att köpa utan svål nu när jag såg din fina bit. Få se vad jag får tag på.

1000006362.webp

Ser fantastiskt fint ut.
Frugan gör mo grop så vi köper en hel del mo sam chan med svål. De som har bäst av det tycker vi är Snabbgross. De finns väl även i Umeå.
Det värsta med mo grop är att det fungerar både som godis och mat. Det ligger i varje fall inte och blir gammalt hemma hos oss.

Jag blev sugen på att köpa utan svål nu när jag såg din fina bit. Få se vad jag får tag på.

1000006362.webp

Köptes på Snabbgross. Riktigt bra grejer

Har aldrig sett den butiken. Kollade var dom finns och den närmsta var i Uppsala. Kanske får svänga in någon gång och kika på utbudet.

IMG_3989.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37