Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Hemgjord pizza med köpt botten.
Skinka, kantareller, lö och ost.

IMG_4868.webp

IMG_4869.webp

IMG_4870.webp

Tyvärr har dom sänkt pocenten på starkvinsglöggen men spetsa med lite Fireball så blir det kanon :)
15%.
Sålängesen jag drack så minns inte hur stark vart innan.
Sparas dock till imorrn.
Styvmor va lite bakfull idag.
Vart en bra middag iaf och nöjd själv för även jag tog 3 gånger, lite över 1kg torsk och Kolja gick åt plus alla extra ingredienser.
Problemet är att jag skriver aldrig ner vad jag blandat när får till det, så blir nytt recept nästa gång.
Men denna gången blev det riktigt bra så skall försöka komma ihåg att skriva ner imorrn.
Blandar sånt jag gillar och tror passar med just den rätten.
Spontanlagning som så mycket annat.

Skall väl då kunna stekan en gris ihop med sonen.
Men verkar som lackar ut och tar ifrån ansvar gällande inlägg och då hänger vi inte på längre, farssan käftar 100 %

Just nu!
I morgonstund, så funderar jag på en purjolöks vitpeppar sås(vanlig vitsås i grunden med massor av mald vitpeppar), med färsk tortellini bolognese, slängda i den gjorda såsen i sista minuten för anings uppvärmning och för att äta den samma.
Återkommer med mer information när maten är på tallriken..

@JBK.Ltd.

Just nu!
I morgonstund, så funderar jag på en purjolöks vitpeppar sås(vanlig vitsås i grunden med massor av mald vitpeppar), med färsk tortellini bolognese, slängda i den gjorda såsen i sista minuten för anings uppvärmning och för att äta den samma.
Återkommer med mer information när maten är på tallriken..

@JBK.Ltd.

En lätt maträtt att tillaga, inga större hinder om man vet hur en "vitsås" ska tillredas.

IMG_20251108_104619.webp

Grund vitsås med purjolök och "Shitload" av vitpeppar, den är pepprig i smak vilket den ska vara.
Självklart Tortellini bolognese ca. 400g(1/5 paket)

IMG_20251108_105137.webp

Enda tillägget är:
1 fiskbuljong
Aromat (enl. eget tycke).
och mjölk för att reda av till en sås.
Vitpepparn har redan nämnts.

@JBK.Ltd.
Bon Appetit!

En lätt maträtt att tillaga, inga större hinder om man vet hur en "vitsås" ska tillredas.

IMG_20251108_104619.webp

Grund vitsås med purjolök och "Shitload" av vitpeppar, den är pepprig i smak vilket den ska vara.
Självklart Tortellini bolognese ca. 400g(1/5 paket)

IMG_20251108_105137.webp

Enda tillägget är:
1 fiskbuljong
Aromat (enl. eget tycke).
och mjölk för att reda av till en sås.
Vitpepparn har redan nämnts.

@JBK.Ltd.
Bon Appetit!

Efter inmundigats med en lycka av "Pepprighet" installerad vid tillagning, så glömdes det bort att peppar genererar mer smak efter en stunds tillredning.
Men visst, den blev inte oätbar.
Till och med, min "Hyresvärd" som tilldelats samma måltid, vräkte på sin måltid med extra Svartpeppar, så tydligen var inte min kryddning tillräckligt...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37