Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Ja is i ölen är ett ungdomsfenomen.
Absolut inte. Is i ölen är ett vansinnesyndrom;):D. Hade glömt denna trevliga tråd, men det gläder mig att forumvärdarna @Berralund samt @Micke.T har riktig öl vid sina bord:thumbsup:.
I går blev det premiär för grillsäsongen i det fina vårvädret, som vanligt tog jag inga bilder:thumbsdown:, men ska försöka bli bättre.:)
Gott och trevligt med pepparstek, samt förkokta revben. Tog en liten whiskey med is efter maten.;)

Med den kryddningen dom har smakar det ju inte nånting speciellt. Idag va det friterade smågrodor till frukost, det va krispigt och gott faktiskt. Typ som hårdstekt bacon serverades med sticky rice och stekt ägg

3CE09B82-1346-4E1D-BE1D-56E63B008439.jpeg

Jag har hört att fasta periodvis ska vara hälsosamt.

Absolut inte. Is i ölen är ett vansinnesyndrom;):D. Hade glömt denna trevliga tråd, men det gläder mig att forumvärdarna @Berralund samt @Micke.T har riktig öl vid sina bord:thumbsup:.
I går blev det premiär för grillsäsongen i det fina vårvädret, som vanligt tog jag inga bilder:thumbsdown:, men ska försöka bli bättre.:)
Gott och trevligt med pepparstek, samt förkokta revben. Tog en liten whiskey med is efter maten.;)
:reta::nerd_transparent:
Du ser @Krille även den mest garvade smålänning har is i drycken:p:laugh:

Jag behöver inte åka någonstans för att få sånt.
Har många Svenska restauranger hemmavid om jag skulle känna för det, eller Svenska matvaror i butik.
Sålänge jag slipper äta krabba är jag nöjd ;)
Själv vet jag inte riktigt hur svensk pizza smakar.
Jag gillar italienska pizzor i Italien och om de pizzor dom säljer i Umeå är svenska har jag ingen aning om.
Bara att det är utlänningar som bakar och dom är inte från Italien eller Sverige.
Inte det bästa osten heller användas.
Den mest kända pizzerian är marockansk i stan.

Så hur smakar en svensk pizza?

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37