Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Idag fick jag sätta ner foten Ang frukosten:eek:;)
20190426_064607.jpg
Fortsätter det så här kommer man rulla fram:oops:skulle ljuga om jag sa att jag inte provsmakade:)hela tallriken slank ner:eek::eek::rolleyes:gott som bara den;)
Denna tjej har vi bjudit till Sverige att bo med oss ett par månader, men kommer hålla mig långt ifrån hennes frukostar:):)

Idag fick jag sätta ner foten Ang frukosten:eek:;)
20190426_064607.jpg
Fortsätter det så här kommer man rulla fram:oops:skulle ljuga om jag sa att jag inte provsmakade:)hela tallriken slank ner:eek::eek::rolleyes:gott som bara den;)
Denna tjej har vi bjudit till Sverige att bo med oss ett par månader, men kommer hålla mig långt ifrån hennes frukostar:):)
Ett par månader med henne hemma kommer att göra dig smällfet om det blir sådana frukostar. Tacka vet jag min älskade gröt!!
Det är nog tur trots allt att du späder ut ölen med is. ;) :D

Ett par månader med henne hemma kommer att göra dig smällfet om det blir sådana frukostar. Tacka vet jag min älskade gröt!!
Det är nog tur trots allt att du späder ut ölen med is. ;) :D
Gröten är högenergi så den ska man äta med måtta om man vill undvika bli fet.
Men vitt bröd och friterad potatis är nog värre.
Is är utan kalorier.

Provar ny marinad inför kvällens grillning. Ananas, pressad lime, olivolja, en skvätt ljus balsamvinäger, salt och peppar. Ingen aning om hur det kommer att smaka. Tar mig en hojtur under tiden köttet gosar till sig :)

546E6B20-1FD9-4691-8A6C-F43FDE7A09B2.jpeg

Nja blev ingen direkt smak på fläskkarrén. Blev dock väldigt mört vilket jag tror är syrans förtjänst från både ananas och lime. Hade även i lite torkad chili vilket jag glömde att skriva innan. Får jobba vidare på marinaden. Kanske blanda i Sambal oelek nästa gång :)

Så här såg det ut efter grillning.

545F04BD-B8CC-4285-97E2-406008E1CC9D.jpeg

Ny spännande marinad :) Frugan hade något spännande i sin pok pok machine (mortel som man gör somtam i). Jag stoppade ned näsan och det doftade underbart. Hon hade mortlat vitlök, citrongräs, kafir lime blad och torkad chili. Jag snodde allt till min marinad 5555. Ned i en balja. På med olivolja, peppar, salt och en skvätt balsamvinäger. Pressade i saften från 1 lime och rörde om. Sedan ned med köttet. Nu får det dra tills i morgon. Så här såg det ut direkt från pok pok machinen (internt familjespråk).

2EED2162-7896-418A-956E-01A6569CB71D.jpeg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37