Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Det här skall jag ha på min tallrik idag.

20190810_185813.jpg
 
Jag köpte en sallad med kyckling till lunch idag, känner riktigt hur öron och framtänder växer. Ikväll skall det bli gai pad ped mahmuang, smaskens!
 
Filippinarna på dessa båtar vill absolut inte segla med Filippinska kaptener eller seniorbefäl.
Blir inga glada ord när någon av dom skall sändas på båt med det, de värsta efter Indier tycker dom.
Det har jag också hört men dom filippinska skepparna hos oss har sin befattning på rederiets villkor precis som alla andra. Så jag har inte hört några klagomål här men vet att det ofta är så. Att man inte gillar indier är väl allom känt, har själv hört sådana här konversationer på radion: I - You Filipino monkey. F - Hi you indian goat, I cant hear you but I can smell you. Tråkigt sådant där!
 
Det har jag också hört men dom filippinska skepparna hos oss har sin befattning på rederiets villkor precis som alla andra. Så jag har inte hört några klagomål här men vet att det ofta är så. Att man inte gillar indier är väl allom känt, har själv hört sådana här konversationer på radion: I - You Filipino monkey. F - Hi you indian goat, I cant hear you but I can smell you. Tråkigt sådant där!
Tråkigt med mobbning. Men vad gör chifen då ? Nu tänker jag inte på dig, men,, vad händer.. På mitt företag får man två varningar, sen sparken, och det behöver inte vara så stor kränkning. Ursäkta ot, men blev nyfiken.
 
Det har jag också hört men dom filippinska skepparna hos oss har sin befattning på rederiets villkor precis som alla andra. Så jag har inte hört några klagomål här men vet att det ofta är så. Att man inte gillar indier är väl allom känt, har själv hört sådana här konversationer på radion: I - You Filipino monkey. F - Hi you indian goat, I cant hear you but I can smell you. Tråkigt sådant där!

Jag är SD anhängare, men större rasister än filippinare är svårt att hitta..
 
Tråkigt med mobbning. Men vad gör chifen då ? Nu tänker jag inte på dig, men,, vad händer.. På mitt företag får man två varningar, sen sparken, och det behöver inte vara så stor kränkning. Ursäkta ot, men blev nyfiken.
Såhär låter dom på VHF när du kommer söderut, inte ombord.
Gula havet 24/7
-fillipino monkey climbing tree picking banana......
Indian mother f@#$er fu#$inh mamma..........
Långa ramsor dom sänder fram och tillbaks dygnet runt på VHF.
Ombord så är det inte så riktigt mellan mannskapet, att filippinare inte vill segla med Filippinska seniorer utan hellre skandinaviska handlar mer om att en Filippinsk kapten eller Indisk är kung ombord, precis som klasskillnaden i Thailand.
En Filippinsk kapten med 15.000 dollar i månaden är inte kompis med en filippinsk mässman med 600 dollar i månaden bara för dom är landsmän.
En skandinavisk mer mänsklig.
 
Tråkigt med mobbning. Men vad gör chifen då ? Nu tänker jag inte på dig, men,, vad händer.. På mitt företag får man två varningar, sen sparken, och det behöver inte vara så stor kränkning. Ursäkta ot, men blev nyfiken.
Ser jag tendenser till mobbning läggs inte fingrarna emellan, fullständigt oacceptabelt. Men lite tjafs med en indier på ett annat fartyg är inte så farligt. Dock skall VHF disciplinen upprätthållas så det blir bannor i alla fall.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp