Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Hade inte hjärta att gratinera, skall ätas naturell ;)
Krabbklor funkar åxå.

20191020_222855.jpg
Här ser vi praktexempel på hur dom besuttna vältrar sig i lyx. ;) Det smakade säkert alldeles utmärkt! :p

Kom hem från Nan, var där över helgen för Noi fick snällt jobba när chefen kon från Krungthep mahanagon. :p
Gör inget, sedan ville hon göra en thai id kort till mig med systemet sa offline, så får göra det i Phrae någon gång.
Nu kom jag tillbaks och en mycket sällsynt stopp i hjärnverksamhet gjorde att jag stekte kycklingklubbor men vad skall jag ha till?
Vi får se kanske blir det bara klubbor med dipp och något starkt till :D.
Inte fy skam det heller.

DSC_0628.webp

Förresten köpte en Elekrolux köksmaskin light.
Hade en tidigare som jag gav bort för den var utan roterande bytta.
E lux gör jäkla bra grejer.
Testade denna maskin i Nan på helgen redan, fungerar kanon.
Blev en helpanna tårta och bullar med äggcrustadfyllning.
Skönt att slippa hålla maskinen.
Rekommenderar starkt för den händige i köket. Kostade 1600 bath i Nan. :D

1571644578143893343649.webp

Du får beställa, på Big-C i pattaya har dom Wasa knäckebröd, dom kanske kan skicka till din lokala Big-C ;)
Vattnet var Ramlösa.
När jag jobbade i Sverige så hade en del kontakter till olika livsmedelsföretag. Bland annat sk Ramlösa. När vattnet sinade i H borg så kom det vatten från Lokas källor. Så du kanske drack vatten från Dalarna istället. :p Fast vatten som vatten, kanske bättre i Dalarna än i Skåne. Ungefär som kaffet :beer:

Förresten köpte en Elekrolux köksmaskin light.
Hade en tidigare som jag gav bort för den var utan roterande bytta.
E lux gör jäkla bra grejer.
Testade denna maskin i Nan på helgen redan, fungerar kanon.
Blev en helpanna tårta och bullar med äggcrustadfyllning.
Skönt att slippa hålla maskinen.
Rekommenderar starkt för den händige i köket. Kostade 1600 bath i Nan. :D

1571644578143893343649.jpg
Jag tog med mig till Thailand från sverige Kitchenaid maskin och färgen är orange5555
Men fina maskiner det och starka.

Jag tog med mig till Thailand från sverige Kitchenaid maskin och färgen är orange5555
Men fina maskiner det och starka.
Kommer att tänka på blatte... Hmm iraniern som sålde hus till mig en gång för länge sedan i Jönköping. Han sa att han hade en gräsklippare som gick med på köpet.
Vilken fabrikat frågade jag, svaret, det vet jag inte men den är orange, mycket orangea. :D:D:D
Tack för denna påminnelse.

Större än två liter knådar jag för hand
Du vet väl Magunnar att den bästa degen gör man utan att knåda. Bara blanda in ingredienser och i kylen dagen efter tar du ut och låter jäsa upp.
Fansmännen hade en knep med att blanda vetemjöl och 50-55 gradigt vatten och bara vetemjöl. Låt den ligga tills tempen kommer ner (ca 30 min) och in med resten av ingredienser. Behöver inte knåda heller. Blir absolut lika bra om inte bättre.
;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37