Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Tandborstar köpte jag alltid med mig hem från Thailand förr när man fick över 4 baht för 1 krona. Man fick minst 3 tandborstar i Thailand för 1 i Sverige. Kommer inte ihåg vad märket hette men gillade dom tandborstarna. Till Morsan fick jag köpa Sensodyne tandkräm som var billigare i Thailand enligt henne.

Jag köpte eltandborste i Thai flera gånger, i tron att den var billigare. Senaste åren har jag köpt på NetonNet å tagit med mig ner till familj och vänner.

Perfekt har jag inte tänkt på , Ska ta med mig några st ner nästa gång o ge tjejens släkt så man slipper gummidoften ,
Årets julklapp i Thailand :nod:
Biltema.

Screenshot_20191024-205035_Chrome.webp

En OT fråga mitt i allt snålsnack , Hur mycket cash i Thaibath får jag föra ut ur landet per resa :rolleyes:

Kan ju ta ut mer baht men då måste du deklarera den hos tullen.

Stämmer det verkligen. Tolkar det som att det bara gäller utländska valutan och att THB är begränsad till 50k.

Currency
Currency Export regulations:
Local currency (Baht-THB): up to THB 50,000.- per person or THB 100,000.- per family holding one passport.
Foreign currencies: unlimited. However, amounts of foreign currency exceeding USD 20,000.- (or equivalent) must be declared to a Customs Officer upon departure by all travelers.

IATA - Thailand Customs, Currency & Airport Tax regulations details

På tal om i-landsproblem ;)
Jag kommer ta med en elkoltändare, trött på att dom tänder grillen med trasiga gummisandaler ;)
Jag har en sprillansny, men vet inte var frugan har satt den, har frågat :p:p
Vi har nu 7st hunda och det finns hur många gummisandaler söndertuggade över allt.
Och soltorkade grenar finns det gött av.
Så jag behöver kanske inte fråga om var elkoltändaren finns, får ändå inget svar.
Bortkastade pengar som vanligt.:mad:

Stämmer det verkligen. Tolkar det som att det bara gäller utländska valutan och att THB är begränsad till 50k.

Currency
Currency Export regulations:
Local currency (Baht-THB): up to THB 50,000.- per person or THB 100,000.- per family holding one passport.
Foreign currencies: unlimited. However, amounts of foreign currency exceeding USD 20,000.- (or equivalent) must be declared to a Customs Officer upon departure by all travelers.

IATA - Thailand Customs, Currency & Airport Tax regulations details
Ok tullens sida stämmer nog.
Jag läste på Thaiambassaden i Singapores sida.
Som vanligt här nere ingen klar info 555555.
Dom få gånger jag tagit ut har det skickats på banken.

Såhär står det på Thaiambassadens sida.
For Thai currency (Baht), any person can bring total amount not exceed THB500,000 to any Thailand's bounded countries and not exceed THB50,000 to any destination countries. More than that mentioned amount, you have to declare to a Customs Officer or exchange to others currency before depart from Thailand.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar