Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Kvällsmackan intogs på ett av stans lite nyare ställen, Spectrum.

20200130_182801.jpg


IMG_20200130_201617.jpg


20200130_183421.jpg


20200130_204328.jpg


20200130_184439.jpg


20200130_195620.jpg
 
Det blev ingen bild men kvällsmaten bestod av fredags tacosen.
Mannen fixade nötfärsen och jag var och handlade för att kunna hacka lök, tomat, gurka, rev ost och tog fram tacosås,gräddfil öppnade majsburken.
Dukade fram och tog hand om disken.
Men gott var det :)
 
Fy bövelen va gott, tungan hänger som en slips ;) själv har jag lyckats äta sallad till lunch hela veckan, och nått nyttigt till middag varje dag. 2.5 kg ner första veckan, och då har jag inte kommit igång med träningen helt:)
Bra @Micke.T :thumbsup: Om du är i Thailand i Juli så kan jag inviga dig i Muai Thai, stenhård träning som får kilona att rasa.
 
Inget foto idag heller, man fotar inte grillade fiskhuvuden som serverades till lunch. Och inget alternativ, kapten bara vände på klacken och tågade ut ur mässen utan ett ord. Oxfilé till middag, bra stekt men ettersalt. Det märks att kockskrället snart skall åka hem. :mad:
 
I Thailand äter jag oftast bara 2 måltider om dagen, behövs inte mer och äter vare sig godis eller chips etc, en glass ibland.
Pizza har det väl blivit en eller 2 gånger på 3 månader och småäter aldrig.
Så här går jag ner eller bibehåller min vikt.
Denna gång när jag vart hemma så länge har jag gått ner.
Ombord käkar jag 3 måltider om dagen, men kan väl nästan säga 2 där med, för ofta tar jag bara en cup noodle till frukost ombord och sen lunch och middag, aldrig kvällsmat.

Brukar hålla min vikt rätt bra, vägt runt där jag ligger i 25 år ungefär.

Nu är det frukostdags här hemma innan dom andra vaknar, blir fralla med pepparsalami, flingor och ett glas oboy ;)
 
Ätit sig proppmätt just nu,och palten räcker till flera matlådor under veckan.
Är blodpalt nåt som medlemmar i TS brukar äta?
Stekt fläsk & lingonsylt till såklart.

20200202_133119.jpg

Har jag inte ätit sedan jag var barn men då gillade jag det. Min morfar var norrlänning. Av honom fick man all palt som fanns att uppbringa. Tycker dock bäst om Piteå palt, heter den så? Min morfar lärde mig att laga det. Bjöd hem en tjej på dejt en gång. Hon fick smaka palt. Det blev bara en dejt :(
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp