Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Äter rester från @Micke.T
Snäll granne som lämnar lite av sitt skrap till mig... gott att bo bland borgarbrackare som kastar bort fin oxfilé...

20200328_190615.jpg

20200328_191155.jpg

Fy fn, har putsat 6 kg oxfilé, tur ingen ser hur petig jag är;)

Får mig att tänka på när vi va i Thailand i november. Hade med några kilo, när jag putsade för att ge till vår hund, smög en granne ner det i en påse.
Dagen efter fick jag höra från hennes gubbe att han fått det bästa köttet han ätit:rolleyes:

Får mig att tänka på när vi va i Thailand i november. Hade med några kilo, när jag putsade för att ge till vår hund, smög en granne ner det i en påse.
Dagen efter fick jag höra från hennes gubbe att han fått det bästa köttet han ätit:rolleyes:

Kan jag förstå att grannen gjorde... även jag fick ju putsrester från dig... fick ut sex fina bitar ur ditt skrap... :p

Hur behåller man köttet fräscht så många timmar?
Hunden måste ha varit överlycklig.

För tusan, 6 kilo oxfilé borgarbracka är bara förnamnet. Sådana mängder har jag inte ens sett på bild. ;)

Nu spammar jag eran tråd... Men har haft med mig svensk öl några gånger till Thailand, men skulle vara kul att bjuda svärmor på renkött, älgkött eller liknande. Vet inte hur jag ska hålla det fräscht bara under resan.

Lite ombyte av deras vardag var de är vana vid att äta. Som svensk har man ju ätit väldigt lite vilt kött själv. Skulle vara roligt att komma ner med nått udda.
Ta kontakt med en jägare i ditt område, hen fixar garanterat detta till dig. Och visst är det kul att kunna servera våra svenska smaker. En annan grej som vi ratar är omogna, gärna små äpplen. Detta är en delikatess för dom.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar