Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Kvällens kvällsmat. En annan jobbar hårt fysiskt om dagarna så det får bli en smidig kväll i köket och sen ta igen det i morgon.

EEC71BF4-E6B9-4AD7-BC35-FDC89745A024.jpeg

Nu jävlar! Blir det finlandsvensk mat: Liihapiirakka

IMG_20200417_175958.jpg

Denna maträtt ska fyllas med : hackad rålök, 1 knakki(typ prinskorv) och isään tulistan(stark finsk senap)

Vittu! Se on makusta hyvää...
:wink_transparent:

Finskan, är jag självlärd på, så ni får ha överseende med felskrivning.

Slå på stort! Vet ja! @Nam Falang, Mama, är ju inte hemma och kan serva dig....

Ps.Knäck en röding till så blir genast kvällen covid-19 fri. Ds.

Ja vafan rödvinet jag öppnade var ju inte så gott kom jag på efter halva flaskan. Nu sprätta jag en Prosecco istället att skölja ned jordnötterna med. Blev ingen fläskkarré. Nä italienare får nog lära sig att göra bubbel. Dom fattar ju inte vad torrt innebär. Prosecco smakar ju som saft med bubblor i :mad: VARFÖR öppnade jag inte Champagne istället??? Skulle man snåla..... Jösses undra om man känner igen frugan då hon kommer hem:oops:

Glömde ju bildbeviset

DE2ED66E-6586-4457-A2AC-D30182CDC4ED.jpeg

Ja vafan rödvinet jag öppnade var ju inte så gott kom jag på efter halva flaskan. Nu sprätta jag en Prosecco istället att skölja ned jordnötterna med. Blev ingen fläskkarré. Nä italienare får nog lära sig att göra bubbel. Dom fattar ju inte vad torrt innebär. Prosecco smakar ju som saft med bubblor i :mad: VARFÖR öppnade jag inte Champagne istället??? Skulle man snåla..... Jösses undra om man känner igen frugan då hon kommer hem:oops:

Glömde ju bildbeviset

DE2ED66E-6586-4457-A2AC-D30182CDC4ED.jpeg
Italienare!!
De kan ju för tusan inte bygga bilar heller, sitter å kör en IVECO med kran, har haft den i snart 16 månader, ungefär varannan månad måste den in på verkstad p.g.a. något skitfel, nu, senast tändes hela instrumentbrädan på bilen, inget "Hill hold", ABS, SRA, bla, bla, bla och så vidare.
Det bästa av felen är att bilen inte renar avgaserna med Ad Blue och att katalysatorn på bilen skriker avgasregenereringen inte funkar som det ska.
Enda som tjänar pengar på bilen är de som måste fixa skiten.

Italienare!!
De kan ju för tusan inte bygga bilar heller, sitter å kör en IVECO med kran, har haft den i snart 16 månader, ungefär varannan månad måste den in på verkstad p.g.a. något skitfel, nu, senast tändes hela instrumentbrädan på bilen, inget "Hill hold", ABS, SRA, bla, bla, bla och så vidare.
Det bästa av felen är att bilen inte renar avgaserna med Ad Blue och att katalysatorn på bilen skriker avgasregenereringen inte funkar som det ska.
Enda som tjänar pengar på bilen är de som måste fixa skiten.

Fast på bilsidan så är banne mig inte fransmännen bättre men bubbel det kan dom :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar