Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Idag blev det några stekta skivor älgkött till middag, dom stektes på hög värme kort tid för att bli lagom rosa inuti, till detta blev det bearnaisesås och hemlagat mos på egenodlad potatis.
Jag, utmanar er alla medlemmar här på hemsidan och speciellt i denna tråd, att backa tillbaka till eran barndom och hitta ett recept eller en maträtt som någon i er uppväxt, farmor, farfar, mormor, morfar, morsan eller farsan, som gjort stort intryck på er minnesbank när det kommer till mat eller annat ätbart.
Ska vi gå den vägen, jag 5år, 1967, åkte med farsan som körde buss ut till Stavsnäs hamn/Värmdö och Stavsnäsgrillen. Där åt jag min allra första Bratwurstkorv någonsin och jag tyckte den var så j-kla god, det är ett speciellt minne...
Har sedan dess haft Bratwurst korven som nummer ett och en favorit.
Pitepalt som min morfar lärde mig att göra. Kan tyvärr inte praktisera det nu. Morfar blev 101år, gick bort 2017. Han föddes i Umeå men drog till Stockholm i unga år för där fanns arbete.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.