Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Pitepalt, för er som aldrig har satt tänderna i maträtten..

Screenshot_20220211-191029.png

@Nam Falang
Här är receptet om andan faller på...

Man ska f--n aldrig snacka mat med syskonen, messade med syrran och naturligtvis så höll hon på med att tillreda en laxpudding och skirat smör.
Och vad ska man säga, Jo, snålvattnet börja rinna ur mungipan direkt och tankarna for direkt till fammo och hennes laxpudding..
Nu, måste jag själv skaffa hem alla ingredienser till en laxpudding, S-tan också...

J-vla syskon!

Senast ändrad:
Okej! Här kommer en utmaning från mig.

Jag, utmanar er alla medlemmar här på hemsidan och speciellt i denna tråd, att backa tillbaka till eran barndom och hitta ett recept eller en maträtt som någon i er uppväxt, farmor, farfar, mormor, morfar, morsan eller farsan, som gjort stort intryck på er minnesbank när det kommer till mat eller annat ätbart.

Lägg gärna upp resultatet här i tråden..

@Jo-Be
Min mormors filbunke glömmer jag aldrig, först ta bort en möglig hinna sedan äta med socker och kanel.
Har inte hittat några bilder hur det såg ut från 60-talet.

Pitepalt, för er som aldrig har satt tänderna i maträtten..

Screenshot_20220211-191029.png

@Nam Falang
Här är receptet om andan faller på...
Fast enligt min morfar skulle det vara hälften kornmjöl hälften vetemjöl. Troligtvis pris och efterfrågan som var anledningen. Riktig arbetarmat, sprängfyllt med kolhydrater och fett. Kan man jobba på skogen i många timmar :)

En otroligt god mat blev det ikväll.
Till förrätt hemma gjorda crocetter
Sedan stekt ris mixat med räkor,vackert upplagt i en urgröpt ananas. Vackert & gott!
Efterrätt vaniljglass,varma hjortron & smulad kaffeost.
Nu riktigt mätt & nöjd. Få se vad som kommer senare i kväll

20220213_185944.jpg

20220213_192219.jpg

20220213_201922.jpg
Ja, inte kan man ångra att man satt ringen på en Thai prinsessa :love_transparent::thumbsup::thumbsup:. Sköt om er i sänghalmen :beer:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar