Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Thai Pork chop
Den blir man mager av

277453834_1376261592800422_6404589881920699697_n.jpg

Jag äter inte rått kött, det ska vara genomstekt.
Då behöver du inte köpa fint å dyrt kött. Skall det ändå stekas sönder kan du köpa billigaste självdöda thaikon du kan hitta.

Om våra vägar korsas någon dag, skall jag gladeligen bjuda dig på en bit wagyu som bara varit nere och vänt i stekpannan. Där kan vi snacka om goa grejer, det riktigt kn*llar i munnen.

Då behöver du inte köpa fint å dyrt kött. Skall det ändå stekas sönder kan du köpa billigaste självdöda thaikon du kan hitta.

Om våra vägar korsas någon dag, skall jag gladeligen bjuda dig på en bit wagyu som bara varit nere och vänt i stekpannan. Där kan vi snacka om goa grejer, det riktigt kn*llar i munnen.
Ville bara testa men det där skräpet köper jag inte fler gånger.

Nu är det lunchträffar ungefär tre gånger i veckan.
Svenskarna börjar våga leva som förr och väldigt många nya har dykt upp de senaste veckorna från Sverige.

Idag var vi tre till bordet och jag körde en gammal favorit igen.

Friterad fisk med Mozzarella.

20220405_172349.jpg

Provade en annan köttbit som jag köpte hos Tesco Lotus men det var samma skräp, segt som tusan. Undrar vad köttet är behandlat med för det går inte att steka men det kanske är ämnat för thailändare, de skär ju oftast kött i småbitar innan de tillagar det.

1648953170227.jpeg

Hundmat.

1648953322261.jpeg
Det räcker med att man dödar kon en gång. Det är inte så att man ska döda den två gånger via pyrolys

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar