Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Inte jag heller, men jag har försökt. Det är faktiskt inte så svårt, kokt torsk t ex är ju lätt att laga. Och att steka sill, det är en riktig delikatess! :)

Sen är frugan väldigt duktig på att laga Tom Yam Phlaa, det är fantastiskt gott. Man blir bortskämd, det skall erkännas.

Vet inte vad maträtten heter men det var extra starkt och gott, griskött.

IMG_0057.webp

Jag älskar stak mat som tam gao pao mm mm Legolas tog en liten muns bit från som tamen den kom ur munnen fortare än en F1 bil på upploppet

555555!!

Jag har viss förståelse för Legos reaktion, aktar mig själv för Som Tam. Speciellt när den innehåller Phlaa Raa! :o

Annars slinker Gao Pao, Jam mm ner med välbehag även om man kan bli tvungen att käka ett par Novaluzid innan sängdags. ;)

Berra denna som tam gjorde min tant där o kan lova fanns varken röten fisk eller krabba i den
Ska jaäta som tam så antingen instruerar min tant eller som i detta fallet bara ställde sig innan för disken o laga maten själv skulle villja se de hända i svedala men så gör hon ofta här i thailand

Som Tam är riktigt gott om de där äckliga ingredienserna inte finns med. Frugan vill alltid ha med den rötna fisken, men hon gör special till mig ibland utan. Första gången la hon i en chilli men det smakade knappt något, så nästa gång blev det två st. Och där har vi nog balansen, det blev precis lagom för min del, portionen är ju inte så stor.

Undrar bara hur många chilli det var i den som Lego smakade??

Idag serverades:

Lunch: Stekt fläsk med löksås. Sallad.

Middag: Köttgryta med ris, salld. Dessert vaniljglass med fruktcocktail.

Lunchen idag blev en skarp kontrast till julmaten. Har käkat grillad kyckling med khaoniao och Somtam (utan phlaaraa). Riktigt gott faktiskt fast det brinner i munnen! :)

HMM ;D
Sugen på kyckling då jag ser ditt namn
Missförstå inte, inte dig utan min frus currykyckling men hon i thailand och jag avslutar allt i sverige MEN kyckling i thailand e gott och kan nog bero på att det inte är burhns som här
MVH
Kjell

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar