Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte jag heller, men jag har försökt. Det är faktiskt inte så svårt, kokt torsk t ex är ju lätt att laga. Och att steka sill, det är en riktig delikatess!
Sen är frugan väldigt duktig på att laga Tom Yam Phlaa, det är fantastiskt gott. Man blir bortskämd, det skall erkännas.
Berra denna som tam gjorde min tant där o kan lova fanns varken röten fisk eller krabba i den
Ska jaäta som tam så antingen instruerar min tant eller som i detta fallet bara ställde sig innan för disken o laga maten själv skulle villja se de hända i svedala men så gör hon ofta här i thailand
Som Tam är riktigt gott om de där äckliga ingredienserna inte finns med. Frugan vill alltid ha med den rötna fisken, men hon gör special till mig ibland utan. Första gången la hon i en chilli men det smakade knappt något, så nästa gång blev det två st. Och där har vi nog balansen, det blev precis lagom för min del, portionen är ju inte så stor.
Undrar bara hur många chilli det var i den som Lego smakade??
Lunchen idag blev en skarp kontrast till julmaten. Har käkat grillad kyckling med khaoniao och Somtam (utan phlaaraa). Riktigt gott faktiskt fast det brinner i munnen!
HMM ;D
Sugen på kyckling då jag ser ditt namn
Missförstå inte, inte dig utan min frus currykyckling men hon i thailand och jag avslutar allt i sverige MEN kyckling i thailand e gott och kan nog bero på att det inte är burhns som här
MVH
Kjell
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.