Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Hade jag själv gått in för grillning hade det nog varit både app och stor skärm.
Barndomskompis har ju gått all in året runt.

Japp sån är jag, har man en grillapp, får man tåla par glirningar, om jag blir tjötig så ja, men tycker lite kul.
Om du hängde med lite i utvecklingen så är det inte bara bilar som får ”skärmar” utan i princip allt. Du har inget intresse i grillning så förstår att du inte hänger med. Än så länge så funkar grillen utan app och den är endast ett trevligt tillägg. Om typ 10år så kommer nog inte grillen starta utan app, normal utveckling vad man än tycker om det. Även vissa moderna kolgrillar har app ;)

Hade jag själv gått in för grillning hade det nog varit både app och stor skärm.
Barndomskompis har ju gått all in året runt.
Där hade du grillat din falukorv 55555

Om du hängde med lite i utvecklingen så är det inte bara bilar som får ”skärmar” utan i princip allt. Du har inget intresse i grillning så förstår att du inte hänger med. Än så länge så funkar grillen utan app och den är endast ett trevligt tillägg. Om typ 10år så kommer nog inte grillen starta utan app, normal utveckling vad man än tycker om det. Även vissa moderna kolgrillar har app ;)
Eller så hänger du på att jag skojar lite med dig ;)

För att citera dig. Jag ville inte säga något förut men en Ford skulle fan inte jag köpa 5555 Litar mer på Toyota, Isuzu eller Mitsubishi. Du borde lyssna på din din fru och gå för Isuzu 5555
Möjligt det stämmer men läst europeiska betyg och Ford pickup har fått bra.
Ford, Isuzu, Mitsubichi, Toyota är alla likvärdiga här nere inte som Chevrolet som försvann.

För att citera dig. Jag ville inte säga något förut men en Ford skulle fan inte jag köpa 5555 Litar mer på Toyota, Isuzu eller Mitsubishi. Du borde lyssna på din din fru och gå för Isuzu 5555
Men du som bilkunnig och jag ser som vän borde kunnat sagt det här tidigare, jag har inte låst mig på ett köp utan betalat 1000 baht för att hålla avtalet med 0% ränta.

Egengjord skinkpaj med köpt vitlöks baguette till kvällsmat. Det som blir över av pajen portionerar jag upp till mamma.

IMG_0750.webp

IMG_0751.webp

Men du som bilkunnig och jag ser som vän borde kunnat sagt det här tidigare, jag har inte låst mig på ett köp utan betalat 1000 baht för att hålla avtalet med 0% ränta.
Bilkunnig ja på ett sätt. Slutade som bilmek 1998 på Ford Osterman. Som du förstår väldigt länge sedan. Då var Ford ett jävla skitmärke men verkstäderna tjänade goa pengar på dom eftersom dom krävde mycket underhåll eller garantirep.
Ford Focus lanserades då och det var det bästa Ford hade kommit med på väldigt länge. 1998 omskolade jag mig till ”datanörd”. De enda bilar som intresserar mig idag är gamla veteran jänkare och rena racebilar. Allt annat är bara av intresse för att frakta arslet från A till B. Totalt ointresserad i eventuella skärmar mm. Bilen skall vara bekväm och billig samt uppfylla mina behov som dragkrok, fyrhjulsdrift, diesel (hatar att tanka så ofta), dieselvärmare och automat. Nu åker jag privatbil igen, har kört tjänstebil senaste 23åren. Nä bilar är bara ett väldigt smalt intresse för mig.

Möjligt det stämmer men läst europeiska betyg och Ford pickup har fått bra.
Ford, Isuzu, Mitsubichi, Toyota är alla likvärdiga här nere inte som Chevrolet som försvann.
Blir det hel fel tråd men jag kollade på nätet och wildtrack var det närmaste du kunde komma en SUV i bekvämlighet i dagens läge.
Jämfört med dem andra du skriver så gick jag upp 200.000 mot lägre billigare modell pga extra.
Ford har den outstanding modellen som kostar 2 miljoner här nere, Raptor, ingen av dpm andra har motsvarighet.
Nu har jag inte råd med den utan går på dyraste Wildtrack.
Om det är ett felköp säg det nu då jsg inte låst avtal eller köpt än.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar