Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Har nu käkat Gapao med nötkött, phet maak maak. Ring efter brandkåren, käften brinner. Bra också när man är lite småförkyld, näsan är härmed rensad! :D

Men mycket mumsigt!! :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Har nu käkat Gapao med nötkött, phet maak maak. Ring efter brandkåren, käften brinner. Bra också när man är lite småförkyld, näsan är härmed rensad! :D

Men mycket mumsigt!! :thumbsup: :thumbsup:

Helt rätt starkt o gott e de ja ja har ätit me nöt me :) som du säger man rensar kran fort

aroi mak mak

Hade en kompis på middagsbesök idag, han fick det hett om öronen.

1) Red curry Moo, phet maak maak

2) Laab gai, phet maak maak

Jag tror frugan använde minst 4 chillis per rätt!! Yummi!! :P

Lunchen idag blev hemmagjorda vårrullar, supergoda. :P

Nu sprider sig en härlig doft av Tom Yam Phlaa i huset, skall bli smaskigt värre. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Dagens middag blev kokt korv med bröd och potatissallad :D cirka 20 min efter avslutad middag smyger tanten upp i köket och sätter på riskokaren :o

Ska snart bli jack&jones korvar och kocklandslagets potatissallad. Edvins senap och eriks currymajonnäs, frugan får grilla korvarna:-)

Färdigköpt är underskattat :D :D

Öppna rödvin ska jag göra.... :afro:

"Berralund " sa:
Hade en kompis på middagsbesök idag, han fick det hett om öronen.

1) Red curry Moo, phet maak maak

2) Laab gai, phet maak maak

Jag tror frugan använde minst 4 chillis per rätt!! Yummi!! :P

Mai pet kae farang pet ;)

gunnarg och Mats49.

spamma inte sönder tråden med erat interna snack. Håll er till pm eller via shoutboxen.

Gott o nyttigt tanten fixade till detta i dag gratäng o kassler :)

ImageUploadedByTapatalk1333386751.987408.webp

Nu ska det bli en salig blandnig hittade lite Paneng ägg o oliver o resultet blev en grymt stark

ImageUploadedByTapatalk1335002907.677703.webp

ImageUploadedByTapatalk1335002979.494569.webp

Ser inte illa ut det där, sätter garanterat fart på matsmältningen. Det skall bli härligt att komma hem nästa vecka och sätta tänderna i "Phet maak maak"!! :)

Här är det inte en chilli så långt ögat når, det blev hamburgare till lunch. :blank:

"Berralund " sa:
Ser inte illa ut det där, sätter garanterat fart på matsmältningen. Det skall bli härligt att komma hem nästa vecka och sätta tänderna i "Phet maak maak"!! :)

Här är det inte en chilli så långt ögat når, det blev hamburgare till lunch. :blank:

Stackarn tar du inte me dig lite torkad chilli på båten

Ja det smakade faktiskt riktigt gott men tanten va lite skeptisk till blandningen men hon tyckte me de va gott när hon väl började att äta
;)

Det är en fin tanke du har där, 66:an. En påse torkad chilli skall bli en självklarhet i fortsättningen. :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar