Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

"mrputte " sa:
Vad innehåller dom Glimten

Hej Putte dom innehåller kyckling,potatis,gullök,currypulver som du steker ihop me kokosmjölk thaisoja till en smet kan man säga

Degen e av mjöl,vatten,matolja o lite lite socker

"Berralund " sa:
Det låter förbaskat gott, kycklingen. Men jag tror tyvärr det är lönlöst att servera en sådan delikatess till familjen. Tur att man är anpassningsbar och gillar thaimat.

Stackarn då har ja tur gummn brukar fixa kottleter me potatis o sås ;) som hon me gillar

"glimten66 " sa:
Hej Putte dom innehåller kyckling,potatis,gullök,currypulver som du steker ihop me kokosmjölk thaisoja till en smet kan man säga

Degen e av mjöl,vatten,matolja o lite lite socker
Hej Glimten

Låter som det är väldigt gott

Hej putte

det e väldigt gott tyvär så tycker tantens thaikompisars gubbar det me så dom flesta går till dom men när hon gör till mig så vill ja ha lite torkad chilli i me då blir dom änu goare ;) o sötsur sås till

Nu skall Pad Thai inmundigas med mycket torkad chilli. I kväll skall det bli Gapao! En höjdardag matmässigt alltså, vi har ju precis varit och handlat upp oss i thaiaffären. :P

"Berralund " sa:
Nu skall Pad Thai inmundigas med mycket torkad chilli. I kväll skall det bli Gapao! En höjdardag matmässigt alltså, vi har ju precis varit och handlat upp oss i thaiaffären. :P
Jag som trodde att du bodde i Skåne och är herre i ditt eget hus? ;D

Visst bor jag i Skåne och visst är jag herre i mitt eget hus. En herre som är mycket förtjust i thaimat phet maak maak, magen skall veta att den lever.

Och just nu sprider den ljuva doften av Gapao sig i hela kåken, härligt!! :nod:

Vitlök, Ahhh!!

"Berralund " sa:
Visst bor jag i Skåne och visst är jag herre i mitt eget hus. En herre som är mycket förtjust i thaimat phet maak maak, magen skall veta att den lever.

Vitlök, Ahhh!!

Helt rätt där Berralund själv blir det knåder ris o laab moo

Idag blir det Smazeny syr en tjeckisk ostschnitzel, serveras med en trädgårdsallad och rostade betor

F. You

"Berralund " sa:

Vitlök, Ahhh!!
Är det därför äldre thailändare så ofta har problem med magen? ;D

Kvällens meny bestod av fläskfile, klyftpotatis och beasås. :thumbsup:
Fläskfilen hade inte jag tillagat utan en vän hade gjort den :thumbsup: :thumbsup:

Så det blev en supergod middag som jag inte behövde lägga ner en massa tid på att göra.

Bäst att tillägga att jag bakade en massa Hallon och Blåbärs pajer så vi gjorde ett byte.
( så ingen tror att jag är lat, fast jag är svensk) :D

Dax för ny beställning av vårrullar till thai maffian här i stan

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?22lqii

ImageUploadedByTapatalk1337096392.684672.webp

Ingen thaimat idag. Det blev grillad rostbiff och grillkorv till barnen. Och naturligtvis rödtjut till biffen för min del. 8)

Lustigt, vi käkade också mexikanskt. Tortillas med tacokryddat kött och hot salsa. Inte dumt som omväxling. :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar