Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Och idag blev det en Ostomelett, tillagad i byssan(dagensbild)ombord på M/S Gute..

12. Ostomelett.webp

Lunchen idag bestod av ris och curry (gjord på överbliven kalkon från söndagen). Vad middagen blir återstår att se! :P

Mmmm, den där grillade kycklingen med Som Tam får det att vattnas i munnen. Kycklingen som grillas vid vägarna är toppen! :thumbsup:

JAG LÄNGTAR TILL LOS!!! :'(

"ledarn " sa:
Där hamnade vi på en av mina absoluta favoriter....

Strömming är kattmat !!
"ledarn " sa:
Där hamnade vi på en av mina absoluta favoriter....

Strömming är kattmat !!
Undrar hur det gick till när ledarn tappade sina smaklökar. Strömming, riktig strömming som fångas i stockholmstrakten slår den finaste sjötunga.
Idag blir det kålpudding med lingon och grönsaker. Jag skippar potatisen med anledning av en bantningskur jag genomgår.....

katter gillar inte alls strömming, inte om man ser till vad min katt äter..
Jag äter faktiskt godare mat när jag skippar kolhydraterna. Det är dock inget jag rekommenderar mer än för en begränsad tid.

"andrejsdenruskige " sa:
Nu blev jag hungrig.
Hoppas det serveras bra mat här på Mongstad...vilket jag inte tror är fallet.

Har du tur är dagens kanske "Får i kål". Usch, det är bland det vidrigaste jag någonsin har träffat på. :o :o Jättevarning är härmed utfärdad!!

"Berralund " sa:
Har du tur är dagens kanske "Får i kål". Usch, det är bland det vidrigaste jag någonsin har träffat på. :o :o Jättevarning är härmed utfärdad!!

En fårad kålskalle som Sir One älskar får i kål. Rätt tillagad, på lamm, är det gudamat.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar