Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Tomahawk är det lika som en fläskkotlett hemevid...? Tänkte vi skall prova lite olika och dela. Ribbs här är av baby och beef. Hungrig som f***n nu men ikväll pad thai igen...Fattar inte, här uppe så finns alla möjligheter till steak houses men alla försök är söta och sliskiga. Nej mosad åker krabba med plara ska det vara :confused: .
1000012189.webp
En T-bone är en lyxig styckdetalj från nötdjurets sadel som kännetecknas av ett T-format ben, vilket separerar en del
ytterfilé (ryggbiff) och en mindre bit oxfilé (innerfilé). Är ännu bättre :p

Ta bort det "Satans" benet, varför betala för något du aldrig äter, "Tomahawk" är över reklamerad mat!
Gott!
Självklart, det är men prismässigt skulle för tusan hakar inte betala för något jag inte kommer att äta...

@JBK.Ltd.
Jösses vad du tar i människa :laugh2: Du låter nästan kränkt.
Har du aldrig reflekterat över att tex fläskkarré med ben är billigare än samma utan ben? Dessutom gillar vissa benet samt att det påstås ge bättre smak och saftigare kött.
Jag tycker dessa styckdetaljer är nice speciellt T-bone.

Jösses vad du tar i människa :laugh2: Du låter nästan kränkt.
Har du aldrig reflekterat över att tex fläskkarré med ben är billigare än samma utan ben? Dessutom gillar vissa benet samt att det påstås ge bättre smak och saftigare kött.
Jag tycker dessa styckdetaljer är nice speciellt T-bone.

Nej! För tusan, @Nam Falang ...
Betala för "köttet" inte för benet, enda gången ben gör nytta är i olika typer av tillredning.
Vilket ger "Umami" i vårt tänkande av matlagning, men asiater har hittat ett steg ytterligare och det gör oss lite till "Neandertalare"... :laugh:

@JBK.Ltd.

Ta bort det "Satans" benet, varför betala för något du aldrig äter, "Tomahawk" är över reklamerad mat!
Gott!
Självklart, det är men prismässigt skulle för tusan hakar inte betala för något jag inte kommer att äta...

@JBK.Ltd.

Du är ju inte direkt känd som någon gourmand.
Vill du snåla så kan du köra cote de boeuf.

Benet är grymt bra att hålla i när man grillar

Fryser ner mycket ben vid styckning Älg ,Hjort, Kokar fond ca två gånger per år o fryser in, Gör man det misslyckas man aldrig med såsen. Gör även fisk o kyckling fond. Själv tycker jag en riktig bra t bone slår ut det mesta om det e en riktigt bra kock som tillagar den, T bone e svårt att tillaga då många olika styck detaljer på samma bit.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar