Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Pasta med musslor i vitlök, persilja, olja och lite balsamvinäger till middag i dag.
Lunchen var en sallad.
Båda lia goa.

Frugan fixade till favoriträtten "Jam" så här efter hemkomsten. Det satt bra efter den torftiga flygmaten som British Airways bjöd på. Men märk väl - dom bjöd. Det gör ju inte vårat SAS.

I dag blir det glasnudel sallad till middag
Pet pet me en kall

uploadfromtaptalk1349367129206.webp

uploadfromtaptalk1349367178595.webp

Det är en sådan glasnudelsallad som frugan kallar "Jam"! En av mina absoluta favoriter som sagt.

Men idag har vi varit hemma hos en av hennes kompisar och där tillagades "SUKI" med fläskkött och räkor. Supergott det också, men man måste ha med den speciella chillisåsen för just Suki. Saeb lai lai!!! :)

"Berralund " sa:
Det är en sådan glasnudelsallad som frugan kallar "Jam"! En av mina absoluta favoriter som sagt.

Men idag har vi varit hemma hos en av hennes kompisar och där tillagades "SUKI" med fläskkött och räkor. Supergott det också, men man måste ha med den speciella chillisåsen för just Suki. Saeb lai lai!!! :)

Stämmer Berralund JAM ja det e riktigt gott :)

"glimten66 " sa:
Stämmer Berralund JAM ja det e riktigt gott :)
F@n ni svänger er med namnn som man inte har en aning om vad det är, kan ju lika gärna vara kattmat som heter jam :) :) Skriv en liten förklaring sp man lär sej nåt.

"Rolf " sa:
F@n ni svänger er med namnn som man inte har en aning om vad det är, kan ju lika gärna vara kattmat som heter jam :) :) Skriv en liten förklaring sp man lär sej nåt.

Jo berralunds tanta o min säger JAM om glasnudelsallad

Jamen då är jag som klippt och skuren för det, för jag har lite hår på bröstet :D
Som regel äter både frun och jag rätt välkyddad mat, spec. hennes chilli con carne den jädrar i mej är det knuff i. Nästan så man får ducha efteråt :D

Lunchen idag bestod av Pad Thai Gai, jättegott!! :thumbsup:

Till middag serverades Laab Moo och en dessert bestående av Khao Niao och Mahmuang (ursäkta skriftspråket). Så nu är man stoppmätt!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Lunchen idag bestod av Pad Thai Gai, jättegott!! :thumbsup:

Till middag serverades Laab Moo och en dessert bestående av Khao Niao och Mahmuang (ursäkta skriftspråket). Så nu är man stoppmätt!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Översätt gärna till svenska så att vi som inte behärskar thai förstår vad för slags delikatesser du inmundigar. :'(

"gunnarg " sa:
Översätt gärna till svenska så att vi som inte behärskar thai förstår vad för slags delikatesser du inmundigar. :'(

Ville bara testa hur mycket thai ni är. ;) Pad Thai med kyckling till lunch och till middag Laab med fläskfärs och mango med sticky rice till dessert. Mycket chilli i Laab moo, känns i magen idag. ;D

"Berralund " sa:
Ville bara testa hur mycket thai ni är. ;) Pad Thai med kyckling till lunch och till middag Laab med fläskfärs och mango med sticky rice till dessert. Mycket chilli i Laab moo, känns i magen idag. ;D
Alla falanger är 0% thai och kan aldrig bli thai. ;D

Fasen gunnar äter du bara farang mat där nere eftersom du inte vet va dom enklaste rätterna heter på thai
Du får allt ta dig ut utanför det skyddande muren i farangbyn ;D

"glimten66 " sa:
Fasen gunnar äter du bara farang mat där nere eftersom du inte vet va dom enklaste rätterna heter på thai
Du får allt ta dig ut utanför det skyddande muren i farangbyn ;D

Karma för det, Micke. Det äe en av orsakerna till att jag inte vill bo i eller i närheten av ett turistghetto, man får svårt att lära sig landets äkta seder och bruk (inkl det kulinariska).

Och menyerna e på svenska nej tack då äter ja hellre i ett lite gatustånd någon stanns i övriga Thailand .
Svårt o lära sig lite om det genuina genom murarna ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar