Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Fick mat idag också. Som om man inte svettades tillräckligt av vädret. Ja Ja

IMG_20260717_175744.webp

Det var inga skitställen. Bra smak för det goda :thumbsup:
Ganska mycket nostalgi och minnen, numera är ingen levande kvar av dessa polare från sjön och boende på söder.
Är vist nån Thai festival som kärringen ville besöka. Tänkte jag/vi gör nått museum besök och nån skärgårdstur, funderar på den 1000 öar.
Blir boende på sjöfartshotellet första gången jag bodde där var jag väl 17 år och sökte jobb på det anrika rederiet Johnson line.
Jordgloben I deras fönster och var fartygen var I världen.

Blir marinerad fläskytterfilé och kycklinglever på grillen ikväll.

Kycklinglever var något exfrun gillade att grilla och jag har snott hennes ”recept” även om jag tweakat det lite.

Har marinerat kycklinglevern i ostronsås (nam man hoi), svartpeppar och salt. Stått i kylskåpet ca 1 timme.

Exfrun ville ha den extremt grillad men jag tycker det blir bäst lite mer lagom :)

Gjort en röra till också baserad på majonäs och crème fraîches.

IMG_8484.webp

IMG_8482.webp

Blir marinerad fläskytterfilé och kycklinglever på grillen ikväll.

Kycklinglever var något exfrun gillade att grilla och jag har snott hennes ”recept” även om jag tweakat det lite.

Har marinerat kycklinglevern i ostronsås (nam man hoi), svartpeppar och salt. Stått i kylskåpet ca 1 timme.

Exfrun ville ha den extremt grillad men jag tycker det blir bäst lite mer lagom :)

Gjort en röra till också baserad på majonäs och crème fraîches.

IMG_8484.webp

IMG_8482.webp
Ja att grilla kotklettrad är lite underskattat, mycket kretsar oftast kring Karre och Flintastek.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar