Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Dessa finns på snabbgrossen/Axfood i frysen.. Visst utländskt från Polen men ett jäkligt gott kött längesen jag åt ett så gott kött , Ska tilläggas att jag har tillgång till närodlat o hemslaktat från Sverige men denna från Polen slår tyvärr ut det ...
20260724_210709.webp

Dessa finns på snabbgrossen/Axfood i frysen.. Visst utländskt från Polen men ett jäkligt gott kött längesen jag åt ett så gott kött , Ska tilläggas att jag har tillgång till närodlat o hemslaktat från Sverige men denna från Polen slår tyvärr ut det ...
20260724_210709.webp
Skillnad mellan kött i Sverige och Thailand är tillsatserna tror jag.
Efter bott där nere i 15 år och lagat maten till en stor del själv så är det stor skillnad vid tillagning.
Att bryna en köttbit i Sverige idag känns som en utmaning innan den börjar koka av all intryckt vätska.
Google svar.
Mindre processat: Det thailändska kött du köper på marknaden är helt obehandlat och har inte gått igenom maskiner som pumpar in saltlake..

När jag gjorde köttfärssås där nere av köttfärs från butik så utsöndra den ingen vätska medans i sverige från butik börjar den ju koka i sin egen vätska innan fått brynt den.

Skulle jag ha bra nöt där nere fick det dock bli från chark disken från NZ på Big-C men inte funnit nåt nötkött som når den klassen i Sverige i dom vanliga butikerna.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar