Dåliga munkar i Thailand.

 
Hej

Samma här, misstänker att det är vid ett stenbord utanför 7-eleven i någon turistort som denne medlem har bildat sig sin uppfattning om landet och människorna där.

Mvh isan lover
Ja så är det. Du vet allt och alla andra är
stenbordsexperter. Ok bra hoppas du lever ett innehållslikt och rikt liv.
 
Ja så är det. Du vet allt och alla andra är
stenbordsexperter. Ok bra hoppas du lever ett innehållslikt och rikt liv.

Hej

Det tycker jag verkligen att jag gör, det största problemet är väl att det finns så mycket man vill uppleva och göra att det är svårt att få tiden att räcka till, livet är väl egentligen lite för kort.

Att jag vet allt är nog en medvetet stor överdrift ifrån din sida, jag vet nog inte mer än andra, men jag kanske har lite mer kunskap eller insikt än en del andra när det handlar om just Isaan, livet på landet och hur vanligt folk lever där nu och förr.

Ha en fortsatt bra dag.

Mvh isan lover
 
Hej

Det tycker jag verkligen att jag gör, det största problemet är väl att det finns så mycket man vill uppleva och göra att det är svårt att få tiden att räcka till, livet är väl egentligen lite för kort.

Att jag vet allt är nog en medvetet stor överdrift ifrån din sida, jag vet nog inte mer än andra, men jag kanske har lite mer kunskap eller insikt än en del andra när det handlar om just Isaan, livet på landet och hur vanligt folk lever där nu och förr.

Ha en fortsatt bra dag.

Mvh isan lover
ja det är ju det du tror. Lycka till i din drömvärld.
 
Nu är det inte en drömvärld @Isan Lover lever i, den är högst verklig vilket han har visat med all önskvärd tydlighet. Jag är tacksam för allt han har delat med sig av, foto mm är realitet.
Hej

Visst är det så, jag skulle knappast ha återvänt år efter år till den Thailändska landsbygden i över 30 år om jag inte hade rankat bylivet där högt, älskat människorna och deras sätt att leva, men jag berättar bara det jag upplever och hur jag ser och känner för detta, jag kan ju inte begära att andra ska uppleva detta på samma sätt.
Många avskyr eller ogillar ju tvärtom livet på landet och det får man ha respekt och förståelse för, vi är ju inte stöpta i samma form allihop.

Mvh isan lover
 
Hej

Ännu ett fall där munkar uppträder felaktigt och väcker allmänhetens vrede, här handlar det om dataspel, tyvärr är artikeln på Thai, men bilden förklarar ju det mesta.



วิจารณ์ยับ! ภาพสามเณรเล่นเกมว่อนเน็ต ก่อนแอดมินเพจเฉลยปล่อยฟรี 15 นาทีท้าย
เผยแพร่: 22 เม.ย. 2561 15:01: ปรับปรุง: 22 เม.ย. 2561 19:44: โดย: MGR Online
561000004134101.JPEG



https://mgronline.com/onlinesection/detail/9610000039636

Mvh isan lover
 
Hej

Ännu ett fall där munkar uppträder felaktigt och väcker allmänhetens vrede, här handlar det om dataspel, tyvärr är artikeln på Thai, men bilden förklarar ju det mesta.



วิจารณ์ยับ! ภาพสามเณรเล่นเกมว่อนเน็ต ก่อนแอดมินเพจเฉลยปล่อยฟรี 15 นาทีท้าย
เผยแพร่: 22 เม.ย. 2561 15:01: ปรับปรุง: 22 เม.ย. 2561 19:44: โดย: MGR Online
561000004134101.JPEG



https://mgronline.com/onlinesection/detail/9610000039636

Mvh isan lover
Verkar bara vara tonåringar på bilderna, inga riktiga munkar.
 
2 av munkarna sitter med mobiltelefon, kanske dom spelar ett spel med oooh my budda världens undergång hur skall vi som familj gå vidare efter att dom hållt vår son?
1523685769926.jpg
 
En munk skrev på min fb nu, kanske från en mobil :eek::eek:
Undrar om han skrev en förbannelse?
ขอให้คุณโชคดิ่ตลอดการเดินทาง
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp