Dåliga munkar i Thailand.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Några exempel på vad munkar sysslar med i Thailand numera, inte konstigt att fler och fler vänder dom ryggen och förlorar förtroendet för dom.



Mvh isan lover
 
Det var ett reportage i Channel News Asia om de buddistiska munkarna i Burma och där en av de större ökända sekterna i Thailand pumpade in miljoner dollar till vapenköp till templet och även startat en filial till templet i Thailand.
Ledaren hade ett öknamn liknande Usama Bin Buddha och var mycket militant och våldsam.
På kort tid var det mer än 40.000 troende som anslutit sig.

Buddismens egen Hitler kallas munken Wirathu


https://www.aljazeera.com/news/2017...yanmar-top-buddhist-body-170311141258664.html

http://www.bbc.com/news/world-asia-23027492
 
Det var ett reportage i Channel News Asia om de buddistiska munkarna i Burma och där en av de större ökända sekterna i Thailand pumpade in miljoner dollar till vapenköp till templet och även startat en filial till templet i Thailand.
Ledaren hade ett öknamn liknande Usama Bin Buddha och var mycket militant och våldsam.
På kort tid var det mer än 40.000 troende som anslutit sig.

Buddismens egen Hitler kallas munken Wirathu


https://www.aljazeera.com/news/2017...yanmar-top-buddhist-body-170311141258664.html

http://www.bbc.com/news/world-asia-23027492

Hej

Ja det är tragiskt att Buddismen har drabbats av så mycket skit på senare år, även Thailand hade ju en våldsbejakande munk vid upploppen i Bangkok 2013-2014, han hette Issara och höll sig med tungt beväpnade s.k vakter som misshandlade och dödade folk som misstänktes vara politiska motståndare.

När vapen, våld, knark, sex, sprit används och bedrägerier begås av munkar är religionen illa ute.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja det är tragiskt att Buddismen har drabbats av så mycket skit på senare år, även Thailand hade ju en våldsbejakande munk vid upploppen i Bangkok 2013-2014, han hette Issara och höll sig med tungt beväpnade s.k vakter som misshandlade och dödade folk som misstänktes vara politiska motståndare.

När vapen, våld, knark, sex, sprit används och bedrägerier begås av munkar är religionen illa ute.

Mvh isan lover

Historien säger mer att flera av dessa hör ihop med religion när man skrapar på ytan.
 

Hej

Nu var det ju i Sri Lanka men ändå, det är en negativ trend just nu inom buddismen, det kommer hela tiden nya reportage som avslöjar oegentligheter, brottslighet och våld, ett skräckexempel är väl Burma där munkar sägs vara med när byar bränns, folk fördrivs och kvinnor och barn våldtas.

Mvh isan lover
 
Hej

Paradis är väl att ta i det finns ju stora kända brister och problem, men ute i byarna finns det nog lite drag av paradiset kvar om man ser till människorna, närheten till naturen, livsglädjen, lugnet, skratten, generositeten och ärligheten.

Mvh isan lover
 
Det tar tid att få upp ögonen om paradiset, första gången trodde jag alla var leende lyckliga människor och det var det ultimata paradiset, en söderhavsidyll utan konflikter.
Det har ändrat sig över tid och nu inser jag något annat.
Personligen har jag aldrig trott det varit paradiset. Gör vad jag vill. Var jag vill. Klimatet jag fastnade för och fortfarande gillar.
 
Det tar tid att få upp ögonen om paradiset, första gången trodde jag alla var leende lyckliga människor och det var det ultimata paradiset, en söderhavsidyll utan konflikter.
Det har ändrat sig över tid och nu inser jag något annat.
Och inte var det gratis heller
 
Hej

Smaken är bekant som baken, det kanske inte passar dig att man får framföra sina åsikter?

Men du kanske kan förklara för mig vad som är politiskt med att tycka att livet i en by har kvar drag ifrån paradiset?

Mvh isan lover
Ja det kan man verkligen undra. Hade inte du ställt frågan hade jag gjort det. Själv tror jag inte att jag skulle trivas i ett turisteldorado mer än kortare perioder, men inte sjutton har det med politik att göra.
 
Ja det kan man verkligen undra. Hade inte du ställt frågan hade jag gjort det. Själv tror jag inte att jag skulle trivas i ett turisteldorado mer än kortare perioder, men inte sjutton har det med politik att göra.

Hej

Samma här, misstänker att det är vid ett stenbord utanför 7-eleven i någon turistort som denne medlem har bildat sig sin uppfattning om landet och människorna där.

Mvh isan lover
 
Hej

Smaken är bekant som baken, det kanske inte passar dig att man får framföra sina åsikter?

Men du kanske kan förklara för mig vad som är politiskt med att tycka att livet i en by har kvar drag ifrån paradiset?

Mvh isan lover
Fel av mig. Du får tycka vad du vill. Men lite tröttsamt att allt. Alltid ska ha en politisk agenda. Ok kör ditt race och det gör du. MEN. förbannat tröttsamt kan det bli.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp