Elräkning Thailand

Ok, jag trodde HH var den stora svenskkolonin men det låter väl rimligt att det finns även i Jomtien.
Har ingen större koll på den biten.

/ SatanG

Mest pensionärer som håller till i Jomtien har jag hört.

Jag förlorade mina glasögon i havet där när jag ramlade av en bananbåt på fyllan en gång .

Minns att jag fick ha ledsagare till optikern eftersom jag nästan är blind utan glasögon.

Ny ägare tydligen på Stefans guesthouse.

BTT

Vad gör man i Jomtien, jag har aldrig hajat varför någon åker dit?
Har inte så mycket erfarenhet därifrån så kanske missat nåt?

Vettigt att du lägger lite tid i Bkk, det förstår jag absolut, ha det så roligt.

/ SatanG

Har bott i Bangkok i två år så dit åker jag mest för Berits skull.

Kan hålla med om att Jomtien är ganska trist men har man hund med får man ta vad som finns.

Inte många ställen som tillåter husdjur.

BTT

Ok, jag trodde HH var den stora svenskkolonin men det låter väl rimligt att det finns även i Jomtien.
Har ingen större koll på den biten.

/ SatanG
Har aldrig varit inne i själva hh så kan inte jämföra men Jomtien är rätt Svensktätt.
Normänn så på Pratumnak soi 5 eller thapraya soi 5, även vid soi norway...

Ja ska bo på Stefans guest house. Gatan bredvid där maitan hade sitt gästhus
Selma ska med förresten.

IMG_20200105_080839.webp
Nästan rätt BTT. Maitan höll till på soi 2 och Stefans guesthouse ligger på soi 4, farligt nära Immigration på soi 5. Kan ju vara bra att veta ifall du nu ska till Thailand på riktigt.

Senast ändrad:
Finns nog många som har den orsaken, vad är din orsak sitta och uggla i en risby?
Så jävla kul.....
Hej

Nu vet jag inte om han sitter i en liten risby, men visst finns det falanger som trivs med byliv och Thailändska vänner, men dom är nog i klar minoritet, själv skulle jag ex.vis aldrig söka mig till andra sidan jordklotet med målet att umgås med andra Svenskar, det kan man ju göra i Sverige.

Mvh isan lover

Hej

Nu vet jag inte om han sitter i en liten risby, men visst finns det falanger som trivs med byliv och Thailändska vänner, men dom är nog i klar minoritet, själv skulle jag ex.vis aldrig söka mig till andra sidan jordklotet med målet att umgås med andra Svenskar, det kan man ju göra i Sverige.

Mvh isan lover
Själv åkte jag dit för klimatet, bad, stränder etc. första gången.
Söker jag att kulturberika mig kan jag stanna i Sverige....
Åker till byn gör jag bara för att barnen skall få träffa mormor och morfar, kusiner etc. annars 0 intresse, lika tråkigt som sist och gången innan.
Men att det finns dom som trivs med det förstår jag, ja är dock inte en av dom.

Själv åkte jag dit för klimatet, bad, stränder etc. första gången.
Söker jag att kulturberika mig kan jag stanna i Sverige....
Åker till byn gör jag bara för att barnen skall få träffa mormor och morfar, kusiner etc. annars 0 intresse, lika tråkigt som sist och gången innan.
Men att det finns dom som trivs med det förstår jag, ja är dock inte en av dom.
Hej

Så är det, vi är ju alla individer med olika intressen och mål i livet, tur är väl det, för det skulle nog ha blivit tråkigt om vi alla gillade samma saker och tyckte likadant.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp