Hej
Ja jag har ju jobbat runt om i Europa, Kanada och USA, rest mycket i Asien och ingenstans har jag träffat folk med en inställning till alkohol som liknar den i Sverige, det räcker med att åka över till Danmark så är skillnaden total, i vissa länder förstår dom knappt vad vi menar.
I städer som Paris, Rom, Milano, Frankfurt, München, Stuttgart, Nürnberg, Zürich, Geneve, Wien, Salzburg, Belgrad, Warzava, Moskva, Tallin, Madrid, Lissabon, Bombay, Los Angeles, San Francisco, Detroit, Miami, Phoenix, Montreal, m.fl så har jag själv via jobbet varit med folk på restaurang och krogen och dom har i samtliga fall druckit och kört egen bil, ibland har jag som Svensk frågat om detta med bilkörning och alkohol, dom tittar då på en som om man var ifrån en annan planet, på många platser är både lagar och folks tänk i dessa frågor väldigt olika dom som råder i Sverige, men jag tror även att folk dricker på ett annat sätt än många Svenskar, någon annan förklaring har inte jag, den annorlunda synen är förmodligen även kulturellt grundad.
Mvh isan lover