Guldpärlor i Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har bott 2 vintrar i Jomtien. Vill aldrig bo där igen, men gärna åka dit och träffa vänner, äta gott o shoppa!
Jomtien/Pattaja har skitigt vatten (inget att bada i), massor av turistfällor och höga priser. Vi bor nu utanför Rayong sedan 5 år tillbaka. Vattnet är väl sisådär där också, inga turistfällor (ex litet fint Akvarium i Ban Phe med samma priser för falanger som för Thai,) och billiga priser, på både mat o boende. Men solen skiner på båda ställena!

"ledarn " sa:
Vi har ju visserligen varit på akvariet på Sentosa Island / Singapore bara för något år sedan. Men jag personligen tycker det är otroligt trevligt med dessa stora akvarium.

Så det kan nog bli ett besök...
Finns inte mycket som kan slå Sentosa Island risken är att du blir besviken.
Ge frun Guldkortet leta upp en bar och njut :D

"Pattaya är för amatörer, Phuket är för män som varken behöver rullatorer eller 30 år yngre kvinnor.."

OBS! bara citerar en annan mans ord.. 8)

"Gazton " sa:
"Pattaya är för amatörer, Phuket är för män som varken behöver rullatorer eller 30 år yngre kvinnor.."

OBS! bara citerar en annan mans ord.. 8)

Förmodligen nöjda med flaskan? ? ;D ;D ;D

Måste hålla med om det. Stränderna är fina och nattlivet finns runt knuten. Så jag vill inte snacka skit om Phuket, har haft mycket skoj där. Men visst har Putte rätt, det märks att det är ett svenskt paradis!! :)

Har själv varit i Phuket och detta året var det lite för mycket av svenskar. Stränderna fina håller jag med om. Men nästa år blir det inget phuket, utan då blir det att utforska lite på andra sidan , Koh samet och koh chang samt Koh Lipe, samt de vanliga turerna upp till Phetchabun där tanten har sitt näste och sedan vidare till gamle svarten i Chiyaphum ;-)

"legolas " sa:
Kul, men lite eftertanke för min del. Kommer såväl ihåg både Kanarieöarna och speciellt Malletorget och hur jääkla kul det var att åka dit när man var yngre. Och visst var det väl ungefär som att åka till Phuket i dagens läge eller.

Så för de som tycker Phuket är kul, så kanske man inte skall se ner på dom.. De får säkert sketakul där de också....
;) ;) ;)
Har sagt det förut och säger det igen.Phuket är inte samma sak som en liten strandremsa runt Patong. :'(

"gunnarg " sa:
Det är ju den strandremsan runt Patong som innehåller Kata Beach och Karon Beach.Du uttalar dig mot mindre vetande. :afro:
Så vitt jag vet så är det en bergknalle i mellan om dom inte sprängt den :D

"legolas " sa:
Detta är bara såååå jäävla underbart gött i ordets rätta bemärkelse.....
Jo Rolf svaret på din fråga är. Det startade med Kjell.t. livligt understödd i inlägget efter av Gazton.

Bägge dessa herrar gnäller som fan på off topic i trådarna..... Så detta var en ljuvlig hämnd.... Inget illa ment nu gubbs, hoppas ni inte är ledsna... Men det är så himla gött att "komma på" folk med byxorna nerdragna nedanför knäna...

;D ;D ;D
Inte visste jag att du låg åt de hållet. I så fall är väl Pattaya perfect :D :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp