Gravid och har visa här i Sverige

Vad menas med förskrivit standard svar? Precis är nog bäst att ringa istället för att mejla dom
Förskrivna färdiga standardsvar för liknande frågor som dom har lagrade och skickar iväg med ett klick.
Personen som skickade har antagligen inte skrivit det, kanske inte ens läst vad hen skickade.
Dom ser frågan och har färdiga svar, dom kollar inte på eran specifika situation utan bara ett standardsvar som skickas ut till flera som ställer liknande frågor.
Efter jag fått 5-6 sådana standardsvar så blev jag trött och skrev att jag vill ha svar från en som läser min fråga och svarar på den, inte ett standardsvar som jag kan läsa på eran hemsida.
Då fick jag ett svar utav en senior, inte en assisstent där jag märkte att hon hade läst min fråga.

Förskrivna färdiga standardsvar för liknande frågor som dom har lagrade och skickar iväg med ett klick.
Personen som skickade har antagligen inte skrivit det, kanske inte ens läst vad hen skickade.
Dom ser frågan och har färdiga svar, dom kollar inte på eran specifika situation utan bara ett standardsvar som skickas ut till flera som ställer liknande frågor.
Efter jag fått 5-6 sådana standardsvar så blev jag trött och skrev att jag vill ha svar från en som läser min fråga och svarar på den, inte ett standardsvar som jag kan läsa på eran hemsida.
Då fick jag ett svar utav en senior, inte en assisstent där jag märkte att hon hade läst min fråga.

Så är det.
Får man tag på en vettig person så kan man få tips men endast ”mellan raderna”.
Man kan alltid argumentera med handläggare eller ”supervisors” och lägga upp sitt specifika case. Det kräver dock en del akrobatik och andra improvisationsfärdigheter.

Jag körde en liten fuling med ambassaden, socialtjänsten och diverse andra myndigheter.

Hur och vad jag gjorde eller vad problemet var. orkar jag inte berätta i detalj.
Konklusionen var däremot att ambassadens funktion enbart är handräckning åt svenska myndigheter och medborgare och att ambassaden inte har någon som helst bestämmanderätt överhuvudtaget.
”Vi” dikterar krav, ambassaden agerar därefter.
Vet inte om Sune jobbar kvar på ambassaden, men han blev lite förvånad när jag kringgått alla ”tumregler”.

Vad menas med förskrivit standard svar? Precis är nog bäst att ringa istället för att mejla dom
Standardsvar får nog alla som inte har ett påbörjat ärendenummer som står angett rubriken eller en inte tillräckligt detaljerad fråga.

Då kan ingen se på skärmen vem och vad det gäller.

Finns tusentals färdiga svar FAQ som ingen behöver skriva.
Mottagningen för email och registrering är inte handläggare och kan behöva vidarebefordra specifika frågor.

Det är nog samma med att ringa via växeln om man inte har ett direktnummer

Liknande trådar

J
Svar
18
Visningar
2 K
anonymous
A
A
Svar
0