Husrenovering i Sverige och Thailand.

Stökigt hemma nu, halva vardagsrummet står halvt nedrivet kök ihop med lådor från nytt kök, köket är delvis rivet.
Elektrikern kommer på Onsdag, innan dess blir inget mer gjort för han ville att jag skulle hålla väggen öppen så han fick se hur han bäst drog kabeln.
Till kyl/frys och micro finns redan men han måste dra ny till ugnen som skall stå där med i högskåp.

20251017_222114.webp

Kommer bli en full kärra imorrn.
Regnar så pappen får vi lasta strax innan vi kör.
Fick köpt en lövuppsamlare idag med, det var smidigare än att kratta, får bli sista körningen med åkgräsklipparen för säsongen på Fredag innan den vinter parkeras.

20251029_185505.webp

20251029_185607.webp

Kommer bli en full kärra imorrn.
Regnar så pappen får vi lasta strax innan vi kör.
Fick köpt en lövuppsamlare idag med, det var smidigare än att kratta, får bli sista körningen med åkgräsklipparen för säsongen på Fredag innan den vinter parkeras.

20251029_185505.webp

20251029_185607.webp
Hur högt får man lasta i Sverige?
Sist hade vi otur, låg en civilpolis bakom ett tomt mjölkpaket blåste av flaket, fick 2000kr i böter. Så denna gången blir det pressening över men några av skåpen sticker lite över räcket, är det olagligt?

Vägen här vi bor är det ovanligt mycket poliser, tror borås polisskola använder den i deras utbildning.
En gång såg jag 20 tal i polisuniformer vid tappen med västar polis under utbildning och inte ovanligt att se ett 10 tal polisbilar körandes i karavan.

Bra det, håller packet borta...
Här vi bor är inte så mycket pack, raggare, epa traktorer och kyrkor utmärker väl mest våran del.
Krimminellaste jag läst var att några spunnit runt med 4 hjuligt fordon på fotbollsplan.
Låser inte ens dörrarns när vi går ut.
Så rätt svenskt fredligt utan problem.

Då vart det tvättbänk i tvättstugan och ljus över köksskåpen idag.
Får se om får satt på skåphandtagen idag med.
Köpte några lådor öl på stenafärjan med 165sek lådan.

20251028_161257.webp

Är det verkligen så smart med den belysning du valt. I alla fall jag ställer ofta upp större byttor och burkar ovanpå skåpen och då sitter dina lampor kanske ivägen?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp