Gravid och har visa här i Sverige

En annan sak som har betydelse när er ansökan för bosättning i Sverige är hur ni träffades första gången.
Av en slump, genom gemensamma vänner, dating site, en gemensam hobby?
Nu bor 30 mil från varandra.

Det ska redovisas i ansökan och utdrag ur messenger, chat, email, bilder tillsammans brukar styrka när och hur relationen startade.
Hur mycket tid ni spenderat ihop är av stor betydelse.
Vi har mycket bilder och videoklipp på Messenger email sms osv. Och vi ska nu i slutet av October flyga till Paris Frankrike och spendera tid tillsammans och det kan ju ochså vara bra att ta det i ansökan? sen så har vi spenderat att ses 2 -3 gånger per månad sedan i april och har kontakt från morgon till kväll varje dag då vi sågs för första gången i april.

Det är värdfamiljen som känner andra personer som behöver ha barnvakt ibland och hon tar på sig det men lite dåligt betalt tycker jag men hon tycker det är bra.
Allt är nog bra betalt för henne när hon bars har 80kr per dag i lön hemma.
Frun känner flera som åker på Schengen visum och besöker en syster i Sverige och jobbar för 40kr i timmen och är väldigt nöjda.
Dom är rika när dom åker hem efter tre månader.

Det är ofta ett krav på filipina som är bosatta i rika länder att stå som fodervärd till syskon i några månader så dom kan tjäna pengar svart till slavlön.

Frun känner flera som åker på Schengen visum och besöker en syster i Sverige och jobbar för 40kr i timmen och är väldigt nöjda.

Det är ofta ett krav på filipina som är bosatta i rika länder att stå som fodervärd till syskon i några månader så dom kan tjäna pengar svart till slavlön.
Hon är aupair inte en yrkesanställd han är 38 år inte 75.
Själv var jag 36 år när flyttade till Thailand 39 år när träffa frugan och har funkat.
Första äktenskapet var lärdom andra har hållt i 12 år än sålänge.

Hon är aupair inte en yrkesanställd han är 38 år inte 75.
Själv var jag 36 år när flyttade till Thailand 39 år när träffa frugan och har funkat.
Första äktenskapet var lärdom andra har hållt i 12 år än sålänge.
En Aupair vill givetvis tjäna extra pengar under sin vistelse även om det är låga löner för oss är det bra betalt för en ung kvinna

Något annat handlar det inte om i mitt svar

Tror hon får 120 kr timmen och det är ju så dåligt ändå fast dock inte så väldigt många timmar

Hemma får hon 60kr per dag så hon måste vara överlycklig med 120kr per timme.
3 timmar motsvarar en veckolön.

Hemma får hon 60kr per dag så hon måste vara överlycklig med 120kr per timme.
3 timmar motsvarar en veckolön.
Flickvännen mejlade till Migrationsverket och frågade angående om att ansöka medans hon är här i Sverige och detta fick hon till svar

IMG_20251015_163941.webp

Flickvännen mejlade till Migrationsverket och frågade angående om att ansöka medans hon är här i Sverige och detta fick hon till svar

IMG_20251015_163941.webp
Bara Migrationsverket kan svara och det verkar inte allt för enkelt att få stanna när tillstånd för Aupair går ut eller söka UT för bosättning inifrån Sverige.
Även om ansökan kan påbörjas lär det vara svårt att få godkänt beslut innan det andra går ut.
Det är ett kort tidsfönster och ett avslag lär komma snabbt efter ni svarat ja på om personen befinner sig i Sverige.

Det ser dom direkt i VIS registret hur som helst.

Bara Migrationsverket kan svara och det verkar inte allt för enkelt att få stanna när tillstånd för Aupair går ut eller söka UT för bosättning inifrån Sverige.
Även om ansökan kan påbörjas lär det vara svårt att få godkänt beslut innan det andra går ut.
Det är ett kort tidsfönster och ett avslag lär komma snabbt efter ni svarat ja på om personen befinner sig i Sverige.

Det ser dom direkt i VIS registret hur som helst

Det ser dom direkt i VIS registret hur som helst

Det ser dom direkt i VIS registret hur som helst.
Tänkte mest på att hon är gravid men det tar dom kanske inte hänsyn till att söka medans hon är i Sverige och då få uppehållstillstånd att stanna pga av sin graviditet?

Tänkte mest på att hon är gravid men det tar dom kanske inte hänsyn till att söka medans hon är i Sverige och då få uppehållstillstånd att stanna pga av sin graviditet?
Frågade ni särskilt om det och i vilken vecka hon är gravid?
Redogjorde hon att hon är här som Aupair med tidsbegränsat uppehållstillstånd?

Hennes fråga ser vi inte.

Hennes nuvarande uppehållstillstånd går inte att förlänga.
Att få ett annat tillfälligt uppehållstillstånd för hon är gravid och få stanna för att vänta på beslut på ett annat uppehållstillstånd har jag inte hört talas om

IMG_20251015_163941.webp
Det där ser man ju att det är ett förskrivet standardsvar.
När dem skriver personligen så blir svaret mer personligt också.
Som sagt var lyft på luren, det gjorde jag för jag blev trött på dom förskrivna standardsvaren som inte helt svarade på frågan.
Då blev det annorlunda svar.

Som sagt var lyft på luren, det gjorde jag för jag blev trött på dom förskrivna standardsvaren som inte helt svarade på frågan.
Stämmer och hur frågorna ställs påverkar svaren.

Skriver man en standardfråga så får man standardsvar.

Precis. Deras standardsvar blir formulerade som hot i vissa fall.
Träffade dessutom ett stolpskott på Migrationsverket i Umeå som var lika självtänkande som en programmerad robot.

Folk är rädda för att AI ska ta jobben från dom. Men en stor del av arbetskraften som vi har skulle man kunna ersätta med ett excelark eller ett simpelt script. En del kan även ersättas med en Post-It lapp

Stämmer och hur frågorna ställs påverkar svaren.

Skriver man en standardfråga så får man standardsvar.

Vad menas med förskrivit standard svar? Precis är nog bäst att ringa istället för att mejla dom

Liknande trådar

J
Svar
18
Visningar
2 K
anonymous
A
A
Svar
0
Visningar