Hva er "Extension Of Stay"?

 
Så du mener nå at Thaisnacks medlemmer er idioter? Då behöver du knappast diskutera med oss



Mycket lätt att få slut på denna korkade diskussion , bara att samtliga slutar att bevara eller ens öppna tråden
Det är vad jag nu avser att göra, det är ju uppenbarligen hål i skallen på denna haverist ;)
Jeg har ikke påstått at noen er noen idioter på forumet det er det andre som har gjordt Det hvar et spørsmål om hvordan vedkommende ønsket at forumet skulle være.

Men som alltid så leser man ikke det som blir skrevet:
 
Att två svamlare och dessutom norrmän dyker upp på ett svenskt thai forum ungefär samtidigt verkar en aning konstigt. Så jag misstänker att det är samma person som sitter på båda nicken. Men kan ju vara av en slump med. Jag dömer ingen.
BTT
Nei jeg eksisterer ikke. 555.
 
Som jeg skriver i mitt hovedinlegg så har man både et visum og en oppholdstillatelse når man kommer til passkontrollen. Man får et USED-stempel over visumet og et lite firkantet Entry-stempel i passet. Et Entry-stempel hvor det står "Admitted" og informasjon om hvilket visum man har og en utreisedato. Når man forlater Thailand så får man et trekantet Exit-stempel hvor det står "Departed" og datoen når man forlot Thailand.

Nå er bakgrunnen for et Re Entry Permit at man ikke skal miste visum/oppholdstillatelsen dersom man forlater Thailand og kommer tilbake før visumet utgår. Og man får de samme stemplene i passet for ut og innreise som normalt.


Et visum er en oppholdstillatelse.
Residents Visa er det nærmeste man kommer en permanent oppholdstillatelse i Thailand, men det er fremdeles bare et VISUM. Hva du måtte mene med "temporary resident" måtte gudene vite. Men sånn blir det når man er kunnskapsløs om visum til Thailand. Men for å hjelpe deg litt så finnes det et Non Immigrant Visa og det er kanskje det du tenker på.


Sedan kan du läsa vad du skriver i denna tråden

"Hvordan denne "oppholdstillatelsen" har oppstått når det hele systemet med blant annet Gul bok, ID-kort, bostedsbevis på Immigration Office, Thailandsk førerkort, bil/motorsykkel i eget navn og ofte også for en Thailandsk bankkonto krever et Non Immigrant Visa blir nesten helt uforståelig også når det i tillegg står klart og tydelig på Immigration Office sine sider at det er et Non Immigrant Visa og ikke en "Oppholdstillatelse"."


Det här börjar bli intressant. Terminologin som är så viktig för dig.
Har du googlat mycket de 2 senaste månaderna?
 
Ja om allt det viktiga i ens existens hänger på om det heter visum eller extension of stay så är jag nog jämförelsevis kunskapslös.
Tur det finns annat att roa sig med.

/ SatanG
Unskyld at jeg spør, men hva er feil med deg for du eier ikke normal folkeskikk.
 
Dette er et eksempel på en forlengelse av et Non Immigrant Visa. Nå er dette vel og merke et ED Visa, men prosessen med forlengelsen av visumet er den samme som for et O visa og stemplene i passet er akkurat som med et Non Immigrant Visa O.

Man kan klart og tydelig se i posten "kind of visa" på TM7 at her har man fylt inn "Non Immigrant ED".

Legg også merke til at Entry Stamp har påskriften "NON ??". Jeg setter "??" fordi jeg ikke kan lese de to siste bokstavene. Et Non Immigrant Visa har en O etter NON på Entry Stamp.

Og igjen så finnes muligheten til å benekte hva som står på denne siden. "Be my guest".


Dette er også en link med noen sider hvor man forklarer hvordan man fyller ut TM7

Den samme posten "kind of visa" finnes også på disse sidene hvor det er fylt ut med Non-O Visa.

Og igjen føl dere fri til å fornekte dette som står her også.

 
Senast redigerad av en moderator:
Dette er et eksempel på en forlengelse av et Non Immigrant Visa. Nå er dette vel og merke et ED Visa, men prosessen med forlengelsen av visumet er den samme som for et O visa og stemplene i passet er akkurat som med et Non Immigrant Visa O.

Man kan klart og tydelig se i posten "kind of visa" på TM7 at her har man fylt inn "Non Immigrant ED".

Legg også merke til at Entry Stamp har påskriften "NON ??". Jeg setter "??" fordi jeg ikke kan lese de to siste bokstavene. Et Non Immigrant Visa har en O etter NON på Entry Stamp.

Og igjen så finnes muligheten til å benekte hva som står på denne siden. "Be my guest".


Dette er også en link med noen sider hvor man forklarer hvordan man fyller ut TM7

Den samme posten "kind of visa" finnes også på disse sidene hvor det er fylt ut med Non-O Visa.

Og igjen føl dere fri til å fornekte dette som står her også.


Ah!
Extention of stay baserat på workpermit, pensionär, eller annat.
Det betyder således att om man säger upp sig så upphör visumet att fungera. Då får man söka sitt pensionärsvisum och sedan förlänga det. Extend it, so to say.
 
Dette er en link fra Immigration Office hvor man kan klikke på TM7 og biviset for at "Extension Of Stay" ikke eksisterer.

Og det samme gjelder også denne gangen. Føl fri til å fornekte hva som står på Immigration Office sine nettsider.

 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
653
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp