Hyra bil i Thailand, hur gör ni?

 
Nu hade ju du den billigaste enklaste pickupmodellen som finns här så din referens om hur det är att köra pickup haltar lite, e ju skillnad som natt å dag å köra ex en Ford Ranger 3.2 mot Mitsun du hade.
Den fyllde mina krav , och jag har tillräckligt mellan benen så jag behöver ingen "värstingpickup" för att hävda mitt ego ;)
 
Den fyllde mina krav , och jag har tillräckligt mellan benen så jag behöver ingen "värstingpickup" för att hävda mitt ego ;)
Tycker du verkligen att Ford Ranger är en värsting?
Jag tycker att den är rätt standard, kostar väl ca 1.2 milj baht å det får man inget värsting för.
Merca skulle ju komma med en pickup som på bild va rätt frän.

Såg nu att den kom förra året å inte alls lika fräck som tidigare bilder visat
 
Tycker du verkligen att Ford Ranger är en värsting?
Jag tycker att den är rätt standard, kostar väl ca 1.2 milj baht å det får man inget värsting för.
Merca skulle ju komma med en pickup som på bild va rätt frän.

Såg nu att den kom förra året å inte alls lika fräck som tidigare bilder visat
För mig så en bil något som skall fylla en funktion , då till lägsta kostnad , en MC är ett nöje kombinerat med nytta , men alla är vi olika . Men jag ser även till ekonomin när det gäller MC , annars så skulle jag väl lägga en del av mina besparingar och åka det värsta som finns , men har inga behov att leka ball med varken bil eller MC ..
 
för min del har alltid bilar varit ett intresse även här i thai började med toyota fortuner men efter att benz nya c klass kom var de kört vist man åker mycket bra i en sån sen tycker ju jag att den är snygg också

IMG20180621184455.jpg
 
Har du lust att utveckla varför en pickis är det självklara valet när man köper bil i Thailand för en som inte fattar?
Du kanske menade för dig?

/ SatanG
Vi köpte en ny Toyota och vi är väldigt nöjd med den , går mjuk och skönt och vi tar oss fram dit vi vill komma , så jag kan inte förstå varför en vanlig sedan bil inte skulle vara bra .Smaken är ju som baken...delad
 
För mig så en bil något som skall fylla en funktion , då till lägsta kostnad , en MC är ett nöje kombinerat med nytta , men alla är vi olika . Men jag ser även till ekonomin när det gäller MC , annars så skulle jag väl lägga en del av mina besparingar och åka det värsta som finns , men har inga behov att leka ball med varken bil eller MC ..
Ja det är ju viktigt när man är gammal att göra allt så billigt som möjligt så pengarna räcker länge. Vad ska du göra med pengarna när du är 85? Köpa ny hoj eller stoppa i trosorna på sköterskan på äldreboendet.
 
Ja det är ju viktigt när man är gammal att göra allt så billigt som möjligt så pengarna räcker länge. Vad ska du göra med pengarna när du är 85? Köpa ny hoj eller stoppa i trosorna på sköterskan på äldreboendet.

Nja, det gäller ju att man har pengar till ett äldreboennde till att börja med, så att vara lite 'försiktig' med utgifterna kan inte skada.
 
Svar nej gäller i alla kommuner-
Socialtjänst LAGEN gäller alla

På papperet ja, knappast i realiteten.

Vad jag förstår är det "smartast" att bränna alla pengar man har innan man kommer in på något äldreboende. Har man lite besparingar får man högre hyra än den som inte sparat så det som finns kommer plockas av en i snabbast möjliga takt.

/ SatanG
 
På papperet ja, knappast i realiteten.

Vad jag förstår är det "smartast" att bränna alla pengar man har innan man kommer in på något äldreboende. Har man lite besparingar får man högre hyra än den som inte sparat så det som finns kommer plockas av en i snabbast möjliga takt.

/ SatanG
Helt rätt och det ser alt barnen till, mycket vanligt, sen 30- 40 år tillbaka.
 
Ja det är ju viktigt när man är gammal att göra allt så billigt som möjligt så pengarna räcker länge. Vad ska du göra med pengarna när du är 85? Köpa ny hoj eller stoppa i trosorna på sköterskan på äldreboendet.
Jag skall säga precis som nu , att fråga ni bara , men jag svarar inte för det skall ni skita i5555:):)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
904
Anonyma
A
A
Svar
3
Visningar
1 K
F
K
Svar
542
Visningar
47 K
anonymous
A
A
Svar
6
Visningar
3 K
Anonymius
A
A
Svar
2
Visningar
4 K
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar
1 K
Anonymius
A
R
Svar
9
Visningar
1 K
N
 
Tillbaka
Topp