Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Detta hus (A1) ligger på andra sidan Jomtien Second Rd. som är relativt ny väg pararellt med Jomtien Beach Rd. Hus S1 ligger närmast stranden.

Jonas...Har du internet där vid risfälten ? Ärligt talat så låter det som att du är mycket missnöjd med att bo där på landsbygden, - kan tänka mig att det ur mitt perspektiv är många saker jag inte skulle stå ut med 1)hettan, värmen, avsaknaden av havsbrisen 2)internet om jag inte har det 3) självklart någon att prata med ibland, det kan vara vem som helst som man exempelvis stöter på när man är på jomtien, svenskar eller folk från USA eller övriga europa - man behöver inte leta upp svenskar exempelvis det finns massor med svenska restauranger....All service som finns på jomtien skulle jag sakna, ex bada i poolen m.m..
Bostad vid jomtien är inget problem, det finns hur mycket som helst. Om man bor där eller på landet måste man hitta rutiner som man mår bra av.
Det bästa kanske är att pendla, att få del av både land och stad, MEN flickvännen måste acceptera det eller så får man vara ungkarl.

Mvh Hans Svensson :)

Här uppe kanske det blivit kylan du inte stått ut med istället då vi har ner till 8-10 grader på nätterna December-Mars ::) .
Jag är väl lite extra gnällig nu pga. huset skulle stått klart för länge sen men kommer inte vara klart denna gång heller så får fortsatt trängas i svärföräldrarnas trähydda. :thumbsdown:
Sist jag var påväg hem sa dom det skulle stå klart, var varken klar med innertak, elektriska, målning, satt in dörrar eller fönster etc. >:(
Har ju mitt mobila internet och skall fixa 3bb till huset.
Men det sociala saknar man skall man hitta någon att prata med får man leta för att hitta någon som kan lite Eng, hade en farag i min ålder här (han är runt 35) som är gift med frugans kusin men han stack hem till USA i våras. Var inte säker på att han skulle komma tillbaks, han var trött på skiten sa han.

Tristessen, ja man kan ju ta sin cyckel eller köra en sväng med moppen men mycket mer att göra finns inte, har ju en stad 5 km ifrån mig men där finns nada att göra. Biografen där är alla filmer dubbade och som sagt var Eng ingen pratar Eng.
Och havet känner mig som en strandsatt sjöman.

En Thai-polare var med mig ner till Pattaya nu sist jag var nere, vi har känt varandra i 2 år snart och han sa att han har aldrig sett mig så glad som han gjorde när jag kom dit ner, han ser att jag inte är lycklig där uppe och är orolig för mig säger han.
Sen strulet jag och frugan haft det sista med uppe på det så finns risken att jag hamnar där nere men inget är skrivet än får se nu när jag kommer hem vad som sker.
Gör jag det så skall jag se till så huset står klart till henne innan iallafall för tänker inte lämna henne på bar backe, med skulder.

Har ju som sagt var bil så är inte helt strandsatt pejlingsmöjligheten finns ju och har direktbuss ner med. Sist tog jag bussen kl 22:30 var i Pattaya runt 05:30 var fortsatt mörkt.
Men risken finns ju att om man skall pendla att jag inte kör upp igen och sätter mig efter jag kört ner :)

Bara vakna upp på morgonen ta sig en bok och gå ner lägga sig vid poolkanten, simma lite ta en sväng in på gymmet få sig något gött käk (inte det dom äter här uppe) vad jag saknar det, ut och åka lite jetski, ta sig en runda på stan, gå och lyssna på något liveband på kvällen och ta några öl, spela lite V75 på Lörd med andra Svenskar, gå på Bio dom har ju väldigt bra biografer i Pattaya, bowla, sitta på balkongen på kvällen med en whiskey och en bok (kan man iofs göra där uppe med men blir inte samma sak) ja allt finns ju där nere.

Sista 3 gångerna jag mönstrat av och flygit ner har det inte blivit så mycket tid hemma har tröttnat direkt.
Har varit Kho-Samet, Bangkok, Phitsanulok, Chiang mai, Pattaya, Mycket Bangkok har det varit, dragit dit ner 4 gånger dom senaste 3 gångerna.
Men men nu är det 1 vecka igen tills jag flyger ner så får vi se vad som sker denna gång.

"Jonas " sa:
Här uppe kanske det blivit kylan du inte stått ut med istället då vi har ner till 8-10 grader på nätterna December-Mars ::) .
Jag är väl lite extra gnällig nu pga. huset skulle stått klart för länge sen men kommer inte vara klart denna gång heller så får fortsatt trängas i svärföräldrarnas trähydda. :thumbsdown:
Sist jag var påväg hem sa dom det skulle stå klart, var varken klar med innertak, elektriska, målning, satt in dörrar eller fönster etc. >:(
Har ju mitt mobila internet och skall fixa 3bb till huset.
Men det sociala saknar man skall man hitta någon att prata med får man leta för att hitta någon som kan lite Eng, hade en farag i min ålder här (han är runt 35) som är gift med frugans kusin men han stack hem till USA i våras. Var inte säker på att han skulle komma tillbaks, han var trött på skiten sa han.

Tristessen, ja man kan ju ta sin cyckel eller köra en sväng med moppen men mycket mer att göra finns inte, har ju en stad 5 km ifrån mig men där finns nada att göra. Biografen där är alla filmer dubbade och som sagt var Eng ingen pratar Eng.
Och havet känner mig som en strandsatt sjöman.

En Thai-polare var med mig ner till Pattaya nu sist jag var nere, vi har känt varandra i 2 år snart och han sa att han har aldrig sett mig så glad som han gjorde när jag kom dit ner, han ser att jag inte är lycklig där uppe och är orolig för mig säger han.
Sen strulet jag och frugan haft det sista med uppe på det så finns risken att jag hamnar där nere men inget är skrivet än får se nu när jag kommer hem vad som sker.
Gör jag det så skall jag se till så huset står klart till henne innan iallafall för tänker inte lämna henne på bar backe, med skulder.

Har ju som sagt var bil så är inte helt strandsatt pejlingsmöjligheten finns ju och har direktbuss ner med. Sist tog jag bussen kl 22:30 var i Pattaya runt 05:30 var fortsatt mörkt.
Men risken finns ju att om man skall pendla att jag inte kör upp igen och sätter mig efter jag kört ner :)

Bara vakna upp på morgonen ta sig en bok och gå ner lägga sig vid poolkanten, simma lite ta en sväng in på gymmet få sig något gött käk (inte det dom äter här uppe) vad jag saknar det, ut och åka lite jetski, ta sig en runda på stan, gå och lyssna på något liveband på kvällen och ta några öl, spela lite V75 på Lörd med andra Svenskar, gå på Bio dom har ju väldigt bra biografer i Pattaya, bowla, sitta på balkongen på kvällen med en whiskey och en bok (kan man iofs göra där uppe med men blir inte samma sak) ja allt finns ju där nere.

Sista 3 gångerna jag mönstrat av och flygit ner har det inte blivit så mycket tid hemma har tröttnat direkt.
Har varit Kho-Samet, Bangkok, Phitsanulok, Chiang mai, Pattaya, Mycket Bangkok har det varit, dragit dit ner 4 gånger dom senaste 3 gångerna.
Men men nu är det 1 vecka igen tills jag flyger ner så får vi se vad som sker denna gång.

Ja, att försaka det som är livskvalitet (varierar från person till person) när man är ung och tror att man ska ha det när man blir gammal, kommer nog aldrig att ha någon livskvalitet.

Efter några år så är man så pass "förstörd" så att man blir likgiltig och klarar inte av att njuta eller se livskvaliteten även om den så befann sig rakt framför näsan.

Själv blir jag bara rastlös i Thailand. Det gäller både i Korat eller Phuket, Pattaya och andra semesterorter.
Enda möjligheten för mig att inte bli loj och falla in i någon slags dvala är att få någon totalaction.

Mitt problem är nog att jag jobbar för mycket och det tar lång tid för mig att varva ner.

Bor man ute bland risfälten så varvar man nog ner och till slut kan man inte varva upp och får en ihålig blick.
Man blir fanimej apatisk...

"andrejsdenruskige " sa:
Ja, att försaka det som är livskvalitet (varierar från person till person) när man är ung och tror att man ska ha det när man blir gammal, kommer nog aldrig att ha någon livskvalitet.

Efter några år så är man så pass "förstörd" så att man blir likgiltig och klarar inte av att njuta eller se livskvaliteten även om den så befann sig rakt framför näsan.

Själv blir jag bara rastlös i Thailand. Det gäller både i Korat eller Phuket, Pattaya och andra semesterorter.
Enda möjligheten för mig att inte bli loj och falla in i någon slags dvala är att få någon totalaction.

Mitt problem är nog att jag jobbar för mycket och det tar lång tid för mig att varva ner.

Bor man ute bland risfälten så varvar man nog ner och till slut kan man inte varva upp och får en ihålig blick.
Man blir fanimej apatisk...

Ja det låter som jag känner det, till slut blir man apatisk, nä ja kan inte bo så och sluta leva. Finns dom som trivs där uppe men jag är inte en av dom. Just nu bygger vi väl min frus dröm och försakar min dröm. Pattaya är ju storstad med så mycket valmöjligheter, så för mig är det Bangkok eller Pattaya som gäller dom andra turistorterna hade jag med blivit för rastlös i, Men i Pattaya finns ju allt.

Någon som viste vilken byggnad det var den jag länkade?

Snacka med farsan nyss "sluta vela du har råd med den lgnhtn också, åk nu ner och hyr den du kan inte bara sitta där uppe du får leva lite också".

Han har varit uppe och hälsat på, förutom Songkran som han tyckte var kul så var det väl inte mycket av nöje att hämta där uppe.

"Jonas " sa:
Någon som viste vilken byggnad det var den jag länkade?

Snacka med farsan nyss "sluta vela du har råd med den lgnhtn också, åk nu ner och hyr den du kan inte bara sitta där uppe du får leva lite också".

Han har varit uppe och hälsat på, förutom Songkran som han tyckte var kul så var det väl inte mycket av nöje att hämta där uppe.
Har läst en massa av det du skrivit om din relation och ditt liv i Thailand och jag begriper inte vad du håller på med?
Inget illa menat men du måste vara världens största velepinne.
Du vill ju uppenbarligen inte bo uppe i buschen utan det är Pattya som känns hemma för dig. Då finns bara en sak att göra, säg till frun att du tänker flytta och att du vill att hon följer med, om du nu vill det? Vill hon inte det så måste ni avsluta er relation.
Finns liksom ingen annan lösning om du vill må gott.
Oavsett hur mycket du älskar din tjej så kommer du att komma över det efter ett par månader och livet går vidare.
Att du ska ha en lgh i Pattis och pendla ner till den när det inte känns bra i huset kommer aldrig att fungera, tror du verkligen på den idén själv?
I så fall så kan det inte finnas någon kärlek i er relation och då förstår jag absolut inte vad du håller på med.
Men alla e vi olika...

Asså du tillbringar 4-6v på sjön och när du kommer hem så vill du åka ifrån tjejen ner till Pattis.
Det är väl inte kärlek?

"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... ref=CR2337

Blir jag singel och speleman igen skall jag hyra mig något sånt här 8) :thumbsup: , någon som vet vilket hus det här är?
Blir lite för dyrt att bara ha som tillflykts boende på helgerna, ifrån risfälten, men som fast boende en längre tid hade det varit ok.
Den här fastigheten är nybyggd och ligger vid stranden det är en View Talay fastighet om den har nr 7 och den halvrunda är Jomtien Plaza.
Båda fastigheterna har en mycket bra utsikt över havet och ingenting kan byggas framför heller, om terassen är direkt mot havet kan vinden bli hård när det blåser storm som det ibland gör eller hård vind.

När skrev jag att jag ville åka ifrån henne? Skrev väl bara ett par inlägg tillbaks att jag vill ha för att åka ner med henne och barnen på weekend därför jag ville ha i Jomtien och inte pattaya.

"Jonas " sa:
När skrev jag att jag ville åka ifrån henne? Skrev väl bara ett par inlägg tillbaks att jag vill ha för att åka ner med henne och barnen på weekend därför jag ville ha i Jomtien och inte pattaya.
Du har skrivit en massa saker, bla att hon inte vill följa med dig till Pattis och bla att du inte vet om ex barnen kommer att följa med.
Allvarligt Jonas. tror du verkligen att det kommer att funka, att dem kommer att vilja följa med dig ner varje gång du blir sugen vilket förmodligen blir rätt ofta?
Barnen blir större och vill vara med sina kompisar...

Varför kan man inte ha en lägenhet nere i Pattaya om man har hus uppe bland risfälten så har jag planerat att ha själv
Förstår inte hur du resonerar där

"glimten66 " sa:
Varför kan man inte ha en lägenhet nere i Pattaya om man har hus uppe bland risfälten så har jag planerat att ha själv
Förstår inte hur du resonerar där
Klart man kan, men jag tror inte en sekund på att Jonas relation kommer att funka så som han beskriver att han tänkt sig den.
Men vad vet jag.
Lycka till iaf Jonas.

Nä det är möjligt att det är så att det finns ingen kärlek längre från oss båda, känns mer som tomma ord utan känslor.
Men ändås det är ett stort beslut att ta och jag sitter på sjön för tillfället, självklart velar mina tankar fram och tillbaks, svårt att ta ett stort beslut själv här ute.
Men som sagt vi har träffats 5 dagar sedan 9 Juni och jag längtar inte hem, så nu är hon väl bara mitt visum och ägarn till vårat hus.
Beslutet kommer tas under dessa 4 veckor jag kommer hem. Vilket som så tänker jag inte sitta i svärföräldrarnas trähydda i 4 veckor med 11 andra personer igen gjort de tillräckligt länge nu.

Mina skriverier här är väl bara ett sätt att bearbeta kommande strid!

Jag har själv den lösningen med condo på Jomtien vid stranden och hus uppe i risfälten, jag tycker själv det är en idealisk lösning. Jag pendlar emellan som det passar sig, är man där uppe saknar man havet och swimmingpoolen efter ett tag.
Men man kan också uppleva fantastiska solnedgångar över fälten och även soluppgångar. På landet startar dagen mycket tidigt för folket, redan vid femtiden kommer traktorer och country truckar efter byvägen när de åker ut till sina fält.
Sedan finns alla hundar och höns som verkligen låter höra att de finns till. Även kohjordar kommer som de tar ut på bete, med en kofösare som har hand om
flocken. Jag själv åker ut en hel del på fälten därför vi odlar ris, tapioca och gummi.
Livet på landet har sin tjusning, som svenska landsbygden en gång i tiden var, men på den thailändska landsbygden finns ingen avfolkning det är full fart.
Den thailändska landsbygden och dess folk är det riktiga Thailand och som jag blivit bemött som utlänning där, är endast positivt att säga.

"Jonas " sa:
Nä det är möjligt att det är så att det finns ingen kärlek längre från oss båda, känns mer som tomma ord utan känslor.
Men ändås det är ett stort beslut att ta och jag sitter på sjön för tillfället, självklart velar mina tankar fram och tillbaks, svårt att ta ett stort beslut själv här ute.
Men som sagt vi har träffats 5 dagar sedan 9 Juni och jag längtar inte hem, så nu är hon väl bara mitt visum och ägarn till vårat hus.
Beslutet kommer tas under dessa 4 veckor jag kommer hem. Vilket som så tänker jag inte sitta i svärföräldrarnas trähydda i 4 veckor med 11 andra personer igen gjort de tillräckligt länge nu.

Är precis så jag uppfattat dig, lycka till vilket beslut du nu än tar.
Livet är inte alltid så enkelt men ibland e de gött å leva :)

Att vara singel i Pattya har sina fördelar och även om jag själv älskar min tjej och vet att det förmodligen inte går att hitta en bättre kvinna här så saknar jag singel livet som fn i mellanåt.
Vad jag läst mellan raderna hos dig Jonas så är det det du längtar hem till när du är på sjön, inte till tjejen i huset.
Men jag kan ha fel.. ;)

"bson " sa:
Är precis så jag uppfattat dig, lycka till vilket beslut du nu än tar.
Livet är inte alltid så enkelt men ibland e de gött å leva :)

Att vara singel i Pattya har sina fördelar och även om jag själv älskar min tjej och vet att det förmodligen inte går att hitta en bättre kvinna här så saknar jag singel livet som fn i mellanåt.
Vad jag läst mellan raderna hos dig Jonas så är det det du längtar hem till när du är på sjön, inte till tjejen i huset.
Men jag kan ha fel.. ;)

Hade du frågat för 5 månader sen så hade jag svarat att det enda jag längtar hem till är frugan. Därför jag stannat där uppe så länge som jag gjort.
Men efter allt som hände i våras så dog något inom mig.
Fanns fortfarande kvar en del av känslorna när jag kom hem sist och hade hoppet att vi skulle hitta tillbaks tillvarandra.
Men det grumlades snabbt och jag kände att jag stod inte ut och tog bussen och drog, har inte träffat frugan sen dess vi har bara daglig telefonkontakt.
Det fanns en tid när jag trivdes där uppe fast jag blev utråkad ibland, men nu känner jag mig mest ensam däruppe och det är värre.

Och det hjälper mig att skriva av mig lite här, för jag var mer deprimerad för 4 veckor sen, men mina velerier och skriverier här får mig att tänka och kan gå tillbaks och se vad för skit jag skrev då :D
Nu har jag börjat drömma om framtiden igen och det var länge sen, och känner mig glad inombords så tror jag har kommit till ett beslut bara inte vågat erkänna det riktigt för mig själv än ;)
Och singel livet i Pattaya har jag aldrig fått testa på så vet inte hur det är bodde ju med frugan när vi hade condo där. Var precis så jag fick gå ut och spela V75 med andra Svenska på Lörd, och det var inte utan protester och gap om vilka damer jag skulle ut och träffa.
Jag söker mig till Pattaya för stadslivet 2 ställen jag riktigt gillar i Thailand Bangkok och Pattaya.
Sist festa jag väl iofs på rejält där nere och det var riktigt skoj men fortsatt som gift så höll mig trogen :)

Hittat 8st Condos som ser intressanta ut, fint möblerade, vill ju ha trevlig inredning och inget stelt då det skall vara mitt hem och inte som ett hotellrum.
sökt condos 1 bedrom, living room, kitchen, balcony with ocean or pool wiew etc. price range 25000-30000 baht.
Så nu skall dom kolla vilka som är tillgängliga och återkomma så åker vi och kollar på dom när jag kommer till Pattaya.
Tyvvär var mitt första alternativ uthyrt gillade verkligen utsikten och inredningen i den lgnhtn.

"Jonas " sa:

Det låter som en mardröm att sitta i denna trähydda med 11 andra personer....Jag skulle inte göra det en dag, jag går på vad jag känner direkt där, ren instinkt när det känns totalt fel...
Lycka till!

7 av dom 11 är skrikiga barn mellan 2 och 11 år varav 4 är pojkar 6-8 år mycket lugn och ro.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R
A
Svar