Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag stannade nästan i 2 år där :o längsta jag bott i ett och samma hem sen jag var 16 så något höll mig ju kvar, har aldrig stannat i en och samma bostad i över 1 år dom senaste 23 åren.

Tackar får kolla på den länken närmare, men vid en första titt tycker jag mig känna igen lgnhtrna, brukar vara samma lgnht hos dom olika agencys tar du en stor agency har du oftast täckt upp det mesta.
Dom skall återkomma imorgon när dom har sållat ut bland mina krav + gå igenom dom jag var intresserad av vilka av dom som passar jämfört med dom önskemål jag har skrivit till dom.
Sen har jag avtalat så jag åker till agencyn efter flyget landat så går vi och kollar på dom condos som passade efter mina önskemål direkt.

"Jonas " sa:
Tackar får kolla på den länken närmare, men vid en första titt tycker jag mig känna igen lgnhtrna, brukar vara samma lgnht hos dom olika agencys tar du en stor agency har du oftast täckt upp det mesta.
Dom skall återkomma imorgon när dom har sållat ut bland mina krav + gå igenom dom jag var intresserad av vilka av dom som passar jämfört med dom önskemål jag har skrivit till dom.
Sen har jag avtalat så jag åker till agencyn efter flyget landat så går vi och kollar på dom condos som passade efter mina önskemål direkt.
Glöm inte å pruta Jonas, så du inte förstör marknaden för oss fattiglappar ;-)

Jag försökte pruta sist men då ville han inte hyra ut till mig, kunde jag gå och kolla på en annan lgnht sa han. Hade sitt 6 månaders pris och 1 års pris jag försökte få 1 års priset på ett 6 månaders kontrakt.

Du är en bra karl Jonas som har hammnat i en svår situation. Det måste vara knepigt att sitta där på sjön och inte kunna göra något. Jag hoppas att det ordnar sig för dig.

"Jonas " sa:
Jag försökte pruta sist men då ville han inte hyra ut till mig, kunde jag gå och kolla på en annan lgnht sa han. Hade sitt 6 månaders pris och 1 års pris jag försökte få 1 års priset på ett 6 månaders kontrakt.
Det går alltid att pruta, en sån attityd ska du inte gå på, då är det bara att hyra via nån annan.

Vi tog en annan med för han gick inte med på det, det var en Eng som var ägare och agencyn som försökte förhandla ner priset.
Sen hur är det med uthyrning en viss % av lgnhtrna måste ju vara Thai ägda, hyr dom ut dessa? För är väl förening som står på dom. Stod massa tomma lgnhtr där jag bodde i City garden dom låg inte ute på annons men såg att dom möblera upp ibland så antar att dessa kunde man hyra från deras egna uthyrningskontor.
En kompis var där och ville hyra 1 månad men nä 2 månader minst, dom gav sig inte lät hellre det stå tomt. Prata med en kompis som bott i Pattaya i 15 år om det, han sa att det är inte så lätt att pruta på lägenheterna som vi tror, dom har i beräkningen med att en stor andel av lgnhtrn kommer stå tomma och dom är inte så desperata som vi tror att få dessa sålda eller uthyrda. Han sa att dem har ett annat tänk än oss det ligger oftast en 15-20 års plan bakom att få ut dessa lgnhtr. Inte som hemma där allt skall vara sålt innan det är färdigt.

Verkar som det är fler som har samma smak som mig av dom 8 jag valt ut var bara 3 st tillgängliga.

"Jonas " sa:
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... &x=38&y=17

Den här såg ok ut men ser ut att ligga ända uppe i Phratumnak men står on Taxi route.
Det ligger inte i Phratumnak utan efter den vägen som går från Jomtien till Pattaya, det ligger en bit ifrån den stora trafikerade vägen. Efter den vägen går det taxibilar hela tiden dygnet runt och mycket lätt att ta sig till Jomtien och Pattaya med motorbike, eller till supermarked Lotus och Makro.
Ett ställe som är värt ta en närmare titt på, inget dumt läge.

Ok då vet jag var det är, skall kolla på den på Lördag, har bokat tid kl 13:00 hos agencyn så blir direkt från planet :)

Trevlig tråd. Ser fram emot att du Jonas berättar mer om hur det går när du är på plats.

Finns alltid fina lgh med prutmån till ett bra pris vid långtidshyra om man letar men du är sent ute på året. Maj Juni är mycket bättre så försök få kontrakt Maj ut första gången.
Och fall inte för det där försäljningssnacket, rent nonsens.
En del är kinkigare än andra men alla vill hyra ut och utbudet är vida större än efterfrågan. Men dom har alltid en massa argument för att hålla upp priset. Det bästa är att försöka få nys på vem ägaren är och prata med denna utan mäklarens närvaro. Eftersom mäklarna inte har ensamrätt på förmedlingen går det alltid att göra upp direkt med ägaren, om mäklaren frågar så hyrde man en annan lgh. Då har man prutat bort minst 5000 baht. Jag har dessutom träffat despersta faranger som vill hyra ut snabbt som prutar utan att man frågar, bla den fina lgh i Pratumnak jag tipsade om.
Utgångspris va 23 å han sänkte till 18 vilket är billigt i det området för en så fin lgh. Hade förmodligen fått den för 15-16 med ett års kontrakt för 18 va för 6 mån.

Lagt till Pattaya också på listan över lgnhtr att kolla på, 2nd road soi 15, där har jag bott innan och ligger en del fina condominiums där.
Lugn gata en av dom lugnare jag hittat i centrala Pattaya men bara runt hörnet kommer du ut på 2nd road och The Avenue shopping mall ligger längs med gatan.
Så då har man bra whiskey utbud och supermarketen där har det bästa urvalet på västerländsk mat i butik i Pattaya, fin Irländsk pub (med bra AC så man kan dricka sig en Irish coffe och dom är bra där), och nära till några skandinsaviska restauranger, biograf och bowling.
Och gångavstånd till Soi Bukaew (det är viktigt)

"bson " sa:
Finns alltid fina lgh med prutmån till ett bra pris vid långtidshyra om man letar men du är sent ute på året. Maj Juni är mycket bättre så försök få kontrakt Maj ut första gången.
Och fall inte för det där försäljningssnacket, rent nonsens.
En del är kinkigare än andra men alla vill hyra ut och utbudet är vida större än efterfrågan. Men dom har alltid en massa argument för att hålla upp priset. Det bästa är att försöka få nys på vem ägaren är och prata med denna utan mäklarens närvaro. Eftersom mäklarna inte har ensamrätt på förmedlingen går det alltid att göra upp direkt med ägaren, om mäklaren frågar så hyrde man en annan lgh. Då har man prutat bort minst 5000 baht. Jag har dessutom träffat despersta faranger som vill hyra ut snabbt som prutar utan att man frågar, bla den fina lgh i Pratumnak jag tipsade om.
Utgångspris va 23 å han sänkte till 18 vilket är billigt i det området för en så fin lgh. Hade förmodligen fått den för 15-16 med ett års kontrakt för 18 va för 6 mån.

Självklart finns det möjligheter att pruta och finna billigare alternativ.

Nu letar jag inte efter billigaste alternativet utan en lgnht som är inredd så det känns som ett hem, där jag kan trivas, kostnaden är inte priotet #1 utan trivsel faktorn för min del. Och hittar jag en lgnht som jag känner att den vill jag verkligen bo i, går det inte att pruta skit samma, jag tar den.

Kolla in Rethai dom har dom flesta agemterna o har mycke fina objekt i alla prisklasser

Fan dom försvinner fort lägenheterna alla jag är intresserad av :( bara försvinner en efter en, bara 2 alternativ kvar nu på taxi routen, Sände in en lista på 17 lgnhtr igår 3 tillgängliga, någon som var tillgänglig för 2 dagar sen som jag var intresserad av ej längre tillgänglig.
Denna ligger närmast till hands nu.
http://www.pattaya-property.net/?p=deta ... 295&y=-415

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
rogera
R