Immigration, granska utlänningars bankkonton.

Som sagt bryr mig inte, det här gäller inte mig utan dom som måste visa sina 800k.
Men vad är nästa steg.
Det blir mer och mer åtstramningar för varje kvartal..
Får jag sätta på mig skorna själv snart eller måste jag anställa nån,?
Retorisk fråga så ingen hänger upp sig på det, måste ju förklara sig.

Som sagt bryr mig inte, det här gäller inte mig utan dom som måste visa sina 800k.
Men vad är nästa steg.
Det blir mer och mer åtstramningar för varje kvartal..
Får jag sätta på mig skorna själv snart eller måste jag anställa nån,?
Retorisk fråga så ingen hänger upp sig på det, måste ju förklara sig.
Håller med dig , rena Stazifasonerna kan man tycka, men Svenska myndigheter kan när som helst bägara att få se ditt konto, men då skall det komma från en åklagare (förundersökningsledare )detta enligt min jaktkamrat som är just åklagare på EKO,, det är inte så enkelt som en del tror , finns det underlag för att syna ett privat konto då begär han detta helt enkelt , ungefär som ett beslut om husrannsakan

Snart begär nog svetsarn att få tillgång till ditt bankkonto IL , slut på stålar däruppe i Rosenbad . :reta: . Skämt åsido, inte konstigt anser jag , med tanke på hur en del myglar med garantislantarna för extension

Hej

Det förekommer säkert ibland, men är utlänningars närvaro i Thailand ett så stort problem inom en rad olika områden som militären verkar vilja göra det till?

Mvh isan lover

Hej

Det förekommer säkert ibland, men är utlänningars närvaro i Thailand ett så stort problem inom en rad olika områden som militären verkar vilja göra det till?

Mvh isan lover
Ja tänk om dom hade lagt ner samma energi på att bekämpa riktiga brott, jabba, korruption och traffikbrott, då kunde det nog blivit en skillnad i landet.

Senast ändrad:
Hej

Mvh isan lover
Ja du , verkar så , annars ,vaför lägga så mycket kradt på allt som gäller oss

Ja tänk om dom hade lagt ner samma energi på att bekämpa riktiga brott, jabba, korruption och traffikbrott, då kunde det nog blivit en skillnad i landet.

Hej

Det är så jag känner också, tycker att det är alldeles för mycket fokus på utlänningar när det finns så mycket annat som borde vara högre prioriterat, det läggs ju stora resurser på att hålla reda vad utlänningar gör, var dom sover och bor, hur mycket dom har på banken, om dom har försäkringar, körkort, bär passet på sig o.s.v.

Samtidigt påstås ju samma utlänningar vara så viktiga för landets ekonomi och arbetstillfällen inom hotell, restaurang och nöjesbranschen, borde man då inte underlätta deras tillvaro och göra det lättare och trevligare att vistas i landet istället.

Mvh isan lover

Hej

Det är så jag känner också, tycker att det är alldeles för mycket fokus på utlänningar när det finns så mycket annat som borde vara högre prioriterat, det läggs ju stora resurser på att hålla reda vad utlänningar gör, var dom sover och bor, hur mycket dom har på banken, om dom har försäkringar, körkort, bär passet på sig o.s.v.

Samtidigt påstås ju samma utlänningar vara så viktiga för landets ekonomi och arbetstillfällen inom hotell, restaurang och nöjesbranschen, borde man då inte underlätta deras tillvaro och göra det lättare och trevligare att vistas i landet istället.

Mvh isan lover
Kanske finns för många som gör skit i det Thailändska samhället
Utlänningar alltså ... :rolleyes:

Inte så många som Thai, räcker att se nyheterna en kväll och förstå att fokus ligger fel.
Jo , men det är skillnad på Thai och utlänningar , det påpekade jag nyligen till en annan skribent , vi har ingen rätt att klaga på systemen i stasapparaten

Ser inget större problem. Dom är ute efter penningtvätt och vi med normala transaktioner skiter dom i.
Jag ser faktiskt inget problem i att myndigheter kollar folket i landet lite hårdare. Bara kriminella som drabbas. Sverige borde ta efter.

Jo , men det är skillnad på Thai och utlänningar , det påpekade jag nyligen till en annan skribent , vi har ingen rätt att klaga på systemen i stasapparaten
Kan lova dig att gemene Thai kommer inte långt där heller, dom rika jo men knappast den vanlige arbetaren, där kommer farangen längre.

Ser inget större problem. Dom är ute efter penningtvätt och vi med normala transaktioner skiter dom i.
Jag ser faktiskt inget problem i att myndigheter kollar folket i landet lite hårdare. Bara kriminella som drabbas. Sverige borde ta efter.
Nej inga problem men om det betydet att folk som gått en veckokurs skall ha möjlighet att få tillgång till konton för att rota ser jag ett problem
Gäller det bara att förstå papprena som lämnas in till imm så ok, antagligen så och artikeln överdriven.

Nej inga problem men om det betydet att folk som gått en veckokurs skall ha möjlighet att få tillgång till konton för att rota ser jag ett problem
Gäller det bara att förstå papprena som lämnas in till imm så ok, antagligen så och artikeln överdriven.

Tror knappast att dom skulle få tillgång till konton, det är nog mera så att det är behållning och transaktioner som gäller...

Tillgång till konton kan dom inte få begriper väl alla, kommer väl bli krav på utskrivna transaktioner som banken stämplat å skrivit under.

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P

Tillbaka
Topp