Immigration, granska utlänningars bankkonton.

Varför skulle det inte. Söks nya visum varje dag. Då går det ju få fram alla papper.

Så återigen, antingen ett missförstånd eller att någon lokal tjänsteman hittat på något papper att kräva så att det inte går... kanske är syftet att få en muta eller att någon släkting som har ett visaföretag skall få hjälpa till.

Men söker du nytt visum finns det ju en mycket klar och tydlig lista på vilka dokument som skall presenteras.

Alternativt som någon skrev. "Flytta" till en annan provins och lös det där.

Att det skulle krävas ett papper som ingen svensk kan få... det låter för mig otroligt. Då kommer ju samtliga svenskar få lämna landet. Det tror jag inte är rimligt att det thailänska systemet önskar.

Därav tror jag det är ett missförstånd eller någon lokal tjänsteman som försöker sig på en fuling.

Gå tillbaka och försök igen med annan tjänsteman alternativt åk till annan provins och försök igen.
Tack , exakt som jag ser det :wai: Men kanske bättre uttryckt , jag är ju oftast berusad så jag inte kan skriva så folk förstår mig:rolleyes:

Varför skulle det inte. Söks nya visum varje dag. Då går det ju få fram alla papper.

Så återigen, antingen ett missförstånd eller att någon lokal tjänsteman hittat på något papper att kräva så att det inte går... kanske är syftet att få en muta eller att någon släkting som har ett visaföretag skall få hjälpa till.

Men söker du nytt visum finns det ju en mycket klar och tydlig lista på vilka dokument som skall presenteras.

Alternativt som någon skrev. "Flytta" till en annan provins och lös det där.

Att det skulle krävas ett papper som ingen svensk kan få... det låter för mig otroligt. Då kommer ju samtliga svenskar få lämna landet. Det tror jag inte är rimligt att det thailänska systemet önskar.

Därav tror jag det är ett missförstånd eller någon lokal tjänsteman som försöker sig på en fuling.

Gå tillbaka och försök igen med annan tjänsteman alternativt åk till annan provins och försök igen.
Tror inte heller riktigt på detta, Khuntan måste gjort nåt som retat dom.
Om det skulle gälla fler så hade vi hört mer om det för länge sen.

Bytt provins hade jag gjort.

En sak är iaf klar, reta aldrig upp nån på im.
Har en vän som begärde kvitto för certifikate of recidense som ju eg ska vara gratis men som dom ju alltid vill ha betalt för. Han fick pengarna tillbaka istället och trodde att han var smart.
Råder delade meningar om hur smart det var och han är lite orolig över sin nästa förlängning.

Jag tror ni alla drar för stora växlar på detta. Säkert ett missförstånd om något papper.

Annars hade vi hört mer om detta från fler personer. Löser det sig inte med extension får man resa till Laos och söka ett nytt ett-år-visum. Det har ju flera andra gjort.

Problem är till för att lösas inte ältas!
Jo, du har rätt Samet , men vågar man inte ens dryfta problemet så hur skall detta kunna förebyggas , tycker inte att det i nuläget ältas på något sätt, tror fn att folk funderar ,, kanske det som är meningen med Khuntans inlägg 55555 :beer:

Khuntan har väl 10 års ut i Malaysia, kanske det dom inte gillar

Ja, nytt immigrationskontor , dvs nya tjänstemän i annat changwat , detta borde kunna hjälpa om detta är endast en dumhet från just hans , om det är frågan om något som regeringen har hittat på för att att totalt sett få bort faranger , ja, då hjälper det ju inte , tror du förstår vad jag menar

Joker@ Jodå, jag förstår och jag funderar vidare på om detta är en ny regel...

Skulle detta hjälpa? att söka nytt?

Kanske Joker@ är inne på rätt linje, CV som jag brukar kalla registret för, det går att få ut ett CV på sig själv, 1 gång per år, enligt paragraf 10 datalagen, känner jag till, skickas till hemadressen, att lämna en fullmakt till någon och få CV till en annan adress fungerar icke, och det har stått (läst) något om regler inom EU, och nu handlar det om Thailand och dom som är utskrivna, om detta nu är en ny regel?, som jag funderar på, att ett CV ska visas upp 1 gång per år, då torde ingen extension för redan utskrivna beviljas till någon Svensk i framtiden.

Om det nu är som jag funderar på, så är detta fruktansvärt skrämmande, att Svenska Staten inte har med denna möjlighet för svenska medborgare bosatta utanför EU, att kunna få ett CV, skickat till länder utanför EU.

Jag får forska lite i detta, innan jag lägger till denna på Ubon:s lista....

Joker@ Jodå, jag förstår och jag funderar vidare på om detta är en ny regel...

Skulle detta hjälpa? att söka nytt?

Kanske Joker@ är inne på rätt linje, CV som jag brukar kalla registret för, det går att få ut ett CV på sig själv, 1 gång per år, enligt paragraf 10 datalagen, känner jag till, skickas till hemadressen, att lämna en fullmakt till någon och få CV till en annan adress fungerar icke, och det har stått (läst) något om regler inom EU, och nu handlar det om Thailand och dom som är utskrivna, om detta nu är en ny regel?, som jag funderar på, att ett CV ska visas upp 1 gång per år, då torde ingen extension för redan utskrivna beviljas till någon Svensk i framtiden.

Om det nu är som jag funderar på, så är detta fruktansvärt skrämmande, att Svenska Staten inte har med denna möjlighet för svenska medborgare bosatta utanför EU, att kunna få ett CV, skickat till länder utanför EU.

Jag får forska lite i detta, innan jag lägger till denna på Ubon:s lista....
Vad menar du med Ett CV , CV innehållande vad , criminal register , är det detta du menar , nej det går inte för utskrivna vad jag vet .. Men är lite osäker .. jag tog ut ett nyligen då det bövdes för mitt jobb under Juni Juli då jag jobbade med Ungdomar på Sports Camp i Norrköping ,, Ett absolut krav , och ett helt rent skulle det vara .. Oavsett om man är osstraffad eller ej så lär det vara svårt att få ut ett som utskriven ur Sverige.

CV=ett eget belastningsregister, liksom ett CV man visar arbetsgivaren om allt bra man gjort, fast tvärtom...

Om dom kräver det av Khuntan så måste han retat upp dom för det finns ju bara som krav om man söker OA i hemlandet.
Bara flytta till en ny provins å ge fn i att tyka sig på im.

Har man rent samvete som vi alla har på ts :Dbehöver man nog inte bekymra sig.
Thailand drar till sig massa bös, kan ju ingen som varit där förneka;)

Hade varit önskvärt med nått liknande i Sverige, för här behövs krafttag mot sådana som inte har här att göra.
För dom som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis
Propagandaapparaten skyddar dom på alla vis...
Så sant så sant

Stasi, det luktar dynga lång väg. Synd om er som bor i Thailand om detta fortsätter och förvärras.

Hej

Det är ju åtminstone stor risk för en fortsättning, samma generaler som ligger bakom det elände som har drabbat utlänningarna dom senaste 5 åren sitter ju tyvärr kvar i den nyligen valda s.k civila regeringen, inte mycket talar väl egentligen för att generalerna ska ändra kurs, man kan bara hoppas.

Mvh isan lover

Hej

Det är ju åtminstone stor risk för en fortsättning, samma generaler som ligger bakom det elände som har drabbat utlänningarna dom senaste 5 åren sitter ju tyvärr kvar i den nyligen valda s.k civila regeringen, inte mycket talar väl egentligen för att generalerna ska ändra kurs, man kan bara hoppas.

Mvh isan lover
Varför ska de ändra kurs, det är bra att de har koll på oss banditer som är här

CV=ett eget belastningsregister, liksom ett CV man visar arbetsgivaren om allt bra man gjort, fast tvärtom...
Var det jag tänkte Belastningsregistret , kollade på Polisens hemsida ,, tänker inte länka . Men ja, kan vara vissa problem att få detta som utskriven utan folkbokföringsadress i Sverige
, Men kanske inte alls är detta Khuntan menar

Spelar ju ingen roll om det var detta Khuntan skulle ha , kan komma krav när som heslt på detta , bra att veta då om det går att tillskansa sig detta från Thailand som utskriven

Malaysia verkar vara ett bra alternativ, bra skatteregler, tack för det tipset.
1000 baht å ta flyget från KL till HH om man vill turista lite :)
Ska helt klart läsa på mer om Malaysia och ta en tripp dit i vinter, fick ett tips om att Penang eller hur det nu stavas är roligare än KL.

Skönt att veta att det finns bra alternativ men jag tror att IM kommer lugna sig med 24 tim rapporten. Alltid mycket hysteri när dom hittar på nåt men dom värsta tokigheterna brukar ju försvinna, inte första gången dom har lite otur i tänkeriet och garanterat inte sista.

Skönt att veta att det finns bra alternativ men jag tror att IM kommer lugna sig med 24 tim rapporten. Alltid mycket hysteri när dom hittar på nåt men dom värsta tokigheterna brukar ju försvinna, inte första gången dom har lite otur i tänkeriet och garanterat inte sista.
:clap_tranparent::clap_tranparent:
Det är så sant @nmax det kommer nu att lungna sig.
Iaf hos min IMM i Nong Bua är de väldig lungna på den fronten.

Malaysia verkar vara ett bra alternativ, bra skatteregler, tack för det tipset.
1000 baht å ta flyget från KL till HH om man vill turista lite :)
Ska helt klart läsa på mer om Malaysia och ta en tripp dit i vinter, fick ett tips om att Penang eller hur det nu stavas är roligare än KL.
Jag tänker ev. ta hojen ner över gränsen , skall funka bra sägs det , inga problem

Jag gissar på att det handlar inte om att stjäla våra slantar utan det handlar att vissa lånar upp slantar inför extension of stay , Dvs jag har 30k thbt på kontot idag , jag knallar till en agent , han säger att han vill ha 15k för att låna mig 800k över den tid som behövs för att erhålla extension , (nu iofs tre månader , så allt har blivit knepigare ), Agenten fixar en isättning av 800,000k på mitt konto i BKK , jag knallar iväg till Immigrationen ,, hmmm säger officeren , just wait a minute , han ringar BKK bank uppger mit kontonr samt får via mail ett udrag , sen skiter det sig omedelbart när jag inte kan verifiera vad dessa slantar kommer ifrån , samt att det går att följa samt spåra dessa 800,000 samt även vem som erhållit 15k för utlåning jag sitter sen riktigt illa till samt agenten som har lånat mig dessa ... Detta ser jag som en bra anledning att kolla upp bankkontons tillgodohavanden ,Alla djäkla idioter som myglat som nu bör passa sig , jag vet i alla fall fem st i Pattaya , alla dessa från UK
[/QUOTE
Metoden med att låna pengar en kort tid som funkade tidigare,är nu körd. Nu måste du ha 800k på banken i 2+3 mån,och aldrig under 400k resten av året.

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P

Tillbaka
Topp