Immigration, granska utlänningars bankkonton.

Stod i artikeln tillgång till konton, men jag tror du har rätt.
Tillgång till konton kan ju betyda ganska många olika saker ,, tillgång att läsa historiska transaktioner mm knappast tillgång till att flytta slantar . Inte en chans , ett sånt misstag gör inte ens Prutten , skulle bli kännbart internationellt ,, Finns Amerikaner , Tyskar , ja alla nationaliteter , vad skulle ländernas ambassader anse om detta ? Riktigt dålig publicitet , tror de aktar sig för det , Utan anledning konfiskera andras medborgares ekonomiska medel ,, Nää det tror inte jag på :wink_transparent:

Vad är detta för trams.
På vilka grunder fick du nej!
Om man får fråga?:wai:
@Khuntan

Kommer senare att informera om vad som hänt. Men kan säga att det handlar om ett papper som är för mig omöjligt att få fram gäller alla svenskar. Dessutom aldrig tidigare efterfrågat under mer än 10 år. Men känner inte att jag vågar skriva mera just nu utan detta är lagom. Jag kommer lämna.

Kommer senare att informera om vad som hänt. Men kan säga att det handlar om ett papper som är för mig omöjligt att få fram gäller alla svenskar. Dessutom aldrig tidigare efterfrågat under mer än 10 år. Men känner inte att jag vågar skriva mera just nu utan detta är lagom. Jag kommer lämna.
Fn, vad tråkigt att höra, man blir nu lite fundersam över det hela med Imm?
Vad håller de på med?
@Khuntan

Inte utan att man blir lite nyfiken på vad det är för papper som IM efterfrågar, som ingen svensk kan få ta del av, låter lite som moment 22...

Kan detta vara något att lägga till på Ubon:s lista? varför man inte ska ödsla sin tid i...börjar mer och mer fundera på om jag inte borde dra ner på min tid i detta land.

Förbannat tråkigt att höra. Jag blir mer och mer nöjd över beslutet att stanna i Sverige, tack och lov att vi har barnen som var huvudorsaken till detta. Beklagar att du måste lämna, ytterst tråkigt. :'(:angry_transparent:

Innebär detta att samtliga Svenskar kommer att nekas , eller bara du ,, låter lite för osannolikt ,, Förlåt att jag skriver detta , men skämtar du med oss ??

Kanske finns för många som gör skit i det Thailändska samhället
Utlänningar alltså ... :rolleyes:

Hej

Det finns ju naturligtvis rötägg där också, men i den fas jag nu befinner mig i livet så träffar jag mest vanliga familjeförsörjare som alla förmodligen bidrar mer till det Thailändska samhället än dom får tillbaka.

Mvh isan lover

Förstår inte hur det kan vara farligt att skriva om detta på Forumet ,, Bara tala om vad det är för dokument , jag har efter en stunds funderande kommit fram till att de kanske vill ha ett utdrag ur brottsregistret , och det skall vara rent .. Kanske begär de även detta nu i Thailand på plats precis som i Sverige då du söker OA på Ambassaden , vill ha "Good Guys" i Thailand , inga problem för mig , det krävdes på mitt sista jobb ,, Men alla kan ju inte få detta ;)

Förstår inte hur det kan vara farligt att skriva om detta på Forumet ,, Bara tala om vad det är för dokument , jag har efter en stunds funderande kommit fram till att de kanske vill ha ett utdrag ur brottsregistret , och det skall vara rent .. Kanske begär de även detta nu i Thailand på plats precis som i Sverige då du söker OA på Ambassaden , vill ha "Good Guys" i Thailand , inga problem för mig , det krävdes på mitt sista jobb ,, Men alla kan ju inte få detta ;)
Men nu har han varit här i tio år, så det finns ju inget i brottsregistret, men det är ju inte detta han talar om, det pappret är ju inga problem att f¨fram.
Nu spekulerar du fult ut, vänta o avvakta svaret kommer.

Men nu har han varit här i tio år, så det finns ju inget i brottsregistret, men det är ju inte detta han talar om, det pappret är ju inga problem att f¨fram.
Nu spekulerar du fult ut, vänta o avvakta svaret kommer.
Ja, det är ju bara att vänta ,, brotsregsitret kan iofs man vara i länge , beror på vad man gjort , de har sina regler för att plocka bort efter viss tid, nu tror jag inte Khuntan finns där , men det är en sak de diskuterats om , varför i Sverige , men inte när man söker i Thaialnd . Djäkligt oroande , och märkligt att inte våga nämna vad det är , innan någon annan råkar ut för samma skit :)

Jag tror ni alla drar för stora växlar på detta. Säkert ett missförstånd om något papper.

Annars hade vi hört mer om detta från fler personer. Löser det sig inte med extension får man resa till Laos och söka ett nytt ett-år-visum. Det har ju flera andra gjort.

Problem är till för att lösas inte ältas!

[/QUOTE
Jag tror ni alla drar för stora växlar på detta. Säkert ett missförstånd om något papper.

Annars hade vi hört mer om detta från fler personer. Löser det sig inte med extension får man resa till Laos och söka ett nytt ett-år-visum. Det har ju flera andra gjort.

Problem är till för att lösas inte ältas!

Skulle detta hjälpa? att söka nytt?

Varför skulle det inte. Söks nya visum varje dag. Då går det ju få fram alla papper.

Så återigen, antingen ett missförstånd eller att någon lokal tjänsteman hittat på något papper att kräva så att det inte går... kanske är syftet att få en muta eller att någon släkting som har ett visaföretag skall få hjälpa till.

Men söker du nytt visum finns det ju en mycket klar och tydlig lista på vilka dokument som skall presenteras.

Alternativt som någon skrev. "Flytta" till en annan provins och lös det där.

Att det skulle krävas ett papper som ingen svensk kan få... det låter för mig otroligt. Då kommer ju samtliga svenskar få lämna landet. Det tror jag inte är rimligt att det thailänska systemet önskar.

Därav tror jag det är ett missförstånd eller någon lokal tjänsteman som försöker sig på en fuling.

Gå tillbaka och försök igen med annan tjänsteman alternativt åk till annan provins och försök igen.

Ja, nytt immigrationskontor , dvs nya tjänstemän i annat changwat , detta borde kunna hjälpa om detta är endast en dumhet från just hans , om det är frågan om något som regeringen har hittat på för att att totalt sett få bort faranger , ja, då hjälper det ju inte , tror du förstår vad jag menar

Liknande trådar

P
Svar
26
Visningar
3 K
P

Tillbaka
Topp