Internationell bank istället för Thaibank.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var igentligen en annan dansk bank jag sökte, en fastighetsbyrån använder sig av vid lån för köp av bostad utomlands för dom Svenska bankerna är lite svåra på det. Varit i kontakt med dom tidigare när jag kollade på bostad i Spanien för att kolla möjligheter för lån, men mins inte vad banken heter var ju ett tag sen innan man hamna i Thailand istället.

Har du inget gammalt bankkonto i någon svensk bank som ligger och skräpar? Återaktivera det i så fall. Inga problem att ha kvar en svensk bank om man är utflyttad och utskriven. Problemet verkar vara att öppna nytt konto när man inte har en svensk fast adress.

Jo jag har aktivt konto i Swedbank både fondkonto och aktieportfölj får kanske testa börja använda det igen.

Fick svar från danskebank det dom erbjuder ifrån Danskebank Luxemburg var private banking och insättning av minst 10 miljoner kronor.
Nä får nog testa sätta in en mindre summa i fonder på mitt Swedbankonto i år och se hur det går.

"Jonas " sa:
Fick svar från danskebank det dom erbjuder ifrån Danskebank Luxemburg var private banking och insättning av minst 10 miljoner kronor.
Nä får nog testa sätta in en mindre summa i fonder på mitt Swedbankonto i år och se hur det går.

Med lite tur kan ju då pengarna chick-a chick-a och göra barn* så du kan sedan sätta dom på Danskebank till slut...

*uttryck hämtat från min grekiske kompis...555

Fick ett tips på en variant av pensionsförsäkring.
OBS ETT TIPS, INGEN GARANTI PÅ UTFALLET ;)

Köp upp aktier i ett stadigt bolag typ investor (viktigt att dom ger utdelning varje år) som månadssparande, Köp även mera av dessa aktier på deras utdelning varje år.

Är ingen börs&räknegeni men på detta du bör göra kunna skaffa dig en bra pensionsgrund att stå på.

Kan man även lägga om en del av "hus"lånet till ett amorteringsfritt dito (behöver inte vara hela lånet) så kan man lägga det på toppen av sitt aktiesparande också.

Nu gäller detta storstadsområdena och då helst Stockholm där bostad/hus värdet ökar med "garanti" på längre tid dvs under ett längre aktivt sparande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
T
Svar
3