mackes
Forumveteran
"Jonas " sa:Mackes, Jag skrev inte att hon bara skulle få huset och bilen jag skrev att, hon kommer att få huset och bilen med det menade jag att jag kommer inte kunna hävda någon rätt till hus och mark i Thailand.
Jag skriver också i samma inlägg att av det hon får, får vi räkna av i pengarna, med det menar jag skulle huset och bilen ha ett värde av 2 millioner, så tar jag 2 millioner av dom 18 millionerna då har vi kvar 16 millioner att dela på.
Jag skriver också i slutet av samma inlägg
"Dom pengar jag skall spara är inte något jag skall gömma undan och undanhålla henne utan det är för mig och min fru att leva på efter jag pensionerat mig."
"Som sagt är det bankerna jag inte litar på och systemet, vad händer om jag och tanten flyttar ifrån Thailand tex. Känns inte riktigt tryggt med större belopp i Thaibank när man inte är medborgare."
Så hur du av detta kan uppfatta det som att jag bara skulle ge henne hus och bil förstår jag inte.
Jag tycker vi nöjer oss med det, vi behöver väl knappast dividera om vem som gjort fel, avsändare eller mottagaren men så uppfattade jag situationen. Förmodligen en felaktig bild från start som förstärktes. Kan vara att bilden även färgades av andra inlägg.
Eller så har ledaren rätt: "Dom har inget annat i livet än att gnälla på andra..."