Jag kan inte svara på vilken bank är den bästa, men för mig så lämnar jag nog aldrig Kasikorn.
Helskön internetbank med engångslösen som skickas till min mobil (eller mail om man vill). Enkelt att navigera sig runt och betala/skicka pengar på sidan.
Har ett e-kort som jag kan handla med på nätet (detta togs bort på Swedbank i fjol), fysiskt debitkort som funkar på alla bankomater i Sverige och en förvånansvärt bra kundservice.
Jag har strulat till det vi ett par tillfällen och dom har varit otroligt behjälpliga och löst problemet. Ja, jag fick svara på en massa frågor om vilket belopp det kunde finnas på kontot, de senaste uttagen med belopp och plats osv för att fastställa min identitet. Lång historia kort, dom löste problemen (som jag var anledningen till).
Ville kontakta Swedbank och letade på deras hemsida
. Inte ens en e-postadress fanns det för att kontakta dom.
Kasikorn har funkat klockrent för mig som privatperson så väl som företagskonto. Är inte inne på aktiehandel men har sett att det finns flikar om man vill köpa/sälja (aktieportfölj?) aktier o allt vad det heter.
Bangkok bank är det som de flesta rekommenderar rent generellt. Smaksak?
Jag följer aldrig strömmen utan går på känsla. Funkat bra under dessa åren
Kasikorn är bara den bästa banken för mig, det betyder inte att det är den bästa banken för alla andra