Julen 2019

Vi har just firat den första julkvällen, lördagen den 21a i goda vänners sällskap.
Ett dignande svenskt julbord som bonus.
Det var den dag som passade bäst, då nästan alla kommer att fira den riktiga julen med sina familjer.

Så även för oss, nästa julfirande blir hemma hos oss den 25e.
Hemresan startar i morgon, ska bli skönt att komma hem efter 11 nätter på hotell.
Börjar man bli gammal eller???

För vår del blir det ett lugnt julfirande hemma. Frugan jobbar 4 timmar på julafton, jag har uppdrag i kyrkan både på julaftons eftermiddag och julottan på morgonen. Julottan missar jag aldrig om jag inte måste, det är så stämningsfullt. Sen blir det naturligtvis lite släktträff med betoning på lite.

Jag kommer att sitta ute i spenaten.
Jag får ingen julkännsla här.
Blir så avis på julbords bilder som jag ser.
Trodde att jag kunde hittat rökt julskinka här i thailand 55555.
Så det blir plommonspäckad lamm med diverse grejer och frugan har laddat skafferiet med cola zero.
Så ni får ha en God Jul.:xmas_smiley::wai:

Senast ändrad:
Jag kommer att sitta ute i spenaten.
Jag får ingen julkännsla här.
Blir så avis på julbords bilder som jag ser.
Trodde att jag kunde hittat rökt julskinka här i thailand 55555.
Så det blir plommonspäckad lamm med diverse grejer och frugan har laddat skafferiet med cola zero.
Så ni får ha en God Jul.:xmas_smiley::wai:
Ja köpte rökt jul skinka på villa market i Udon thani, mycket god är den. Fastän de är bara ja som äter är de snart slut på 5kg

Här blir det en lugn jul, jag behöver vila efter alla jobbtimmar jag gjort nu.
Sambon åker iväg på julafton och träffar sina barn på dagen.
Jag tar med hunden och hälsar på min mor på dagen.
På kvällen ska sambon och jag vara hemma tillsammans med våra katter och lånad hund och mamma.
Sen kommer det ett annat grannpar som ska äta här.

Vet inte säkert än.
Vi har ju aldrig fört någon direkt jultradition här nere, jag är ju bara hemma varannat år, sist jag var hemma runt jul bila vi runt i Isaan par veckor.
Fast julklappar blir det, funderar på att kanske ha julklappsöppnande på morgonen sen åka ner till Chantaburi på deras Christmas festival, kollar på hotell nu, väntar på att frugan vaknar och vad hon säger.

Screenshot_20191222-072434_Facebook.jpg

Vet inte säkert än.
Vi har ju aldrig fört någon direkt jultradition här nere, jag är ju bara hemma varannat år, sist jag var hemma runt jul bila vi runt i Isaan par veckor.
Fast julklappar blir det, funderar på att kanske ha julklappsöppnande på morgonen sen åka ner till Chantaburi på deras Christmas festival, kollar på hotell nu, väntar på att frugan vaknar och vad hon säger.

Screenshot_20191222-072434_Facebook.jpg
Hon ville inte åka i lånebilen, får säkert inte våran bil innan.
Så förutom julklappar blir det nog vanlig vardag i Thailand för oss.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp