Khon Kaen Marathon Jan 2015

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mackfaktorn

Forumräv
Tänkte man kunde kolla intresset om det finns någon som är intresserad av springa detta lopp ? Funderar själv skarpt på det för 2014 känns som det är för många kilon på för kort tid som måste bort men det vore väl skoj med ett ChaiMai gäng i detta ärofyllda lopp med efterföljande fest i dagarna......

Marathon i den värmen, har man inte kolat av innan så. :eek: :eek: :eek: Tror inte att jag vill göra frugan till änka redan nu. 8) ;)

"Berralund " sa:
Marathon i den värmen, har man inte kolat av innan så. :eek: :eek: :eek: Tror inte att jag vill göra frugan till änka redan nu. 8) ;)
Om du är frisk är det inga problem att springa marathon.Det är bara att träna.Om du inte gör något kommer du att dö i förtid på grund av din fetma.Gillar din fru en fet gubbe? :nod:

"gunnarg " sa:
Om du är frisk är det inga problem att springa marathon.Det är bara att träna.Om du inte gör något kommer du att dö i förtid på grund av din fetma.Gillar din fru en fet gubbe? :nod:

Nu är väl marathon lite väl extremt, man måste vara väldigt "fit" för att klara av det i värmen. Det finns ju andra metoder att hålla sig i form, men grattis till dom som klarar av att springa en mara speciellt i den värmen. :thumbsup:

Och ja, min fru gillar en tjocksmock!! :nod:

I thailand är en stor mage tecken på välstånd ses som bra att vara lite övergödd.

"Jonas " sa:
I thailand är en stor mage tecken på välstånd ses som bra att vara lite övergödd.
Det är så bland fattigt folk.Inte bara i Thailand.Välutbildade människor vet att fetma leder till många välfärdssjukdommar och i förlängningen en för tidig död. :nod:

"Mackfaktorn " sa:
Tänkte man kunde kolla intresset om det finns någon som är intresserad av springa detta lopp ? Funderar själv skarpt på det för 2014 känns som det är för många kilon på för kort tid som måste bort men det vore väl skoj med ett ChaiMai gäng i detta ärofyllda lopp med efterföljande fest i dagarna......
Trevligt initativ Mackan!

Jag skulle gärna vilja sikta på detta, jag har haft som mål att springa ett maraton i mitt liv, dock vågar jag inget lova. Finns flera orsaker till att det kanske inte blir av:

• Vet inte om vi kan vara i Thailand då då älsta sonen börjat förskoleklass (0an) och kanske inte får ledigt.
  • Det är svårt med hårdträning i november december i Sverige då det börjar bli halt och kallt (mina luftrör tar stryk)
  • Vet inte om jag klarar värmen

Jag har sprungit några halvmaror med hyfsat resultat, men det var nästan 20 år sedan och 20 kilo sen ... så nog lär jag behöva ett och halvt år på mig ...

Vet du vilket datum det är, finns det bara helt maraton eller även halvmara, vet du hur banprofilen ser ut?

Finns både hel, halv ,mini 11,55 km walk & run 4,5 km

Värmen är nog normalt inget jätteproblem i år var det nog under +20 för loppet går sista helgen i jan + att starten är 04,15

Har själv sprungit stockholms maran 2005 efter 4 månaders träning men väger säkert 10 kilo mer än innan jag började träna för den så räknar det behövs lite mer tid denna gång :laugh:

Hur banprofilen är vet jag ej men tror inte dom har nån västerbro iaf ;)
men kan kolla det en av våra nya grannar där nere är med och arrangerar loppet.

Låter intressant ... 04:15 är kanske ett problem ... får väl lägga om tidsrytmen lite ... man måste alltså jaga runt de 42 km på under 4 timmar innan det blir stekhett ...

Lovar inget men kul att ha en morot!

Har sprungit Stockholm Marathon tio gånger men det är mer än tio år sen sist.Kan tänka mig att stålla upp om det kommer et gång svenskar till start. :thumbsup:

Vågar du dig upp till Isaan :) Skulle vara kul om det blev något av!

Det är väl klart att gunnarg vågar sig upp till Isaan. Ett perfekt stop innan han kommer fram till huset i vackra Chiang Rai :)

Mycket snack och inte lär det bli sprunget en enda kilometer av CM-gamlingarna. Det kan jag sätta mina kallingar på

"Sir One " sa:
Mycket snack och inte lär det bli sprunget en enda kilometer av CM-gamlingarna. Det kan jag sätta mina kallingar på

Hmm, jag tror inte att någon är intresserad av dina kallingar men jag håller med dig - mycket snack och lite verkstad av vissa. Men du har nog fel, någon kommer att springa av ren prestige. Lycka till!! :)

Frågan är om man inte skulle springa ändå om sir ones kallingar är priset kan det vara värt det.

Bara att välja modell...
Vilka du tar är, på thaimaner, UP TO YOU.

kallingar.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar