Pilotprojekt i Khon Kaen med hastighetskameror och rödljus

Tänker på backarna, var nyss i Koh Chang, där är den värsta 45 gr . i en hårnålskurva bla.

Jasså, nu är jag med:). Kanske inte som just den kurvan men det som var häftigt var att det inte är asfalterat och att det gick förhållandevis snabbt. Som rallyamatör i yngre dar så gillade jag resan upp för berget med hemmatrimmade bilar

Nej du behöver inte bara köra inom det distriktet bilen är reggad för! Därimot får du med dig en Brun bok som du måste ha med dig under tiden du har röd plåt.
I den här bruna boken skall du skriva in datum, tid etc när du kör in i ny provins, du skall även fylla i bil, regnummer, namn etc då denna boken går runt mellan nybilsköpare. Du får betala en säkerhet på 3000 baht som du får tillbaks när du lämnar tillbaks boken då du fått dina vita skyltar.
Som en loggbok för bilen.
Klockslaget bryr jag mig lika mycket om som Thailändarna, får la ta böterna isåfall.

Härligt, att dom slopat detta elände som det var tidigare.

Jag har också hört att det var så för typ tio år sedan ... med röda skyltarna.

Säkert som i Kina då. När jag åkte från Pudong flygplats i Shanghai till Taizhou samt från hotellet där till varvet i Yangzhou så blixtrade det mest hela tiden. Jag har ingen aning om det var pga trafiköverträdelser eller övervakning eller kanske en kombination. Och dom kamerorna satt uppe i ställningar över gatukorsningar mm.
Kanske åska :D

Aha, typ i Jönköping på E4'an.
Är lite sugen på att testa så det funkar. Är juh inte så dyrt med fortkörning. Stannade inte när en polis vinkade in mig för ett par år sedan. Hem kom ett brev med foto på bilen som visade vilken hastighet jag höll. Istället för de 200B så fick jag betala 800 men det var det värt:).

Om du menar kamerorna vid A6 så är de där i testsyfte, det är (eller var i varje fall) Saab Combitech som håller/höll på med fälttester.

Liknande trådar

D
Svar
13
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K