Kommer Thailands ekonomi att kracha nu......

Det finns flera som fått åka hem , bara du som är dåligt upplyst , att du jobbar på frugans eller familjens mark spelar ingen som helst roll , det handlar om att du stjäl jobb från Thaisen ,, jobb som de annars skulle fått .och precis som det skrivs här så behövs det bara att en bybo anser sig ha mer rätt till det jobb du utför , då är du fetrökt hos IM.. de kommer en dag förr eller senare då du nog kommer att ångra dig , tyvärr .Du tror du har en "gräddfil" vet inte av vilken anledning , men det kan du nog glömma

Hej

Nu har det ju gått 32 år och snart går jag in på mitt 33 år som kroppsarbetare på den Thailändska landsbygden, ännu så länge har det bara varit positiva reaktioner, jag väntar mig inget annat heller dom kommande åren.
Den som lever får se.

Mvh isan lover

Det är inget som har införts nu samma regel gällde tidigare med.

Hej

Svar ja, men inte heller under dom föregående 32 åren hörde jag talas om någon utlänning som fick problem av att kroppsarbeta på frugans eller familjens farm, väntar med spänning på att någon ska straffas för detta.

Mvh isan lover

Hej

Då återstår bra ett problem, nämligen att hitta en Thailändare som är avundsjuk på någon utlänning som gräver diken, skördar ris, avverkar skog, gräver ned 200-300 stängselstolpar o.s.v, själv tror jag inte att så många Thailändare är avundsjuka på någon som kroppsarbetar i 30-40 graders värme, det verkar mest vara Svenskar som inte sysslar med jordbruk som oroar sig och störs av detta.

Mvh isan lover
Det här är till (nästan) 100 procent ett storstads- och farangproblem.
Thaiarna skiter i om du jobbar eller inte (med småsaker), men retar du upp en konkurrent som är farang så är det risk att han "golar".
Jag gissar att företeelsen är vanlig främst bland mänsklighetens posterboys i Pattaya och Bangkok.
Sen är det ett tacksamt ämne vid stenborden där alla vet att detta är ett jättestort problem, men ingen känner nån som drabbats.....

Jag tror nog du är safe, IL.

Thaiarna skiter i om du jobbar eller inte (med småsaker), men retar du upp en konkurrent som är farang så är det risk att han "golar".
Jag gissar att företeelsen är vanlig främst bland mänsklighetens posterboys i Pattaya och Bangkok.
Sen är det ett tacksamt ämne vid stenborden där alla vet att detta är ett jättestort problem, men ingen känner nån som drabbats.....

Att tro är att inte veta sade alltid min far ,,, tro kan du göra i Kyrkan . En vis man :):):)

Hej

Svar ja, men inte heller under dom föregående 32 åren hörde jag talas om någon utlänning som fick problem av att kroppsarbeta på frugans eller familjens farm, väntar med spänning på att någon ska straffas för detta.

Mvh isan lover
Ööööh vi snackade väl om visum var ju det du kommenterade?

Sen att du åker ner par månader om året och hjälper till på farmen ser dom nog mer som en kul grej och inte som någon konkurens.
Hade du bott här nere på heltid och på allvar konkurerat på Thailändsk arbetsmarknad så kanske det hade låtit annorlunda.
Nu är du ju bara turist och vad jag förstått varit så i 32 år.
Nog ingen som ens tänker tanken att du arbetar även om du gör det.
Dom ser dig nog mer som ett nöje i byn och nåt spännande som dom kan ta en skål med på fälten ;)

Att tro är att inte veta sade alltid min far ,,, tro kan du göra i Kyrkan . En vis man :):):)
Jag tror att många tror saker, även utanför kyrkan.

Hur många känner du som blivit deporterade pga att det hjälpt till på familjens marker i Isan? Det är faktiskt en ärlig fråga. Inga Jonas-googlingar nu, hur många känner du?

Hur många känner du som blivit deporterade pga att det hjälpt till på familjens marker i Isan? Det är faktiskt en ärlig fråga. Inga Jonas-googlingar nu, hur många känner du?
Jaha Jonas googling 55555555 ja du.

Jag och frugan diskuterade just detta , hon vet att jag har slantar ,men hon sade bara att spara dina slantar här i Sverige ,flyttar vi ner igen så för jag över mille till dig på ett konto i ditt namn , då kan du bo i värmen även om jag dör före dig älskling ,,inte dåligt av en Thaikvinna att säga så :-*
Ja herregud vilken bra fru du har, bara bäst helt enkelt

Hej

Tror nog också att risken är minst lika stor där om inte större, Thailändare med pengar tycker nog snarare synd om utlänningar som svettas och utför det arbete som dom flesta Thailändare inte ens längre vill utföra.

Mvh isan lover

Hej

Tror nog också att risken är minst lika stor där om inte större, Thailändare med pengar tycker nog snarare synd om utlänningar som svettas och utför det arbete som dom flesta Thailändare inte ens längre vill utföra.

Mvh isan lover
Det jag menade var att jag tror (det du, Phonta) att risken för dig är i princip obefintlig.
Detta förekommer, men ffa mellan hallickarna i Pattaya och Bangkok.

Sen att du åker ner par månader om året och hjälper till på farmen ser dom nog mer som en kul grej och inte som någon konkurens.
Hade du bott här nere på heltid och på allvar konkurerat på Thailändsk arbetsmarknad så kanske det hade låtit annorlunda.
Dom ser dig nog mer som ett nöje i byn och nåt spännande som dom kan ta en skål med på fälten ;)

Hej

Det bor falang kompisar till mig här som har bott och arbeta på heltid inom jordbruket i 7-20 år ingen av dessa har vare sig haft problem med polis eller immigration i vårt område, jag tror som sagt att ni överdriver riskerna för detta.

Mvh isan lover

Det jag menade var att jag tror (det du, Phonta) att risken för dig är i princip obefintlig.
Detta förekommer, men ffa mellan hallickarna i Pattaya och Bangkok.
Är det vad du tror att det förekommer i Pattaya och Bangkok eller något du hört bland stenborden?

Hej

Det var någon annan som drog in visum i diskussionen, själv sa jag bara att jag ännu efter 32 år inte känner till en enda gift utlänning med barn som har blivit utvisad för att ha för lite pengar på kontot eller för att ha arbetat på fruns eller familjens mark.

Mvh isan lover

Jag vet en i vår närmaste stad som fick duktigt på skallen och hot om deportation , en Svensk kille från Stockholm , Han byggde på sitt eget/frugans hus tillsammans med Byggfirman , om det var fråga om en twist i botten av grälet vet jag ej , men en anmälan av en Thai ser de på IM allvarligt på , sen vet jag att en engelsman fick betala 100,000 thbt i böter för att han gick innanför en bardisk när en tjänsteman från IM satt i restaurangen ,, betala mot kvitto eller lämna landet , jag såg kvittensen samt video på händelsen , som hans polare filmade .Även på vår kommun har de varnat mig för att jobba ,, speciellt jobb somThai annars har ...

Hej

Det var någon annan som drog in visum i diskussionen, själv sa jag bara att jag ännu efter 32 år inte känner till en enda gift utlänning med barn som har blivit utvisad för att ha för lite pengar på kontot eller för att ha arbetat på fruns eller familjens mark.

Mvh isan lover
Om du inte har slantar , hur skaffar man då ett Visum , visst man kan säkert köpa ett svart , det vet jag funkar i tillex Khon Kaen ,, men blir svårare och svårare , som sig bör ,, Kan du förklara , tror du att man får en gräddfil för att du har ett hasip/hasip , det kan du glömma

Är det vad du tror att det förekommer i Pattaya och Bangkok eller något du hört bland stenborden?
Det förekommer mkt i Pty och Bkk, och jag vet att du anser att det (Pty) är världens rubin. Även jag gillar båda ställena.

Men att det förekommer att somliga barägare gör i princip vad som helst för att bli av med varandra står jag för. Har du nån annan åsikt om det?

Annars är vi på väg lite väl mkt OT.

Jag vet en i vår närmaste stad som fick duktigt på skallen och hot om deportation , en Svensk kille från Stockholm , Han byggde på sitt eget/frugans hus tillsammans med Byggfirman , om det var fråga om en twist i botten av grälet vet jag ej , men en anmälan av en Thai ser de på IM allvarligt på , sen vet jag att en engelsman fick betala 100,000 thbt i böter för att han gick innanför en bardisk när en tjänsteman från IM satt i restaurangen ,, betala mot kvitto eller lämna landet , jag såg kvittensen samt video på händelsen , som hans polare filmade .Även på vår kommun har de varnat mig för att jobba ,, speciellt jobb somThai annars har ...

Hej

För det första var det i en stad och det handlade uppenbarligen inte om jordbruk.

Vi väntar nog ännu på att få höra om den förste utlänning som grips och utvisas för att ha utfört tungt kroppasarbete under brännande sol på en farm.

Mvh isan lover

Hej

Det bor falang kompisar till mig här som har bott och arbeta på heltid inom jordbruket i 7-20 år ingen av dessa har vare sig haft problem med polis eller immigration i vårt område, jag tror som sagt att ni överdriver riskerna för detta.

Mvh isan lover
Jag har inte sagt något om riskerna gällande det.
Jag har inte ens kommenterat arbete innan du svarade mig.
Jag skrev som sagt var om VISA.
Samma VISA regel gällde vid tidigare styre med.
Men sant att dom har blivit striktare och mer börjat följa dom visum reglerna medans det tidigare var lättare att muta sig fram när det gällde visum.
Jag bor själv här på non imm O M spouse family gjorde så innan militärstyret med.
Fast ett tag mellan äktenskapen hade jag bara 30 dagar on arrival men det chansar jag inte på längre, vill ju komma hem till familjen efter 4 veckor till sjöss.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp