Kommer Thailands ekonomi att kracha nu......

Jag vet en i vår närmaste stad som fick duktigt på skallen och hot om deportation , en Svensk kille från Stockholm , Han byggde på sitt eget/frugans hus tillsammans med Byggfirman , om det var fråga om en twist i botten av grälet vet jag ej , men en anmälan av en Thai ser de på IM allvarligt på , sen vet jag att en engelsman fick betala 100,000 thbt i böter för att han gick innanför en bardisk när en tjänsteman från IM satt i restaurangen ,, betala mot kvitto eller lämna landet , jag såg kvittensen samt video på händelsen , som hans polare filmade .Även på vår kommun har de varnat mig för att jobba ,, speciellt jobb somThai annars har ...
Så vilka har blivit deporterade?

Jonas skrev "Ööööh vi snackade väl om visum var ju det du kommenterade?

Sen att du åker ner par månader om året och hjälper till på farmen ser dom nog mer som en kul grej och inte som någon konkurens.
Hade du bott här nere på heltid och på allvar konkurerat på Thailändsk arbetsmarknad så kanske det hade låtit annorlunda.
Nu är du ju bara turist och vad jag förstått varit så i 32 år.
Nog ingen som ens tänker tanken att du arbetar även om du gör det.
Dom ser dig nog mer som ett nöje i byn och nåt spännande som dom kan ta en skål med på fälten ;)

Precis som jag tror , turist är turist , sen att tro man är bybo med samma värde som Thaisen , jovisst :rolleyes:,,

Hej

Det var någon annan som drog in visum i diskussionen, själv sa jag bara att jag ännu efter 32 år inte känner till en enda gift utlänning med barn som har blivit utvisad för att ha för lite pengar på kontot eller för att ha arbetat på fruns eller familjens mark.

Mvh isan lover
Du kommenterade ett inlägg som bara gällde visum och jag kommenterade dig.
Jag får ju anta att det var visum du menade då inlägget du kommenterade inte hade något med arbete att göra ;)

Jonas skrev "Ööööh vi snackade väl om visum var ju det du kommenterade?

Sen att du åker ner par månader om året och hjälper till på farmen ser dom nog mer som en kul grej och inte som någon konkurens.
Hade du bott här nere på heltid och på allvar konkurerat på Thailändsk arbetsmarknad så kanske det hade låtit annorlunda.
Nu är du ju bara turist och vad jag förstått varit så i 32 år.
Nog ingen som ens tänker tanken att du arbetar även om du gör det.
Dom ser dig nog mer som ett nöje i byn och nåt spännande som dom kan ta en skål med på fälten ;)

Precis som jag tror , turist är turist , sen att tro man är bybo med samma värde som Thaisen , jovisst :rolleyes:,,
Vem är det som tror nu? Vad skulle din far sagt.....

Så vilka har blivit deporterade?
Tror du inte riktigt förstår , hade denna kille inte hostat upp sina 100k så hade han varit ute ,, det finns fler exempel .....Vill du betala en hutlös summa på 100 k för att slippa bli utvisad , eller tror du att det är ett tomt hot kanske

Om du inte har slantar , hur skaffar man då ett Visum , visst man kan säkert köpa ett svart , det vet jag funkar i tillex Khon Kaen ,, men blir svårare och svårare , som sig bör ,, Kan du förklara , tror du att man får en gräddfil för att du har ett hasip/hasip , det kan du glömma

Hej

Man går nog med sin fru och barn, äktenskapsbevis, intyg om bostad och adress, födelseattester på barnen o.s.v, till immigration och redovisar läget, kan inte uttala mig om hur man skulle agera i alla provinser, men här uppe har jag aldrig hört talas om en skötsam familjeförsörjare och far till ett Thailändskt barn som har blivit tvångsutvisad p.g.a för lite pengar på kontot, hur skulle det hjälpa frun och barnen?

Jag utesluter inte att det har inträffat någonstans men vanligt kan det knappast vara.

Mvh isan lover

Tror du inte riktigt förstår , hade denna kille inte hostat upp sina 100k så hade han varit ute ,, det finns fler exempel .....Vill du betala en hutlös summa på 100 k för att slippa bli utvisad , eller tror du att det är ett tomt hot kanske
Och då kommer vi till 100 k-frågan, jobbade denna person med att hjälpa till med familjens farm i norra Isan (som IL gör)?

Och frågan från tidigare kvarstår, hur många känner du som blivit deporterade, inte de som "nästan" blivit det? Jag behöver ingen historia som svar, det räcker med en siffra.

Det förekommer mkt i Pty och Bkk, och jag vet att du anser att det (Pty) är världens rubin. Även jag gillar båda ställena.

Men att det förekommer att somliga barägare gör i princip vad som helst för att bli av med varandra står jag för. Har du nån annan åsikt om det?

Annars är vi på väg lite väl mkt OT.
Umgås inte med barägare eller med folk i barmiljö något direkt så vet inte vad som sägs där.
Jag frågade om det var något du trodde bara.
Pattaya är min rubin inte världens ;)
Kompakt fin stad med inte för stora avstånd, det gillar jag.

Hej

Man går nog med sin fru och barn, äktenskapsbevis, intyg om bostad och adress, födelseattester på barnen o.s.v, till immigration och redovisar läget, kan inte uttala mig om hur man skulle agera i alla provinser, men här uppe har jag aldrig hört talas om en skötsam familjeförsörjare och far till ett Thailändskt barn som har blivit tvångsutvisad p.g.a för lite pengar på kontot, hur skulle det hjälpa frun och barnen?

Jag utesluter inte att det har inträffat någonstans men vanligt kan det knappast vara.

Mvh isan lover
Hmmm du tror på allvar att de ger dig ett Visum /UT utan att du kan uppfylla gällande regler , det finns ju fler faranger där du bor , ingen skillnad på den IM och andra i Landet , eller gillar de just dig bättre för att du har kommit och gått som turist under 32 år

Hmmm du tror på allvar att de ger dig ett Visum /UT utan att du kan uppfylla gällande regler , det finns ju fler faranger där du bor , ingen skillnad på den IM och andra i Landet , eller gillar de just dig bättre för att du har kommit och gått som tursit under 32 år

Hej

Det är du som kallar mig turist, det gör inte myndigheterna.

Mvh isan lover

Umgås inte med barägare eller med folk i barmiljö något direkt så vet inte vad som sägs där.
Jag frågade om det var något du trodde bara.
Pattaya är min rubin inte världens ;)
Kompakt fin stad med inte för stora avstånd, det gillar jag.
Detta är faktiskt nåt jag vet. Men det får vi ta privat om du vill veta mer.

Och då kommer vi till 100 k-frågan, jobbade denna person med att hjälpa till med familjens farm i norra Isan (som IL gör)?

Och frågan från tidigare kvarstår, hur många känner du som blivit deporterade, inte de som "nästan" blivit det? Jag behöver ingen historia som svar, det räcker med en siffra.
Nej denna person jobbade inte alls , han flyttade en högtalare från bardisken till en annan plats , det räckte , säger en del om hur de ser på detta .. men jobba ni bara , inte rör det mig i ryggen om ni får kika på Thailand genom Google earth i framtiden :)

Nej denna person jobbade inte alls , han flyttade en högtalare från bardisken till en annan plats , det räckte , säger en del om hur de ser på detta .. men jobba ni bara , inte rör det mig i ryggen om ni får kika på Thailand genom Google earth i framtiden :)
Så vad var siffran? Jag uppfattade den inte riktigt....

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp