Könsroller i Thailand

Tror inte detta är ett troll, hoppas det går vägen för honom. Kan ju hittat en bra familj. (Fast visst borde de få träffas IRL innan man ska betala för en förlovning).

• Like
Reactions: L-G
Hej, efter ett kort förhållande med en Thai i Sverige som var fullständigt livsfarlig och manipulativ med pengar. Så bestämde jag mig att hädanefter så bestämmer jag själv över mina pengar. Och alla svenska kvinnor jag haft innan har också domderat och bestämt över mig. Så i mitt idag lyckliga förhållande, som har hållt i många år, så är jag chef över mina pengar och hon är chef över sina. Hon betalar mig 30% av inkomsten efter skatt för mat och bostad. Sen får hon också bekosta sin egen flygbiljett till Thailand. Hon är jättenöjd och kan spara i runda slängar ca 8tusen kr varje månad. Jag har aldrig skänkt hennes släkt några pengar. Visst gjordes det försök i början, mystiska hemgifter och låna ut pengar till en fattig bror (hon har en mycket rik). Men nä, jag stod på mig. Och idag har dom stor respekt för mig, varför? Jo för att dom ser ner på farranger som låter sig bli näsdragna.
Ta till dig det, sitt inte o lova både det ena och det andra, bara för att du är så inn i baljan kär. Sist men inte minst, när det ska byggas eller köpas hus, se till att du har leasing/usufruct i minst 30år. Och vanligtvis bör det vara minst en timmes scooterfärd ifrån hembyn. Visst finns det gubbar som gillar att stå för fiolerna hela tiden i hembyn, men det finns fler som tröttnat. Och glöm inte att det är du som betalar = bestämmer vart huset ska vara.

Lycka till!!

huahuset.jpg
Så klart gillar familjen inte en man som strör pengar runt sig. Det är ju inte seriöst. Stå vid sin familjs sida och ta ansvar för denna är ju seriöst. Hjälpa svärföräldrar någon gång uppskattas, men hela tiden NEJ

Tror inte detta är ett troll, hoppas det går vägen för honom. Kan ju hittat en bra familj. (Fast visst borde de få träffas IRL innan man ska betala för en förlovning).
Äääh på den delen kan vi inte lyssna på dig du har flera gånger visat dig naiv när vi pratat om troll och en viss travare och varje gång har vi haft rätt, så du har ingen talan i detektivarbetet, du är Rosa pantern 5555555.
Sista kommentaren från dig var väl "sluta varför skulle någon sitta i norr sitta och låtsats vara och skriva, äldre vuxen man? (Fast det visa sig vi hade rätt)"
Du är för naiv för att ingå i vårt detektiv gäng, du är ofta naiv när det gäller dessa frågor och för godtrogen).

Senast redigerad av en moderator:
Sen för 17 använd erat egna huvud, ibland undrar man om det är idioter man har att göra med.
Sveriges krav på överförmyndare har redan TS överskridit och att en jävla massa folk sitter och ger han råd och hjälp hur han skall gå tillväga får en att undra om det inte borde skapas en lag gällande medhjälp till idioti!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen för 17 använd erat egna huvud, ibland undrar man om det är idioter man har att göra med.
Sveriges krav på överförmyndare har redan TS överskridit och att en jävla massa folk sitter och ger han råd och hjälp hur han skall gå tillväga får en att undra om det inte borde skapas en lag gällande medhjälp till idioti!!!!!!!!!!!!!!!!

Håller med dig fullständigt Jonas.

Äääh på den delen kan vi inte lyssna på dig du har flera gånger visat dig naiv när vi pratat om troll och en viss travare och varje gång har vi haft rätt, så du har ingen talan i detektivarbetet, du är Rosa pantern 5555555.
Sista kommentaren från dig var väl "sluta varför skulle någon sitta i norr sitta och låtsats vara och skriva, äldre vuxen man? (Fast det visa sig vi hade rätt)"
Du är för naiv för att ingå i vårt detektiv gäng, du är ofta naiv när det gäller dessa frågor och för godtrogen).
Naiv vet jag inte, snarare godtrogen. Dock ganska lätt för @admin att se om det är en svensk ip adress eller en thailändsk. Travaren har ju ingen koll på VPN och har väl ingen smartphone så kommer det från honom är det ju den enda ip han har och garanterat en thailändsk. Är det inget troll är det ju garanterat ingen thiländsk ip adress då han aldrig har varit i Thailand.

Så hobbyspana ni, jag tror fortfarande ni är lika fel ute som många gånger tidigare 55555

Naiv vet jag inte, snarare godtrogen. Dock ganska lätt för @admin att se om det är en svensk ip adress eller en thailändsk. Travaren har ju ingen koll på VPN och har väl ingen smartphone så kommer det från honom är det ju den enda ip han har och garanterat en thailändsk. Är det inget troll är det ju garanterat ingen thiländsk ip adress då han aldrig har varit i Thailand.

Så hobbyspana ni, jag tror fortfarande ni är lika fel ute som många gånger tidigare 55555
Nu har ju admin visat att dom tillåter han att vela runt och bråka här utan att göra eller säga något, sista gången fick vi reda på det genom att han namngav kycklingen men hon skrev rätt tydligt att dom låtit han hålla på innan.
Admin är ute efter en sak så många klick som möjligt på hemsidan, tror inte han/hon bryr sig så mycket annars.

Sen den sista avataren du försvarade innan denna nya som folk kallade troll så borde du läsa första innläggget om godisbilar och att han ser till att Y har maten klar om jag kommer norröver.
Trots det satt du och försvarade 100 innlägg efteråt att det är inte han, ingen är så barnslig så han sitter och hittar på nick och drar historier för nöjets skull.
Fast nu är dom så många så mins inte namnet på den avataren bara att du envetet försvarade den.

Sen den sista avataren du försvarade innan denna nya som folk kallade troll så borde du läsa första innläggget om godisbilar och att han ser till att Y har maten klar om jag kommer norröver.
Trots det satt du och försvarade 100 innlägg efteråt att det är inte han, ingen är så barnslig så han sitter och hittar på nick och drar historier för nöjets skull.
Fast nu är dom så många så mins inte namnet på den avataren bara att du envetet försvarade den.
Det får du nog visa, det har jag inget minne av. hade han skrivit om godisbilar och om Y så hade jag inte gått på den nykter.

Så fort någon frågar om råd och inte har koll på hur det fungerar i Thailand kallar ni ju honom troll. Tror inte att det känns så välkomnande.

Det får du nog visa, det har jag inget minne av. hade han skrivit om godisbilar och om Y så hade jag inte gått på den nykter.

Så fort någon frågar om råd och inte har koll på hur det fungerar i Thailand kallar ni ju honom troll. Tror inte att det känns så välkomnande.
Men får finnas gränser och rätta råd.
Skriver någon att han bara träffat damen på nätet och redan bestämt förlovning och en överlämning av 100k Baht och ni fortsätter uppmuntra honom att ge sig in i det istället för att ge han det riktiga rådet.
Skaffa en förmyndare, lås ditt konto, uppsök en psykiater.
Människan har ju uppenbara problem, ingen vid sitt fulla förstånd som kan ta hand om sig själv ingår sådant avtal med någon man aldrig träffat.

Skriver någon att han bara träffat damen på nätet och redan bestämt förlovning och en överlämning av 100k Baht och ni fortsätter uppmuntra honom att ge sig in i det istället för att ge han det riktiga rådet.
Människan har ju uppenbara problem, ingen vid sitt fulla förstånd som kan ta hand om sig själv ingår sådant avtal med någon man aldrig träffat.
Man kan väl inte göra mer än att varna, vill han inte lyssna och inte svara så är det väl upp till honom. Kan ju gå vägen men troligen en fälla! Hon vill ju få upp honom dit snabbt, förlova sig få pengarna till familjen ...

Man kan väl inte göra mer än att varna, vill han inte lyssna och inte svara så är det väl upp till honom. Kan ju gå vägen men troligen en fälla! Hon vill ju få upp honom dit snabbt, förlova sig få pengarna till familjen ...
Inte sett en jäkel som har varnat eller försökt tala förnuft med gubben i sina innlägg.

Du får läsa Sölves tiggare innlägg där jag och han diskuterar och jag skriver att nu ser jag vem du är och han skriver par svar som ser fram imot godisbilar na och skall se till så Y har allt klart.

Tydligen har han fått igång vissa;)

Om TS nu läst på Thaiforum ett tag som han skriver vid nått tillfälle, och inte snappat upp det frågan gäller,
kan jag bara hålla med om det Jonas skriver.

Vore kul med en kommentar från TS, eller sitter han å garvar åt i hans tycke ett gäng åsnor:D:D

Har du varnat?
Var då nånstans?

PS!
Godtrogen och naiv är i stort sett samma sak.

Jag tycker det framgår redan på första sidan i tråden att det nog inte är något speciellt lyckat upplägg han har åstadkommit, men det kanske hade varit bättre att vara mer tydlig - vad vet jag. ;) Folk "vill helst göra sina egna misstag", är mitt intryck, och 100000 förlorade THB överlever han troligtvis om det skulle bli så.

Du får läsa Sölves tiggare innlägg där jag och han diskuterar och jag skriver att nu ser jag vem du är och han skriver par svar som ser fram imot godisbilar na och skall se till så Y har allt klart.

Titta i ursprungstrådens tredje inlägg. Det var jag som började varna honom, sen hakade ni andra på 100 inlägg senare ... 55555

Har du varnat?
Var då nånstans?

PS!
Godtrogen och naiv är i stort sett samma sak.

Som vanligt hakar du på i kritik utan att ha en susning ...

Titta i ursprungstrådens tredje inlägg. Det var jag som började varna honom, sen hakade ni andra på 100 inlägg senare ... 55555

Som vanligt hakar du på i kritik utan att ha en susning ...
Ang vem som är naiv och inte här har jag stenkoll

Liknande trådar

Tillbaka
Topp