Hej, efter ett kort förhållande med en Thai i Sverige som var fullständigt livsfarlig och manipulativ med pengar. Så bestämde jag mig att hädanefter så bestämmer jag själv över mina pengar. Och alla svenska kvinnor jag haft innan har också domderat och bestämt över mig. Så i mitt idag lyckliga förhållande, som har hållt i många år, så är jag chef över mina pengar och hon är chef över sina. Hon betalar mig 30% av inkomsten efter skatt för mat och bostad. Sen får hon också bekosta sin egen flygbiljett till Thailand. Hon är jättenöjd och kan spara i runda slängar ca 8tusen kr varje månad. Jag har aldrig skänkt hennes släkt några pengar. Visst gjordes det försök i början, mystiska hemgifter och låna ut pengar till en fattig bror (hon har en mycket rik). Men nä, jag stod på mig. Och idag har dom stor respekt för mig, varför? Jo för att dom ser ner på farranger som låter sig bli näsdragna.
Ta till dig det, sitt inte o lova både det ena och det andra, bara för att du är så inn i baljan kär. Sist men inte minst, när det ska byggas eller köpas hus, se till att du har leasing/usufruct i minst 30år. Och vanligtvis bör det vara minst en timmes scooterfärd ifrån hembyn. Visst finns det gubbar som gillar att stå för fiolerna hela tiden i hembyn, men det finns fler som tröttnat. Och glöm inte att det är du som betalar = bestämmer vart huset ska vara.
Lycka till!!