Könsroller i Thailand

Titta i ursprungstrådens tredje inlägg. Det var jag som började varna honom, sen hakade ni andra på 100 inlägg senare ... 55555

Som vanligt hakar du på i kritik utan att ha en susning ...
Orkar inte kolla jag mins bara, sen är faktum att han gått in med nicket cumulus bara för att skriva ner Krister s frakt och sen Nicket DizzyLizzy för att skapa osämja och sen dyker det upp avatarer med lite tokiga inlägg här och där. När det gällde DizzyLizzy skrev kycklingen själv att dom har koll och visste vem som stod bakom nicket och dom tänkte inget säga föränns han blev personlig och namngav henne.
Flera avatarer som dyker upp typ en Fredag varannan månad med par minuters mellanrum med tokiga inlägg, jag har påpekat det innan skumt att dessa personer alltid dyker upp samma dag, där tror jag inte det är han men ett annat troll.

Senast redigerad av en moderator:
Vilket som är TS på riktigt så är mitt råd stäng ner chatten och åk aldrig till Thailand jag vill inte se dig ligga på gatan i Pattaya om 1 år blåst på allt och kan inte med och åka hem. Finns tillräckligt av blåsta faranger som bor och lever på gatan här nere och du har visat med ditt samtycke på att ge upp 100k Baht för en förlovning att du kommer aldrig klara trycket här nere.
Finns inget som heter förlovning och betala för det ens här nere.
Du pratar på chatten med en thai brud som kan skriva på Engelska men vad jag kan förstå ej högutbildade och från Isaan och kan vårat alfabet?
Ärligt behöver jag säga det tydligare. tänkte inte skriva i tråden för lät så idiotiskt.
Men efter all jävla idiotisk uppmuntran kände jag att jag var tvungen.
Som sagt stanna i Sverige om du är på riktigt, bortse från alla andras råd för det kommer gå åt helvete för dig här, kan lika gärna vara en katöj på baren som skriver till dig.

Senast redigerad av en moderator:
Är bekant med en thai tjej (gift med en farang) som har som business att skaffa falanger till Isaan tjejer.
5000b och hon arrangerar konton på några datingsidor och sköter all chat och mail åt sina kunder.
Blir det napp så tar hon 5000b till och mången snopen kärlekskrank farang har det nog blivit när dom klivit av bussen efter 5 timmar och finner att sin tilltänkta knappt kan ett enda ord engelska. ;)

Är bekant med en thai tjej (gift med en farang) som har som business att skaffa falanger till Isaan tjejer.
5000b och hon arrangerar konton på några datingsidor och sköter all chat och mail åt sina kunder.
Blir det napp så tar hon 5000b till och mången snopen kärlekskrank farang har det nog blivit när dom klivit av bussen efter 5 timmar och finner att sin tilltänkta knappt kan ett enda ord engelska. ;)

Och den stackars skrämda tjejen kanske får 500Tbh FY fan, och det kallar du bekanta.
Tyvärr nog vanligare än man tror.

Och den stackars skrämda tjejen kanske får 500Tbh FY fan, och det kallar du bekanta.
Tyvärr nog vanligare än man tror.
Och en del får ju 100.000b till en förlovning.
Ja känner man en person så är man bekanta, svårt att ändra på det. I alla fall har en del tjejer fått både hus, bil och giftemål.
I några fall har väl farangen dragit på studs.

Och en del får ju 100.000b till en förlovning.
Ja känner man en person så är man bekanta, svårt att ändra på det. I alla fall har en del tjejer fått både hus, bil och giftemål.
I några fall har väl farangen dragit på studs.

På " Faranglotteri" kan man bara vinna vet du inte det.
Bekanta är väl ett steg närmare, än att man känner till någon.

På " Faranglotteri" kan man bara vinna vet du inte det.
Bekanta är väl ett steg närmare, än att man känner till någon.
Ja, bekanta är någon man känner och har mött IRL, känna till brukar var personer man aldrig träffat men hört talas om.
Vi har umgåtts på en nyårsfest och en songkranfest. Nu lägger jag mig inte i vad hon har business eller om det är en katoy eller byns engelsklärare som hjälper tjejerna att chatta för en chans till en guldkalv spelar inte så stor roll men det är mycket vanligt.
Man måste vara kritisk och inte tro på allt med personer via internet.

Konstigt nog vinner många på ”Faranglotteriet”, en del skickar förskott på vinsten dessutom.

Jag kanske uppfattat det fel men han har väl inte träffat tjejen irl än.
Hej, efter ett kort förhållande med en Thai i Sverige som var fullständigt livsfarlig och manipulativ med pengar. Så bestämde jag mig att hädanefter så bestämmer jag själv över mina pengar. Och alla svenska kvinnor jag haft innan har också domderat och bestämt över mig. Så i mitt idag lyckliga förhållande, som har hållt i många år, så är jag chef över mina pengar och hon är chef över sina. Hon betalar mig 30% av inkomsten efter skatt för mat och bostad. Sen får hon också bekosta sin egen flygbiljett till Thailand. Hon är jättenöjd och kan spara i runda slängar ca 8tusen kr varje månad. Jag har aldrig skänkt hennes släkt några pengar. Visst gjordes det försök i början, mystiska hemgifter och låna ut pengar till en fattig bror (hon har en mycket rik). Men nä, jag stod på mig. Och idag har dom stor respekt för mig, varför? Jo för att dom ser ner på farranger som låter sig bli näsdragna.
Ta till dig det, sitt inte o lova både det ena och det andra, bara för att du är så inn i baljan kär. Sist men inte minst, när det ska byggas eller köpas hus, se till att du har leasing/usufruct i minst 30år. Och vanligtvis bör det vara minst en timmes scooterfärd ifrån hembyn. Visst finns det gubbar som gillar att stå för fiolerna hela tiden i hembyn, men det finns fler som tröttnat. Och glöm inte att det är du som betalar = bestämmer vart huset ska vara.

Lycka till!!

huahuset.jpg
Tack, det var bra tips. Är inne på samma linje när det gäller ekonomi

Ja, jag kanske är i behov av överförmyndare och naiv. Vi förlovar oss för att det ska se bra ut för henne i hennes by och bland släktingar. Efter förlovning kan vi röra oss på tu man hand och lära känna varandra bättre. Giftemål är målet men det får vänta till den dag vi båda känner oss mogna för det och känner att det är rätt.

Sen den sista avataren du försvarade innan denna nya som folk kallade troll så borde du läsa första innläggget om godisbilar och att han ser till att Y har maten klar om jag kommer norröver.
Trots det satt du och försvarade 100 innlägg efteråt att det är inte han, ingen är så barnslig så han sitter och hittar på nick och drar historier för nöjets skull.
Fast nu är dom så många så mins inte namnet på den avataren bara att du envetet försvarade den.
Var du ordningsvakt i skolan? Skvallerbytta, nu kommer Y inte ha maten klar till dej men jag har en GT till dej.

Ja, jag kanske är i behov av överförmyndare och naiv. Vi förlovar oss för att det ska se bra ut för henne i hennes by och bland släktingar. Efter förlovning kan vi röra oss på tu man hand och lära känna varandra bättre. Giftemål är målet men det får vänta till den dag vi båda känner oss mogna för det och känner att det är rätt.
Jag förmodar att du är myndig. Då har du rätt att göra som du vill med dina pengar.

Exakt, man gör vad man vill med sina tillgångar. Att säga att någon behöver en överförmyndare är onödigt. Om någon ber om goda råd är det väl inte så svårt att delge dessa på ett hövligt sätt utan förolämpningar.
Exakt Igen. Vi som har bott, eller bor i Thailand vet för det mesta mer än gemene man eller kvinna om livet där, både det ena och det andra. Jag tror på Karma som så många andra.
Lyssna på" Savage Garden "en Aussiegroup som framför" I Belive."

Förlovning i västerländsk bemärkelse existerar inte traditionellt i Thailand. ..

men är ju ett sätt att komma åt lite bonus från farangen :)
Min frus syster dotter förlovade sig först för att få bo med sin kille innan de hade råd att gifta sig. Halva sinsord skulle betalas vid förlovningen. Så förlovning existerar men inte som i Sverige.

Har man dock aldrig träffas är det ju lite annorlunda, troligen har hon och familjen berättat om farangen och då kan man ju inte umgås utan att visa musklerna att det är en bra farang som betalar bra och har stor fest.

Dock bör inte L-G betala mer än festen och se det som en kul grej, alla andra pengar borde han få tillbaks.

Sen är ju frågan om hon inte har barn sedan tidigare eller pojkvän, mycket av det sätter ju gränser för pengar och om förlovning behövs. man hade ju kunna tänkt sig att de fick två veckor själva först, sedan om det håller kan man åka till byn och förlova sig.

Känns märkligt att förlova sig med stor fest innan man ens känner kvinnan!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp