Könsroller i Thailand

Hela detta inlägg känns malplacerat på ett Thaiforum, vart jag intresserad av Filippinerna skulle jag vänt mig till ett forum om Filippinerna.

Hoppas också att om någon har en kris, att denna reder ut krisen innan man ingår en ny relation, och då spelar det ingen roll vilken nationallitet det är på tjejen, eller försvinner krisen just om man träffar en asiatiskao_O

Du skriver också, ev förmedla kontakter....får mig att tänka på ett tidigare inlägg du skrev i denna tråd........
Håller med dig Micke T. Ibland undrar man;)

Det är väl OK att göra jämförelser med Fillipinerna men visst är vi ett thaiforum. En sak är dock helt säker och det är att kriminaliteten hade fått mig att avstå om frågan hade kommit upp idag (vilket den inte kommer att göra). När jag var där 2009 och hälsade på några arbetskamrater var dom redan då beväpnade med magnumrevolvrar etc för att kunna skydda hem och familj. Så vill jag definitivt inte leva och då är Thailand avsevärt lugnare.

Så även om man vanligtvis är bra på engelska och detta underlättar kontakter så är Thailand väldigt mycket bättre. Nu rensar förmodligen den nye president Duterte upp en del i knarkträsk och kriminalitet men vem vill leva i ett samhälle där man skjuter först och frågar sen? Inte jag i varje fall!

• Like
Reactions: L-G
Manila är inget jag skulle åka till frivillgt.
Om man nu ska jämföra Bangkok och Manila ur den kriminella synpunkten så är det ett lätt val att det givetvis blir Bangkok för mig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp