Könsroller i Thailand

En Thaikvinna är en människa som bestämmer när hon ska gifta sig, därför kan man inte köpa en fru. När det gäller att farangen ska betala sinsord till familjen, så förstår jag dem till fullo.
Slutet 80, början 90-talet hade en del tyska män nöjet att bjuda sina nyfunna kärlekar till sitt hem.
Detta hemmet blev bordell för dessa stackars kvinnor i 3 mån.
Jag kände en tjej som blivit utnyttjad, hon blev av med passet direkt, hotad, slagen, hon skämdes för att anmäla.
Hon fick lite småpengar när hon åkte hem.
Detta har ju naturligtvis bartjejerna i åtanke sen dess.
Så... Klart de ska ha någon säkerhet när de träffar faranger som dom inte känner till 100%
Så summan av kardemumman, tyvärr lever väl människohandeln kvar 2016.
Till sist @kurant .Tyvärr har du rätt när det gäller barbrudar som har både 3 och 9 faranger.
Vill nog påstå att det inte är bara bland barbrudar som numera har 3 och 9 falanger, så var det förr men idag är det internet som raggar bättre och används av de flesta.
Välutbildade barnlösa i 35-40 års åldern boende i Bangkok är dom som har störst framgång, riktiga snyggingar och det är rika män från Japan, Korea, Singapore m.fl asiatiska metropoler som dom har. Besöker dom barer så är det som kunder på toppen av en skyskrapa.
Här har överviktiga faranger inte mycket att hämta.

Det verkar som jag startade en ordentlig eld när jag började här på Thai snack, Jag är som sagt helt ny här och jag har som sagt aldrig ens varit i Thailand. Har dock försökt att skaffa mig mer kunskap genom nätet och inte allra minst här på thaisnack. Jag har fått höra att jag är både naiv, i behov av överförmyndare, idiot mm. men också fått många goda råd och fått mer insikt i detta. Jag tar till mig av rådet att inte ta åt mig för personligt och utgår från att ni alla på ert eget sätt säkert vill väl.
Min flickvän har förklarat för mig att man enligt deras tradition behöver förlova sig för att vi ska kunna umgås på tu man hand, att jag då betalar en sinsod för att visa familjen att jag är seriös. För mig känns det konstigt att göra det men jag tänkte att om jag vill ha en god relation med familjen och samtidigt göra klart att detta är allt jag betalar så kan jag sträcka mig till detta. Man får väl ge och ta.
Jag förstår nu att detta kanske är en variant av en tradition som hör till det förgågna i de flesta delar av Thailand även om den kan leva kvar på landsbygden men hur som helst betalar man inte en sin sod när en kvinna varit gift tidigare och har en son på 4 år.
Jag tror att min flickvän är en god kvinna men jag ser att hon och hennes familj försöker dra nytta av att jag är en oerfaren falang. Hon är ingen bar tjej utan hårt arbetande kvinna i bageri på landsbygden. Kanske hon sökte en utlänning för att få ett tryggare och bättre liv, Vad vet jag, hon säger att hon har svårt att lita på thailänska män eftersom hennes tidigare man hängde på barer och träffade andra kvinnor. Varför vill jag träffa en thailändska ? Jag har nyligen skiljt mig och jag tror att jag söker en kvinna som är motsatsen till min tidigare fru (blond, konfliktsökande, överviktig, besserwisser, aggressiv :D Tänkte att thailänskor generellt sett är mörkhåriga, ödmjuka, alltid leende och ser bra ut ;) Har insett att det finns nog bra och dåliga kvinnor och män i alla länder. Kanske några av er haft dåliga erfarenheter av thailänska kvinnor och de verkar som att några har goda erfarenheter.
Alla utgår från sina egna erfarenheter vilket ju är bra då det kommer olika inputs.
Jag har iallafall bestämt mig för att säga till min käresta imorgon att jag inte kommer att betala någon sin sod och att vi väntar med förlovning tills vi lärt känna varandra in real life så får vi se hur det tas emot.

Härinne kan du bli idiotförklarad p.g.a du är öppen med att du är generös och lämnar för mycket dricks/tip så elden du startade är vardagsmat härinne.
Jag vet har blivit det själv för länge sedan p.g.a jag dricksar "för" mycket bland annat enligt vissa på TS.
:wai:

Bra att du börjar komma lite till insikt. Det kluriga med Thai är att dom tänker och resonerar inte som vi gör, inte ens i närheten och det vi tycker är logik existerar inte för dem. Att ljuga ex ingår i deras kultur och pengar är absolut nr 1 före allt annat, sen kommer deras familj och din plats blir nånstans efter hönsen och hundarna.

Det här med förlovningen är ren lögn från hennes sida och du ska ha klart för dig att om hon bor på landet och aldrig varit i Bkk eller bott i nån turist ort så antingen ljuger hon igen eller så har hon varit ihop med falang innan, annars hade hon inte som du säger att hon är varit hyfsad på Engelska.

Lögner är ingen bra grej i en relation och det är tyvärr väldigt vanligt bland Thai så det är bland det första man måste göra klart för dem att man inte acceptetar och vara benhård. Det finns hur mycket bra tjejer som helst i Thailand som vill ha dig och internet är ett bra sätt att hitta dem, men det är betydligt fler gold diggers på nätet än bra tjejer så det gäller att sålla hårt.

Ha ingen panik, vet själv hur det var efter skilsmässan men du kan vara helt lugn med att du kommer att hitta en toppen tjej men först måste du lära dig mer om kulturen annars kommer du bli lurad.

Dom är grymt bra på att spela teater och som nån skrev så är det inte ovanligt att dom har ett flertal falanger som dom har distans förhållande med, allt för att få falangerna att skicka pengar. Gubbarna kommer på sem ibland och tjejen och hela hennes familj spelar teater för att få honom att känna sig älskad och fortsätta skicka pengar, ibland har dom tom en Thai man som presenteras som en bror el dyl, hela familjen är med på noterna för det är stora pengar för dem.

Alla är givetvis inte så här men det är absolut inte ovanligt.
Klockrent är iaf att din tjej ljuger för dig..
Och sinsod ger man bara för en tjej som är yngre än 35 och inte har varit gift innan och inte har några barn. Allt annat är ren blåsning men några här som själva gått på den kan komma att säga annorlunda.

Om du kommer till det läget att du verkligen gifter dig och tjejen eg inte uppfyller kraven för sinsod så kan du betala festen och lägga upp typ 100.000 som dom kan flasha med, men gör upp innan att efter festen ska du ha tillbaka varenda baht.
Tänk på att tjejens familj hade husrum och mat på bordet innan du kom in i bilden..

En Thai tjej som är på riktigt och verkligen vill ha just dig tar dig även om du inte lägger upp pengar. Börjar dom prata pengar så bara att leta vidare. Dom flesta säger dock tidigt att dom inte vill ha dina pengar men dom har en plan så det gäller att se upp och du måste göra klart tidigt att du inte kommer att försörja deras familj.

Kommer man bara igenom lögnerna och pengabiten så finns kanon bra tjejer här som kommer att göra dig lycklig men är man naiv och godtrogen blir man ett lätt offer.

Senast redigerad av en moderator:
Bra att du börjar komma lite till insikt. Det kluriga med Thai är att dom tänker och resonerar inte som vi gör, inte ens i närheten och det vi tycker är logik existerar inte för dem. Att ljuga ex ingår i deras kultur och pengar är absolut nr 1 före allt annat, sen kommer deras familj och din plats blir nånstans efter hönsen och hundarna. Det här med förlovningen är ren lögn från hennes sida och du ska ha klart för dig att om hon bor på landet och aldrig varit i Bkk eller bott i nån turist ort så antingen ljuger hon igen eller så har hon varit ihop med falang innan, annars hade hon inte som du säger att hon är varit hyfsad på Engelska.
Lögner är ingen bra grej i en relation och det är tyvärr väldigt vanligt bland Thai så det är bland det första man måste göra klart för dem att man inte acceptetar och vara benhård. Det finns hur mycket bra tjejer som helst i Thailand som vill ha dig och internet är ett bra sätt att hitta dem, men det är betydligt fler gold diggers på nätet än bra tjejer så det gäller att sålla hårt. Ha ingen panik, vet själv hur det var efter skilsmässan men du kan vara helt lugn med att du kommer att hitta en toppen tjej men först måste du lära dig mer om kulturen annars kommer du bli lurad.

Dom är grymt bra på att spela teater och som nån skrev så är det inte ovanligt att dom har ett flertal falanger som dom har distans förhållande med, allt för att få falangerna att skicka pengar. Gubbarna kommer på sem ibland och tjejen och hela hennes familj spelar teater för att få honom att känna sig älskad och fortsätta skicka pengar, ibland har dom tom en Thai man som presenteras som en bror el dyl, hela familjen är med på noterna för det är stora pengar för dem.

Alla är givetvis inte så här men det är absolut inte ovanligt.
Klockrent är iaf att din tjej ljuger för dig..

Klockrent :thumbsup: :)

Jag berättade för min tjej det här om att ni måste förlova er innan ni kan gå runt ute som ett par och hon bara gapflabba.

Bra på engelska och försöker lura dig på pengar direkt = klockren gold digger.

Jag har iallafall bestämt mig för att säga till min käresta imorgon att jag inte kommer att betala någon sin sod och att vi väntar med förlovning tills vi lärt känna varandra in real life så får vi se hur det tas emot.
Bra blir spännande att se hur hon tar det! Får ni träffas först i lugn och ro och sedan bestämma om ni vill gå vidare så kommer ju förlovning i en annan dager.

Har hon sagt något om hur länge hon kan vara ledig från bageriet?

Och sinsod ger man bara för en tjej som är yngre än 35 och inte har varit gift innan och inte har några barn. Allt annat är ren blåsning men några här som själva gått på den kan komma att säga annorlunda.

Om du kommer till det läget att du verkligen gifter dig och tjejen eg inte uppfyller kraven för sinsod så kan du betala festen och lägga upp typ 100.000 som dom kan flasha med, men gör upp innan att efter festen ska du ha tillbaka varenda baht.
Tänk på att tjejens familj hade husrum och mat på bordet innan du kom in i bilden..
Bra skrivit, sen tycker jag dock att man kan se till familjens väl och hjälpa dem med vissa kostnader, men mer av fri vilja och man ser var pengarna hamnar.

Bra blir spännande att se hur hon tar det! Får ni träffas först i lugn och ro och sedan bestämma om ni vill gå vidare så kommer ju förlovning i en annan dager.

Har hon sagt något om hur länge hon kan vara ledig från bageriet?

Bra skrivit, sen tycker jag dock att man kan se till familjens väl och hjälpa dem med vissa kostnader, men mer av fri vilja och man ser var pengarna hamnar.
Absolut men bättre att det kommer som en bonus när man väl lärt känna alla än som ett krav/löfte från början. Vill man hitta en bra tjej ska man hålla hårt i pengarna.

Minns min första internetdate som ledde till en träff 2010.
Dagliga kontakter i mer än ett halvår, så kände jag att hon var en ärlig och trevlig person, vacker också.

Vi kom överens att träffas på riktigt och att det skulle leda till livslångt förhållande. Jag tog ut semester och komp samt köpte biljetter för en 4 veckors resa.

Hon mötte upp på flygplatsen och vi tog en taxi hem till byn som låg 70km väster om Bangkok. Där träffade jag föräldrarna, en son, en bror och några släktingar.

Det blev nervöst då jag inte visste så mycket om kulturen och hur man skulle agera då endast hon kunde engelska. I alla fall så tyckte hon att jag skulle bo på en resort 22km från hemmet då vi inte var gifta.

Hon skjutsade mig till resorten och jag checkade in och fick dumpa väskan. Sen sa hon att jag var bjuden på lunch vid en resturang tillsammans med familjen och några grannar. Trevligt tyckte jag och tackade gladeligen.
Stor uppslutning då tre fullastade picuper dök upp. Mycket mat, massor av mat, god mat men jag förvånades att det beställdes så mycket mat att nära hälften fick kastas. Hon ropade in notan, gav den till mig och tackade att jag bjudit halva byn.
Nu hade jag mött thaikulturen två gånger på kort tid samma dag.
Sen ville hon att vi skulle åka och handla på en superstore, men då bara familjen.

Vi hamnade på BigC, hon, mamma, pappa, sonen och en broder. Med målmedvetenhet hamnade vi direkt på elektronikavdelningen där hon berättade att mamma behövde en mobiltelefon, samma med sonen och brodern ville ha en laptop för han hade svetsfirma. Själv behövde hon ingen telefon men bara en dyr elektronisk translator, en kamera samt ett guldsmycke.

Paniken inför tredje kulturchocken, fick mig att stamma fram att jag inte hade så mycket pengar på mig, det skulle ta 3-4 dagar att föra över från Sverige. Dom fick nöja med det svaret men jag lovade att betala de vi skulle handla i matväg etc.

100kg ris, fyra balar hushållspapper, en varuvagn med tvättmedel och schampo samt massor av mat samt en del kläder.
Vi skulle nog överleva kvällen i alla fall. Bara 10.000b i dagligvaror.
Nu tyckte hon jag var trött och släppte av mig vid resorten på vägen tillbaka.
Fortfarande flera timmar dagsljus så det fick bli några öl vid ”riverside” där resorten låg. Tänkte att hon kommer väl och hälsar på sin nye man några timmar. Hon ringde och beklagade sig att hon hade migrän men lovade att i morgon skulle jag bli bjuden på restaurant igen med många av hennes tjejkompisar. Nöjde mig med det svaret och fick nästa kulturchock när jag skulle äta i resortens bar, endast thaimeny inga bilder, och ingen som kunde ett ord engelska. Efter en massa vevande med armar och andra gester fick jag till slut in stekt ris med kyckling. Frukosten blev nästa dags bekymmer.

Hon kom med bilen strax före kl. 11 så vi kunde åka till lunchbjudningen.
Fem snygga damer på runt 40 år, alla vrålhungriga så dom beställde in halva sin kroppsvikt i mat.
Nu fick man man lära sig ytterligare en ny grej om kulturen, man beställer in mer än man kan äta upp för att visa att man är rik och även att inte väljer de billigaste restaurangerna när man inbjudit en farang till lunch. Notan blev i alla fall positiv, bara 400kr. Resten av dagen ville hon ta mig till ett tempel för "good luck”samt visa mig runt i landskapet nära byn.

Fast det blev mest att titta på tjusiga faranghus och tomter till salu.

Innan kl 16 var vi tillbaka till resorten, hon bad om ursäkt och bestämde att jag behövde vila. Det kallar jag take care.
Hon skulle komma i morgon innan lunch.

Jag checkade ut på morgonen, fick tag på en taxi och hamnade i Cha Am innan lunch. Där hann jag lära mig massor av nya saker om thaikulturen innan hemresan.

Ett par månader senare fick jag ett meddelande av en okänd dam som känt igen min bild på en datingsida.
Hon ville berätta att hon tyckte synd om mig som höll på att bli lurad, hennes bror var hennes make. Hela familjen spelade med.

Sen har jag besökt Thailand varje år från 2-6 månader för att lära mig kulturen. Bott ihop med flera olika kvinnor som varken krävt förlovning eller pengar från början. Det går lika bra med generös sponsring.

Dagliga kontakter i mer än ett halvår, så kände jag att hon var en ärlig och trevlig person, vacker också.

Vi kom överens att träffas på riktigt och att det skulle leda till livslångt förhållande. Jag tog ut semester och komp samt köpte biljetter för en 4 veckors resa.

Hon mötte upp på flygplatsen och vi tog en taxi hem till byn som låg 70km väster om Bangkok. Där träffade jag föräldrarna, en son, en bror och några släktingar.

Det blev nervöst då jag inte visste så mycket om kulturen och hur man skulle agera då endast hon kunde engelska. I alla fall så tyckte hon att jag skulle bo på en resort 22km från hemmet då vi inte var gifta.

Hon skjutsade mig till resorten och jag checkade in och fick dumpa väskan. Sen sa hon att jag var bjuden på lunch vid en resturang tillsammans med familjen och några grannar. Trevligt tyckte jag och tackade gladeligen.
Stor uppslutning då tre fullastade picuper dök upp. Mycket mat, massor av mat, god mat men jag förvånades att det beställdes så mycket mat att nära hälften fick kastas. Hon ropade in notan, gav den till mig och tackade att jag bjudit halva byn.
Sen ville hon att vi skulle åka och handla på en superstore, men då bara familjen.

Vi hamnade på BigC, hon, mamma, pappa, sonen och en broder. Med målmedvetenhet hamnade vi direkt på elektronikavdelningen där hon berättade att mamma behövde en mobiltelefon, samma med sonen och brodern ville ha en laptop för han hade svetsfirma. Själv behövde hon ingen telefon men bara en dyr elektronisk translator, en kamera samt ett guldsmycke.

Paniken inför tredje kulturchocken, fick mig att stamma fram att jag inte hade så mycket pengar på mig, det skulle ta 3-4 dagar att föra över från Sverige. Dom fick nöja med det svaret men jag lovade att betala de vi skulle handla i matväg etc.

100kg ris, fyra balar hushållspapper, en varuvagn med tvättmedel och schampo samt massor av mat samt en del kläder.
Fortfarande flera timmar dagsljus så det fick bli några öl vid ”riverside” där resorten låg. Tänkte att hon kommer väl och hälsar på sin nye man några timmar. Hon ringde och beklagade sig att hon hade migrän men lovade att i morgon skulle jag bli bjuden på restaurant igen med många av hennes tjejkompisar. Nöjde mig med det svaret och fick nästa kulturchock när jag skulle äta i resortens bar, endast thaimeny inga bilder, och ingen som kunde ett ord engelska. Efter en massa vevande med armar och andra gester fick jag till slut in stekt ris med kyckling. Frukosten blev nästa dags bekymmer.

Fem snygga damer på runt 40 år, alla vrålhungriga så dom beställde in halva sin kroppsvikt i mat.
Nu fick man man lära sig ytterligare en ny grej om kulturen, man beställer in mer än man kan äta upp för att visa att man är rik och även att inte väljer de billigaste restaurangerna när man inbjudit en farang till lunch. Notan blev i alla fall positiv, bara 400kr. Resten av dagen ville hon ta mig till ett tempel för "good luck”samt visa mig runt i landskapet nära byn.

Innan kl 16 var vi tillbaka till resorten, hon bad om ursäkt och bestämde att jag behövde vila. Det kallar jag take care.

Jag checkade ut på morgonen, fick tag på en taxi och hamnade i Cha Am innan lunch. Där hann jag lära mig massor av nya saker om thaikulturen innan hemresan.

Ett par månader senare fick jag ett meddelande av en okänd dam som känt igen min bild på en datingsida.
Hon ville berätta att hon tyckte synd om mig som höll på att bli lurad, hennes bror var hennes make. Hela familjen spelade med.

Sen har jag besökt Thailand varje år från 2-6 månader för att lära mig kulturen. Bott ihop med flera olika kvinnor som varken krävt förlovning eller pengar från början. Det går lika bra med generös sponsring.
Woooow vilken historia. Snacka om blåögd västerlänning. Men tur att du tog ditt pick och pack å stack.

Tack för att du delar med dig. Även solen har fläckar.

Men lätt att få gula febern. Jag kanske bara haft tur ....

Tack för att du delar med dig. Även solen har fläckar.

Men lätt att få gula febern. Jag kanske bara haft tur ....
Visst blir man mer erfaren över tid. Mitt råd är att inte på lita på allt som internetdate säger och påstår.
Kvinnan kan hur ärliga avsikter som helst, men är uppfostrad och har sin kultur att inte gå emot sina föräldrar och familj.
Väldigt få är självständiga.
Farangen kommer mycket sällan att bli nummer ett. I thai kulturen så är barn etta, mamma tvåa, pappa trea och syskon fyra. Även som gift klättrar man inte i ranking. Möjligen passeras gårdshunden.

Det är mamma som bestämmer och vad hon säger/befaller till tjejen, det sker också.
Man gifter sig inte med en tjej, man gifter sig med en hel släkt tyvärr.
Vanligt är också i större syskonskaror att en av systrarna ( ofta den yngsta) får i sin roll att bo hemma och ta hand om föräldrarna. Övriga syskon skickar då pengar till henne som en lön.
Föräldrarna har inte haft råd att låta mer än en eller två barn få en bra utbildning och möjligheter till välavlönade jobb. De som fått utbildning har då som krav från föräldrarna att försörja den tjej som stannar hemma med föräldrarna, samt sina föräldrar då dom inte kan försörja sig länge.

Därför kan man redan sålla ut olämpliga kandidater till fru, genom att ta reda på lite mer hur familjen ser ut.
Varningsflagg för den tjej med barn som bor hemma med föräldrarna. Mycket bättre med en som bor och arbetar på annan ort, helst 300km eller mer så slipper man oönskade besök.

Oavsett hur bra tjej man träffar, går det oftast åt pipan om hon har dåliga/giriga föräldrar, syskon och släkt.

Min erfarenhet att man hittar bättre tjejer i stora städer än på landet där alla känner varandra.
Thai bryr sig väldigt mycket om vad andra tycker, även okända personer.

Ha det i minnet, för dina råd och förslag är oftast värt noll om en thai säger/tycker något annat.
Kulturen bryts långsamt ner, först faktiskt bland tjejerna som är mer framåt och skaffar input via internet.

Kan tillägga att det är stor skillnad om man bor på heltid som farang i Thailand, bor heltid i Sverige eller bor delar av året i båda länderna.

Ja när man läser en sådan historia inser man att man verkligen har haft tur på riktigt.

Jag blir lite mer försiktig av alla historier + dom minor jag gått på själv.
Strunt samma, jag åker endast till Th nuförtiden trots det.
Jag får skylla mig själv egentligen,
för så är det för mig allafall.
Pengar är ett medel, går att ersätta.
Sabbade feelings är klurigare.

Visst blir man mer erfaren över tid. Mitt råd är att inte på lita på allt som internetdate säger och påstår.
Kvinnan kan hur ärliga avsikter som helst, men är uppfostrad och har sin kultur att inte gå emot sina föräldrar och familj.
Farangen kommer mycket sällan att bli nummer ett. I thai kulturen så är barn etta, mamma tvåa, pappa trea och syskon fyra. Även som gift klättrar man inte i ranking. Möjligen passeras gårdshunden.

Det är mamma som bestämmer och vad hon säger/befaller till tjejen, det sker också.
Vanligt är också i större syskonskaror att en av systrarna ( ofta den yngsta) får i sin roll att bo hemma och ta hand om föräldrarna. Övriga syskon skickar då pengar till henne som en lön.
Föräldrarna har inte haft råd att låta mer än en eller två barn få en bra utbildning och möjligheter till välavlönade jobb. De som fått utbildning har då som krav från föräldrarna att försörja den tjej som stannar hemma med föräldrarna, samt sina föräldrar då dom inte kan försörja sig länge.

Därför kan man redan sålla ut olämpliga kandidater till fru, genom att ta reda på lite mer hur familjen ser ut.
Varningsflagg för den tjej med barn som bor hemma med föräldrarna. Mycket bättre med en som bor och arbetar på annan ort, helst 300km eller mer så slipper man oönskade besök.

Oavsett hur bra tjej man träffar, går det oftast åt pipan om hon har dåliga/giriga föräldrar, syskon och släkt.

Min erfarenhet att man hittar bättre tjejer i stora städer än på landet där alla känner varandra.

Ha det i minnet, för dina råd och förslag är oftast värt noll om en thai säger/tycker något annat.
Kulturen bryts långsamt ner, först faktiskt bland tjejerna som är mer framåt och skaffar input via internet.

Kan tillägga att det är stor skillnad om man bor på heltid som farang i Thailand, bor heltid i Sverige eller bor delar av året i båda länderna.
Sen beror det om tjejen bor kvar i Thailand eller inte ... men kanske det du menade.

Bra sammanfattning av den bild som jag börjar få. Jag märker att föräldrarna styr och hon är just yngsta dottern som bor hemma med 1 barn. Känns som det är väldigt viktigt vad föräldrarna säger, inte tänkbart att gå sin egen väg. Det känns hela tiden som att det är väldigt viktigt vad andra tycker (föräldrar, släkten och byn)
Jag tror inte att hon vill något ont på något sätt men det är viktigt att förstå vad hon kommer ifrån och hur hon ser på saker och ting. Hon har säkert en oerhörd press att göra som alla andra vill.
Och detta kan familjemönster är säkert inte så lätt att ändra på så då måste man nog tänka sig för både en och två gånger

Jag lovade att rapportera och så här ser det ut just nu. Jag chattade med henne imorse och talade om att jag är ledsen men att jag inte känner att det här arrangemanget känns rätt. Att jag tidigare hade accepterat det trots att jag redan då protesterat en hel del berodde på att jag trodde att alla thai gjorde på detta sätt. Jag förklarade att jag inte kommer att förlova mig första gången vi träffas och kommer inte att betala ngn sinsod varken vi förlovning eller vid ett eventuellt kommande giftemål. Hon blev ledsen och menade att allt redan var planerat. Dock är det bara 7 personer som skulle komma. Hon var inte redo att ändra på något så vi kom överens om att tänka igenom detta och prata mer om det imorgon.

Jag lovade att rapportera och så här ser det ut just nu. Jag chattade med henne imorse och talade om att jag är ledsen men att jag inte känner att det här arrangemanget känns rätt. Att jag tidigare hade accepterat det trots att jag redan då protesterat en hel del berodde på att jag trodde att alla thai gjorde på detta sätt. Jag förklarade att jag inte kommer att förlova mig första gången vi träffas och kommer inte att betala ngn sinsod varken vi förlovning eller vid ett eventuellt kommande giftemål. Hon blev ledsen och menade att allt redan var planerat. Dock är det bara 7 personer som skulle komma. Hon var inte redo att ändra på något så vi kom överens om att tänka igenom detta och prata mer om det imorgon.

Du kan i slutändan innan du fattar ditt beslut om hur du ska göra med detta endast avgöra själv.
Jag personligen med några facit i handen skulle skippa henne trots hennes gråtande och lägga pengarna du eventuellt tänker lägga på en okänd kvinna på en resa ner till valfritt ställe i TH och träffa lite tjejer/kvinnor på plats.
Du får en fin vistelse inklusive t/r flyg för summan du nämnt.
Men du avgör själv eftersom allas goda råd inte biter på dig riktigt.
Hard way or easy way som gäller för dig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp